وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

پیشنهاد مناظره جمعی کاندیداها

جمعی از نخبگان در آستانه‌ی هشتمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای برگزاری جلسه‌ی پرسش و پاسخ مشترک با حضور تمامی نامزدهای محترم مجلس شورای اسلامی را پیشنهاد کرده‌اند. در متن نامه‌ی آنها این‌چنین آمده است:

«هدف اصلی تبلیغات انتخاباتی فراهم آوردن زمینه‌ی شناخت هر چه بیشتر مردم از نامزدهای شرکت کننده در انتخابات است. البته با وجود انتقادات فراوان نسبت به سیستم تبلیغاتی کنونی هنوز تأمل و تلاش جدی و معناداری میان نخبگان برای اصلاح روندهای انتخاباتی موجود صورت نگرفته است. هزینه‌های انتخاباتی گزاف در عین حال تشریفاتی، محدودیت‌های زمانی و مکانی، عدم امکان معرفی جامع نامزد، و گاهی بروز خشونت‌های انتخاباتی همگی دست در دست هم می‌دهند تا هدف اصلی تبلیغات انتخاباتی یعنی فراهم‌آوری زمینه‌ی شناخت مردم از نامزدها محقق نشود. لذا از این‌رو ما جمعی از نخبگان منطقه پیشنهاد می‌کنیم با توجه به تعداد نسبتاً کم نامزدها، اصلاح رویه‌های گذشته‌ی انتخاباتی (که بعضاً با خشونتهایی نیز همراه بوده است)، حاکم نمودن صفا و صمیمیت بین مردم شریف منطقه و نامزدهای محترم در طول انتخابات، صرفه‌جویی در هزینه‌های گزاف در عین حال تشریفاتی انتخاباتی، جلسه‌ی پرسش و پاسخ مشترکی با حضور تمامی نامزدهای محترم نمایندگی مجلس شورای اسلامی در مکانی واحد برگزار و از این طریق زمینه‌ی شناخت بیش از پیش مردم از نامزدهای محترم و بررسی تطبیقی آنها فراهم شود. برگزاری چنین جلسه‌ای نه تنها منافع فوق‌الذکر را در برخواهد داشت با توجه به شناختی که از نامزدهای محترم وجود دارد و از آنجا که نامزدهای محترم همگی در راستای تعالی و پیشرفت منطقه وارد عرصه کارزار انتخاباتی شده‌اند پیش بینی می‌شود که آنها و مجریان انتخابات به ویژه فرمانداری های محترم نیز از برگزاری چنین جلسه‌ای استقبال کنند. و مقدمات آن را فراهم سازند. مکانیسم مقدماتی چنین جلسه‌ای به صورت پیشنهادی در چهار بند ذیل ارائه می‌شود:

1. در مرحله اول هر یک از نامزدهای محترم آمادگی خود را برای برگزاری چنین جلسه‌ای اعلام کنند.

2. هر کدام از نامزدها نماینده‌ای تام‌الاختیار به عنوان طراح سؤال در روز پرسش و پاسخ معرفی کنند.

3. در روز برگزاری هر کدام از طراحان با دارا بودن زمان و فرصت مساوی امکان پرسش از دیگر نامزدها را خواهند داشت.

4. برای برگزاری منظم جلسه، صرفه جویی در وقت و رعایت اصل تساوی حضار محترم از شرکت در مباحث صورت گرفته در بین نمایندگان نامزدها و خود نامزدها پرهیز نمایند و تنها مستمع باشند.

5. می‌توان فیلم تهیه شده از این جلسه را با هماهنگی‌هایی از طریق صدا و سیمای استان پخش نمود تا کسانی که فرصت حضور در آن جلسه را نداشتند نیز بتوانند آن را ببینند.

6. این پیشنهاد با همکاری و ایجاد امنیت مسئولان اجرائی انتخابات به ویژه فرمانداران محترم قابل اجرا خواهد بود

الهی چنان کن سرانجام کار

تو خوشنود باشی و ما رستگار
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد