وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

بروز اختلاف در جبهه اصولگرایی طبیعی است

دبیرکل جمعیت فداییان اسلام در واکنش به مواضع انتقادی «ائتلاف فراگیر اصولگرایان» نسبت به جبهه متحد اصولگرایی و همچنین تشکیل چند ائتلاف اصولگرایی دیگر در آستانه انتخابات مجلس هشتم، گفت: «به نظر من عرف حرکت به سمت دموکراسی ایجاب می‌کند که چنین اختلافاتی نیز به وجود بیاید».

محمد مهدی عبدخدایی در گفت‌وگویی با خبرنگار آفتاب افزود: «کشور ما در شرایط خاصی از حرکت به سوی دموکراسی است به این معنا که کشور ما هنوز به صورت کامل حزبی نشده و از سوی دیگر نیز ما مثل جهان سومی‌ها تک قطبی‌نیستیم».

وی با بیان اینکه «اکنون در حالت برزخی به سرمی‌بریم»، افزود: «این برزخ ایجاب اختلاف می‌کند و زمان بیشتری احتیاج است تا اختلافات شخصی به اختلافات گروهی، اختلافات گروهی به اختلافات اجتماعی و اختلافات اجتماعی تبدیل به ضدیت با منافع ملی نشود».

عبدخدایی تاکید کرد: «در کشوری مانند ایران که 300 حزب در آن فعالیت می‌کنند، ائتلاف و وحدت بسیار کار سختی است».

وی با تاکید بر اینکه «گروه‌ها و تشکل‌ها در مبانی اختلاف ندارند» افزود: «‌این احزاب و گروه‌ها اختلاف سلیقه دارند که منجر به اختلافات در مبانی می‌شود، اما به ناچار باید این مرحله برزخ طی شود و از آن گذر کنیم».

عبدخدایی گفت: «‌ما می‌خواهیم به عنوان اولین حکومت اسلامی الگو و اسوه برای حکومت‌های دیگر باشیم که لازمه آن عبور از برزخ کنونی است و ملت باید این شرایط برزخی را تحمل نکنند و خودشان به بالندگی فکری برسند و تشخیص اصلح دهند».

وی افزود: «افراد جامعه باید نسبت به رأیی که می‌دهند آگاه و مسئول باشند البته هنوز غرب هم به این مرحله نرسیده و رأی‌دهندگان در آنجا نیز، آگاهی کافی و مسئولیتی در قبال رأی خود ندارند».

عبدخدایی رسیدن به انسانیت، دین و آزادی‌های حاضر در قانون را آرزوی همه گروه‌ها عنوان کرد و گفت: «به همین دلیل شعبه، شعبه می‌شویم و هر گروه معتقد است که او درست می‌گوید: هر گروه می‌خواهد نماینده و کاندیدای خود را به مجلس بفرستد و کار ندارد که شایستگی و معیار چیست»؟

وی افزود: «اجبارا باید این مرحله برزخی طی شود و ما اکنون در دوران نوجوانی آزمایش آزادی هستیم که امیدوارم از این آزمایش سربلند بیرون بیاییم».
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد