وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

تراکت،پوستروبنرها بدون نام،عکس و کد داوطلبان نصب شوند

رییس ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: بر اساس مصوبات هیات‌های اجرایی انتخابات، مجموع شعب اخذ رای در سراسر کشور، 45 هزار و 75 شعبه اعلام شده است.

علیرضا افشار در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسنا، با اعلام این خبر اظهار داشت: از این تعداد 24 هزار و 18 شعبه، شهری و 21 هزار و 57 شعبه، روستایی است که 22 هزار و 626 شعبه ثابت و 1392 شعبه سیار شهری است. همچنین 8 هزار و 512 شعبه ثابت روستایی و 12 هزار و 545 شعبه سیار روستایی خواهیم داشت.

معاون سیاسی وزیرکشور ادامه داد: در این دوره 4 هزار و 150 شعبه اخذ رای در تهران وجود دارد که از این تعداد 400 شعبه سیار و 3750 شعبه ثابت هستند. همچنین در انتخابات مجلس برای اقلیت‌های مذهبی 3 شعبه ثابت و 4 شعبه سیار در نظر گرفته شده است.

وی گفت : در انتخابات دوره گذشته مجلس شورای اسلامی ، در دوره هفتم، 39 هزار و 885 شعبه در کل کشور بوده است که در این دوره، در تعداد شعب افزایش داشته‌ایم.

رییس ستاد انتخابات درباره‌ی این که برخی نسبت به اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها انتقاد داشتند و این اتلاف وقت را سیاسی و جناحی تلقی کردند، گفت: این زمان، مهلت قانونی شورای نگهبان است و شورای نگهبان قانونا می‌تواند از این زمان استفاده کند. در ضمن داوطلبان طی چند مرحله فرصت برای شکایت‌ دارند و می‌توانند انتقادات خود را مطرح کنند و این به نوعی امتیاز برای آنان است و ممکن است در مهلت قانونی شورای نگهبان، مدارک جدیدی برای احراز صلاحیت داوطلبان به آنها اعلام شود. در نهایت اسامی نهایی، 14 اسفندماه اعلام می‌شود.

افشار گفت: نتایج نهایی بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات میان دوره‌یی خبرگان رهبری،‌ هفتم اسفند ماه خواهد شد.

معاون سیاسی وزیر کشورافزود: انتخابات میان دوره‌یی شورای شهر و روستا نیز همزمان با انتخابات مجلس 24 اسفند برگزار می‌شود که در مجموع، این انتخابات در 17 استان که شامل 160 حوزه روستایی و دو حوزه شهری است برگزار می‌شود. بررسی صلاحیت این داوطلبان، تمام و نتایج به ما اعلام شده است.

همچنین رییس ستاد انتخابات کشور در ادامه گفت: وزارت کشور درباره نحوه تبلیغات کاندیداها بخشنامه‌ای به استانداران و فرمانداران حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور مبنی بر مجاز بودن نصب تراکت، پوستر و بنر توسط گروه‌های سیاسی ابلاغ کرده است و بر اساس آن استفاده از این موارد توسط سازمان‌ها، نهادها، اقشار مختلف جامعه، گروه‌ها، جمعیت‌ها و احزاب قانونی بدون ذکر نام و عکس داوطلبان نمایندگی مجلس مجاز است.

افشار افزود: سازمان‌ها، نهادها و گروه‌های مختلف سیاسی می‌توانند از امروز در اماکنی که از سوی شهرداری‌ها با هماهنگی فرمانداران مجاز می‌شود، اقدام به نصب این نوع تراکت، پوستر و بنرها کنند. در این نوع تبلیغات استفاده از عنوان یا آرم حزب سیاسی یا ائتلاف، مجاز است اما کاندیداها نمی‌توانند از نام یا کد داوطلبی خود استفاده کنند و صرفا این تبلیغات می‌تواند در جهت افزایش مشارکت عمومی مردم در انتخابات صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، همچنین امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح قانون انتخابات مصوب کردند نصب و الصاق عکس و پوستر ممنوع بوده و چاپ عکس نیز صرفا محدود به زندگینامه، جزوه، بروشور و کارت در اندازه 10×15 مجاز است. بر این اساس نصب بنر و پارچه در محل ستادهای اصلی نامزدها به تفکیک برادران و خواهران مجاز است. بر اساس مصوبه‌ی مجلس، تخلف از مفاد این تبصره توسط چاپخانه‌ها مستوجب مجازات مندرج در این ماده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد