وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

امیدوارم در فرصت باقی مانده تعداد تأیید صلاحیت شدگان افزایش یابد

وزیر کشور ابراز امیدواری کرد که در فرصت باقیمانده تا سوم اسفندماه برای بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس، تعداد بیشتری از داوطلبان تایید صلاحیت شوند تا انتخاباتی پرشور برگزار شود.
به گزارش حیات به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، "مصطفی پورمحمدی" وزیر کشور در حاشیه همایش تبیین منشور اخلاق انتخاباتی در جمع خبرنگاران از شورای نگهبان به خاطر تأیید صلاحیت تعداد دیگری از داوطلبان تشکر کرد.
وزیر کشور در پاسخ به سؤآلی درخصوص نصب و چاپ پوستر توسط داوطلبان نمایندگی گفت: نصب پوستر در انتخابات مجلس هشتم در معابر به هیچ عنوان قانونی نیست، اما توزیع و چاپ آن از سوی نامزدها بلامانع است.
وی افزود: مجلس شورای اسلامی در ابتدا چاپ پوستر را از سوی نامزدهای مجلس هشتم ممنوع کرده بود که شورای نگهبان این ممنوعیت را نپذیرفت و احتمالا با توجه به عدم نصب پوستر در معابر در انتخابات آتی قطع های کوچک از تبلیغات کاغذی را شاهد خواهیم بود.
وزیر کشور در پاسخ به سؤالی درخصوص اظهار نظر مدیر مسؤول یکی از روزنامه ها که رایزنی ها را در تایید صلاحیت های کنونی شورای نگهبان بسیار مهم توصیف کرده بود، گفت: بنده این تعابیر را قبول ندارم حرف ما این است که وقتی کسی می خواهد تصمیمی بگیرد باید اطلاعات خوبی به آن فرد داده شود.
پورمحمدی در پاسخ به خبرنگار دیگری گفت: اینکه برخی تصمیمات در هیئت های اجرایی کافی، دقیق و کامل نبوده را قبول داریم و دلیل اصلی آن را کمبود اطلاعات می دانیم.
وی افزود: در حال حاضر برای جمع آوری اطلاعات بیشتر تلاش کرده ایم و آن را در اختیار شورای نگهبان و هیئت های نظارت قرار داده ایم تا آنها بهتر تصمیم گیری کنند و طبیعی است که تمامی تلاش ها برای اطلاع رسانی بهتر در حال انجام است.
وزیر کشور ابراز امیدواری کرد که شورای نگهبان بتواند تصمیمات دقیقی را در مورد بررسی صلاحیت ها با توجه به اطلاعات زیادی که به آنها داده شده است اتخاذ کند.
پورمحمدی در پاسخ به سئوال خبرنگاری که پرسید ضمانت اجرایی منشور اخلاقی در انتخابات مجلس هشتم، چیست؟ اظهار داشت: چون ما یک نظام مردم سالار دینی هستیم اخلاقمان باید در حوزه قوانین سیاسی موجود، ترجمه دقیق و قانونی شود چرا که ما مثل جامعه سکولار نیستیم که قوانین و حوزه سیاست ما با اخلاق مرز داشته باشد.
وزیر کشور با اشاره به کاستی هایی که در حوزه اخلاق انتخاباتی در کشور وجود دارد، ابراز امیدواری کرد که کاستی های موجود با توجه به توصیه ها، پیش بینی ها و تجاربی که در این مرحله از انتخابات به دست خواهیم آورد برطرف شود تا با لایحه جامعی که قبلا ارائه دادیم متن کاملی را تهیه کرده و همه دست اندرکاران تلاش کنند تا یک نظام انتخاباتی قوی با زیرساخت های اخلاقی را تدوین کنیم.
خبرنگاری از وزیر کشور پرسید: گفته می شود یک نهاد امنیتی از روند بررسی صلاحیت ها و تأثیر آن بر فضای انتخاباتی کشور گزارش تهیه کرده و ابراز نگرانی کرده است . آیا این امر صحت دارد؟
وزیر پاسخ داد: فکر می کنم دایره بررسی صلاحیت ها را باید از دایره سیاسی و امنیتی خارج کنیم .
وی افزود: این میدانی است که افراد واجد صلاحیت باید بر آن وارد شوند و اینکه مناسبات امنیتی - سیاسی چه اقتضا می کند باید در حوزه دیگر بررسی شود.
وی با بیان اینکه اگر وارد حوزه های سیاسی و امنیتی شویم حتما حقوق افرادی ضایع خواهد شد، افزود: با این رویکرد افراد مجبورند خلاف واقع تصمیم بگیرند.
وزیر کشور ادامه داد: فکر می کنم باید درچارچوب آنچه قوانین به ما می گویند و حقوق افراد ایجاب می کند تلاش کنیم، چون مصلحت سیاسی و امنیتی ما در آن است و ما هم بهترین امنیت و فضای سیاسی را در اجرای خوب قانون می دانیم.
پور محمدی در پاسخ به سئوال خبرنگاری که پرسید آیا روند تایید صلاحیت ها همچنان ادامه خواهد یافت یا خیر، ابراز امیدواری کرد که این روند ادامه یابد. زیرا کمک می کند تا انتخاباتی پرشور و رقابتی تر را شاهد باشیم.
وزیر کشور مهمترین آسیب یک نماینده را خروج از مصالح و منافع و واقعیات جامعه دانست و گفت: این امر باعث می شود تا فرد تابع منویات یک گروه خاص و یا دچار درک ضعیف از حقوق اجتماعی شود.
پورمحمدی در پایان مهمترین ویژگی یک نماینده صالح را انجام تعهدات قانونی، شناختن حقوق مردم و نیازهای جامعه خواند دانست و تصریح کرد: یک نماینده صالح باید با دقت وبررسی کامل آنچه را که به نفع مردم است به صورت قانون در آورده و یا آن را به تایید مدیران ارشد کشور برساند و در راه اجرایی شدن آن نظارت کامل داشته باشد
نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 22:54

عجب ادم بیکاری هستید...
بد بخت کی رای می ده !!!!!!

حاج رضا رحیمی نسب دوشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 00:08 http://rahiminasab.blogfa.com

نگذارید انقلاب یه دست نااهلان و نامردمان بیفتد. امام خمینی (ره)

بقیه مطالب در وبلاگ سزدار بی ادعا - حاج رضا رحیمی نسب

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد