وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

خیانت به آرای مردم، جرم آشکار است

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی پور امروز در "همایش مشترک هیئت های اجرایی و بازرسی انتخابات استان اصفهان" افزود: هر گونه سستی در این عرصه، گناهی نابخشودنی است.

رئیس ستاد بازرسی انتخابات کشور تصریح کرد: گزارش های رسیده از برخی استان ها حاکی از عزم جدی برگزارکنندگان برای اجرای انتخاباتی سالم و پرشور و مشارکت حداکثری مردم است.

موسی پور گفت: اگر مردم به مجریان انتخابات اعتماد کنند، حضور آنان و نیز رقابت در این عرصه، تضمین می شود.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت کشور تاکید کرد: مسئولان نظارتی و اجرایی، لازم نیست نظر خود را درباره یک داوطلب ارائه کنند، چرا که برخی از افراد فرصت طلب می گویند: "این عوامل در رای مردم دخیل اند" و مسئولیت اقتضا می کند که از هر شائبه ای در این باره دور باشیم.

موسی پور به برگزاری انتخابات امسال به صورت دستی و رایانه ای اشاره کرد و افزود: برگزاری انتخابات به شیوه سنتی با توجه به پیشرفت های کنونی، شیوه صحیحی به نظر نمی رسد، لذا انتخابات مجلس هشتم به صورت آزمایشی در دو بعد دستی و رایانه ای انجام می شود تا در انتخابات های آینده، زمینه برگزاری انتخابات رایانه ای فراهم شود.

رئیس ستاد بازرسی انتخابات کشور گفت: شیوه سنتی اخذ رای توجیهی ندارد، چرا که این شیوه دارای نقایصی از جمله بالا بودن ضریب اشتباه، کندی سرعت، افزایش امکان تقلب و تخلف و ضعیف بودن امکان بازبینی است که نظارت و بازرسی مجدد را به همراه دارد.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت کشور گفت: انتخابات ما در چارچوب ضوابط دینی و بر محور تعالیم اسلامی توسط مردم برگزار می شود و این شیوه، چارچوب قدرت های جهان را که مدعی انتخابات آزاد مبتنی بر دموکراسی هستند، بر هم زده است.

رئیس ستاد بازرسی انتخابات کشور گفت: قانون انتخابات ما، قانون مردم - محور است و شاکله، چارچوب و بنای اصلی این قانون نیز بسیار متقن، محکم و قابل اتکا است.

موسی پور گفت: در این دوره، هفتصد هزار نفر در کشور، عملیات برگزاری انتخابات مجلس هشتم را بر عهده دارند که اینها مورد اعتماد و وثوق مردم هستند و این شیوه در انتخابات دنیا دیده نمی شود.

رئیس ستاد بازرسی انتخابات کشور با بیان اینکه " 71 روز فرایند برگزاری انتخابات است"، افزود: 51 روز آن بررسی صلاحیت ها است و بررسی صلاحیت ها به مثابه پایان کار نیست، چرا که تا قبل از سیزدهم اسفند ماه که زمان قطعی تائید یا رد صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان است، مقدمه کار به حساب می آید.

موسی پور تاکید کرد: شورای نگهبان بدون توجه به گرایش های سیاسی خاص، به بررسی صلاحیت ها می پردازد و در همه دوره ها نیز همین گونه عمل کرده است.

رئیس ستاد بازرسی انتخابات کشور با اشاره به اینکه "قانون انتخابات کشور ما از لحاظ شاکله، روش و مردم محوری یکی از مترقی ترین قانون های دنیا است"، افزود: البته این بدان معنا نیست که این قانون قابل نقد نباشد، بلکه این قانون، آسیب هایی نظیر "سیال بودن"، "متغیر و بی ثبات بودن" و "امکان تفسیر و برداشت متفاوت داشتن از آن" را دارد.

موسی پور افزود: از سال 78 تاکنون، یازده بار این قانون کم و زیاد شده یا تغییر کرده و اکثر اصلاحات هم به ابهام قانون افزوده است.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت کشور یادآور شد: قانون انتخابات نباید بی ثبات باشد و اینطور نباشد که اگر حزبی وارد مجلس شد، به سلیقه خود برخی از مواد آن را تغییر دهد که در همه دوره ها نیز این گونه بوده است.

موسی پور اضافه کرد: قانون انتخابات باید شفاف باشد و تفسیرهای متفاوت از آن نشود و تغییر حداقل و حداکثری از قانون نشود، چرا که برداشت های متفاوت از قانون، برای مجریان و ناظران دردسرساز می شود و برای داوطلبان، تضییع حق را در پی دارد.

رئیس ستاد بازرسی انتخابات کشور، بازرسان و مجریان انتخابات را به مراقبت از تبلیغات زودهنگام فراخواند و به آنان توصیه کرد که اعلام موارد تخلف به مراجع ذیصلاح را در دستور کار خود قرار دهند، چرا که در صورت رهایی این کار، دیگر نمی توان جلوی سیل بنیان کن آن را گرفت.

موسی پور گفت: برای حفظ وحدت رویه و اتخاذ شیوه مناسب در برخورد با تبلیغات زودهنگام، شیوه نامه ای تنظیم شده است که به زودی به استان ها اعلام می شود.

رئیس ستاد بازرسی انتخابات کشور افزود: وجود دولت موفق به مجلس موفق و قدرتمند بستگی دارد، زیرا مجلس، هدف، راه و در بعضی از مواقع، سرعت کار را برای دولت مشخص می کند و این امر، اهمیت ستادهای انتخابات را مضاعف می نماید تا دقت بیشتری در حفظ سلامت انتخابات داشته باشند
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد