وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

15 کاندیدای تهران اصولگرایان اصلاح‌طلب

اسامی قطعی 15 نفر از لیست 30 نفره‌ی کاندیداهای جبهه‌ی اصولگرایان اصلاح‌طلب در تهران منتشر شد.

به گزارش ایسنا روز گذشته طی اولین نشست عمومی دبیر کل و مسوول کمیته‌ی سیاسی این جبهه، اسامی قطعی نیمی از کاندیداهای اصولگرایان اصلاح‌طلب در تهران در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری، حسین کنعانی‌مقدم ، اسحاق جهانگیری، محمدرضا راه‌چمنی ، ابراهیم انصاریان، محسن وفامهر، فاطمه کروبی، فهیمه خان‌محمدزاده، قاسم سلطان‌آبادی، عبدالرحیم بهاروند، سید محمدمحسن علوی، سید محمد صفی‌زاده، مریم شیخ‌الاسلامی، حجت‌الاسلام شجاعی کیاسری و سید محمد میرمحمدی اسامی 15 کاندیدای اعلامی جبهه‌ی اصولگرایان اصلاح‌طلب در تهران هستند.

بنابراین گزارش، سید علی سیدی رکنی دبیرکل جبهه‌ی اصولگرایان اصلاح‌طلب در این نشست مطبوعاتی با تشریح روند تشکیل جبهه‌ی اصولگرایان اصلاح‌طلب عنوان کرد: جبهه‌ی اصولگرایان اصلاح‌طلب در اردیبهشت ماه سال 84 توسط جمعی از احزاب و شخصیت‌های ارزشی تشکیل شد.

دبیرکل جبهه‌ی اصولگرایان اصلاح‌طلب گفت: این جبهه از زمان تاسیس در انتخابات ریاست‌جمهوری حضوری فعال داشته و بعد از 2 سال فعالیت لیست خود را در شهر تهران بر مبنای لیست حامیان قالیباف ارایه داد و پس از آن‌که رویکرد مردم به عنوان موج سوم افزایش پیدا کرد این جبهه بر آن شد که در انتخابات مجلس هشتم لیست مستقل ارایه دهد.

سیدی رکنی با تاکید بر این موضوع که جبهه‌ی اصولگرایان اصلاح‌طلب در انتخابات پیش رو برای ارایه‌ی لیست مشکلی نخواهد داشت، تصریح کرد: در هیچ ائتلافی شرکت نخواهیم کرد؛ زیرا خود جبهه از ائتلاف چند حزب که دارای پروانه فعالیت هستند تشکیل شده و احتیاجی به ائتلاف ندارد.

رکنی در ادامه با تعریف اصولگرایی و اصلاح‌طلبی خاطرنشان کرد: متاسفانه نه اصولگرایان توانستند تعریف اصولی و درستی از خط اصول‌گرایانه خود بدهند و نه اصلاح‌طلبان.

این فعال سیاسی با تاکید بر این نکته که اصولگرایی و اصلاح‌طلبی در کنار یکدیگر و همراه با هم معنای واقعی به خود می‌گیرند، ادامه داد: جریان اصولگرایی یک ابزار یا کالا نیست که کسی آن را به خود منتسب کند و در حقیقت اصولگرای واقعی کسی است که به جنبه‌های اصلاح‌طلبی هم توجه کند و این دو واژه را مکمل یکدیگر قرار دهد.

دبیرکل جبهه‌ی اصولگرایان اصلاح‌طلب با انتقاد از عملکرد برخی احزاب اصولگرا اظهار عقیده کرد: آن‌چه ما امروز در مواردی به عنوان اصولگرایی در جامعه شاهد آن هستیم، استفاده‌ی ابزاری برای رشد و بقای اشخاص است.

سیدی رکنی استراتژی اصولگرایان اصلاح‌طلب را دوری از تنش عنوان کرد.

در ادامه‌ی این نشست حسین کنعانی‌مقدم دبیر سیاسی جبهه‌ی اصولگرایان اصلاح‌طلب در رابطه با وضعیت سیاسی کشور گفت: در آن زمان که مقام معظم رهبری، بحث اتحاد ملی را مطرح کردند به دنبال نهادینه کردن این فرمایش بودیم که پس از بررسی‌ها و تلاش شبانه‌روزی اکنون شاهد آن هستیم که موج سومی در سطح کشور پدیدار گشته و جامعه را از حالت دو قطبی بودن دو جناح سیاسی کشور فرو پاشیده است.

دبیرکل حزب سبز ایران با ابراز تاسف از قرار گرفتن دو قطب سیاسی در جامعه امروز عنوان کرد: دو جناح سیاسی آن‌طور که مایل بودند قدرت را در بین دو جناح چپ و راست خود متمرکز کرده و با این روش تعیین‌کننده آرایش سیاسی کشور در طول این مدت شدند. در این فضای هندسی و دوبعدی که هنگامی که جناح راست بر سر کار است جناح چپ رانده می‌شود و یا برعکس، خوشبختانه امسال شاهد فروپاشی این نظام دوقطبی در سطح کشور بوده‌ایم و آن وارد شدن نیروهای جدید و بعد سوم سیاسی کشور یعنی اصولگرایی اصلاح‌طلبانه بودیم.

کنعانی‌مقدم با تشریح ویژگی‌های گروه‌های اصولگرای اصلاح‌طلب، متذکر شد: نیروهایی که با گرایش اصلاح‌طلبی و اصولگرایی وارد صحنه می‌شوند فضای باز سیاسی را در کشور ایجاد می‌کنند که اکنون شاهد آن هستیم که این نیروها همگی نیروهایی جوان با تخصص‌های خاص خود با مدیریت و تجربه نسل دومی‌ها، آماده برای در دست گرفتن قدرت در بخش‌های سیاسی خواهند شد. جبهه‌ی اصولگرایان اصلاح‌طلب نیز با اعتقاد به همین موضوع که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هم به خوبی دیده می‌شود، انحصارطلبی سیاسی را که منجر به بی‌عدالتی سیاسی می‌شود از بین برده است.

وی در ادامه با انتقاد از جناحی عمل کردن رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی تصریح کرد: متاسفانه امروز شاهد آن هستیم که برخی رسانه‌ها به عنوان نماینده‌ی افکار عمومی عمل نمی‌کنند و بیشتر به صورت جناحی خبررسانی می‌کنند.

عضو شورای مرکزی جبهه‌ی اصولگرایان اصلاح‌طلب هم‌چنین با تاکید بر این موضوع که نباید اجازه دهیم مجلس در اختیار یک جناح خاص قرار بگیرد، اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است که مجلس در عین تکثر باید وحدت رویه داشته باشد.

در ادامه‌ی این نشست مطبوعاتی دبیرکل جبهه‌ی اصولگرایان اصلاح‌طلب در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با کمرنگ شدن فعالیت جبهه‌ی اصولگرایان اصلاح‌طلب در سطح رسانه‌ها عنوان کرد: ما در طول سه سال فعالیت خود با نام جبهه‌ی اصولگرایان اصلاح‌طلب و فعالیت‌های مختلف در عرصه‌ی انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر به عنوان یکی از گروه‌های فعال و موفق مطرح بودیم.

سیدی رکنی با اعلام این‌که برخی از گروه‌های فرصت‌طلب را معرفی خواهد کرد، ادامه داد: قرار نگرفتن اخبار و نحوه‌ی فعالیت جبهه در ماه‌های اخیر دلایل متعددی دارد که یکی از این دلایل سفارش یک گروه مخالف است که مواضع و منفعت‌های شخصی‌اش را مخالف با عملکردهای این جبهه می‌دید.

رکنی در ادامه در پاسخ به خبرنگار دیگری که در مورد جدایی اصولگرایان اصلاح‌طلب از قالیباف پرسید، اظهار داشت: آقای قالیباف به عنوان یک مدیر کارآمد و ارزشی در نظام مقدس جمهوری اسلامی شخصا مورد تایید است و ما با شخص ایشان هیچ مشکلی نداشته‌ایم.

وی توضیح علت جدایی از جریان حامیان قالیباف را به هفته‌ی آینده موکول کرد و اظهار داشت: بخشی از این دلایل به خود جبهه برمی‌گردد که تصمیم گرفت لیست مستقل داشته باشد تا با ارایه‌ی این لیست مستقل خود را از وابستگی خارج کند و به خواست مردم احترام بگذارد.

سیدی رکنی در پاسخ به خبرنگار دیگری یکی از دلایل تشکیل جبهه‌ی اصولگرایان اصلاح‌طلب را رویکرد مردم به اندیشه‌ی اعتدال‌گرایی عنوان و خاطرنشان کرد: بعد از برگزاری نشست‌ها و جلسات متعدد به این نتیجه رسیدیم که مردم همواره به دنبال یک جریان بی‌ادعا و معتدل هستند که صرفا به خدمت در نظام و مردم توجه داشته باشد. قدرت‌طلبی و انحصارطلبی را رها کرده و تنها به فکر نشاط و شادابی مردم باشند؛ لذا طبیعتا جریان اصولگرایان اصلاح‌طلب نیز به دنبال اجرایی شدن این نگاه‌ها در جامعه شکل گرفت و توانسته با همین نگاه بر فعالیت خود ادامه دهد.

دبیر کل جبهه‌ی اصولگرایان اصلاح‌طلب، استراتژی موفق این جبهه را آرامش در کنار عمل به وظیفه‌ی ذاتی که همان خدمت به مردم است عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه عده‌ای در تلاش هستند که این جریان را از عرصه‌ی فعالیت‌های خود دور یا به طور کل حذف کنند.

سیدی رکنی با بیان این‌که قطعا این جریان می‌تواند به مشارکت حداکثری و خلق یک حماسه‌ی دیگر بینجامد تصریح کرد: از صدا و سیما می‌خواهیم در این مقوله عدالت را در حق جبهه رعایت و به سالم‌سازی و فضای انتخاباتی کمکی موثر کند.

حسین کنعانی‌مقدم نیز در ادامه‌ی این کنفرانس با تشریح تفاوت بین تفکر اصولگرایان اصلاح‌طلب با اصلاح‌طلبان و اصولگرایان، اظهار داشت: برخی جریان‌های سیاسی هستند که برای مطرح کردن خودشان برخی دیگر از جریانات سیاسی را مصادره می‌کنند. تفکر اصولگرایی، تفکر انقلاب اسلامی است با مشی اصلاح‌طلبانه، یعنی مشی حرکت دینامیکی برای تداوم انقلاب اسلامی که این حرکت انقلابی است.

در پایان این نشست خبری، دبیر سیاسی جبهه‌ی اصولگرایان اصلاح‌طلب از تکمیل لیست نهایی جبهه بعد از اعلام شورای نگهبان خبر داد و گفت: ما در سراسر کشور لیست کامل خود را ارایه خواهیم داد. هم‌چنین در تهران هم لیست 30 نفره خواهیم داشت که تا الان حدود 15 نفر از افراد در این لیست قطعی شده‌اند.

بر اساس این گزارش هم‌چنین سایت اختصاصی جبهه اصولگرایان اصلاح طلب با آدرس jebheh.com افتتاح شد و فعالیت خود را رسما آغاز کرد.

این سایت با هدف اطلاع رسانی دقیق آخرین اخبار، برنامه ها، اطلاعیه ها و مواضع جبهه اصولگرایان اصلاح طلب در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی و انتخابات ایجاد شده است.

در این سایت علاوه بر اخبار و اطلاعات جبهه اصولگرایان اصلاح طلب بخش ها و امکاناتی نیز برای پخش فیلم و تالار گفت و گو پیش‌بینی شده است که به زودی برای عموم قابل استفاده خواهد بود.

کاربران می توانند با درج آدرس www.jebheh.com در فضای اینترنت با این جبهه و دیدگاه های سیاسی، فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی آن آشنا شوند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد