وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

نتیجه شنود جلسه انتخاباتی مشارکت

سایت الف نوشت: حزب مشارکت ایران اسلامی سه گزینه "ارایه لیست"، "رای سفید" و"عدم شرکت" در انتخابات مجلس هشتم را مورد بررسی قرار داد.

شورای مرکزی حزب مشارکت ایران اسلامی با تشکیل جلسه فوق العاده، به پیشنهاد دبیر کل سه گزینه را مورد بررسی قرار داد که بر این اساس سه گزینه، اول- "شرکت در انتخابات و ارایه لیست در سراسر کشور"، دوم- "شرکت در انتخابات و عدم ارایه لیست و حضور با رای سفید" و سوم- "عدم شرکت در انتخابات" مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در جلسه شورای مرکزی حزب مشارکت، دکتر سعید حجاریان با "رای سفید" مخالفت کرد و با تاکید بر اینکه در جلسات متعدد گذشته در خصوص رای سفید بحث شده است و این بحث به طور کلی از دستور حزب خارج شده است خواستار بررسی دو گزینه "شرکت" و یا "عدم شرکت" در انتخابات شد.

هادی قابل عضو شورای مرکزی حزب نیز با اشاره به بیانه مجمع روحانیون مبارز مبنی بر عدم حضور در انتخابات پیشنهاد کرد: ما خط و رویه خود را حفظ کنیم لیکن حضور و یا عدم حضور در انتخابات را منوط به دیدگاه آقای خاتمی نماییم.

از طرفی مصطفی تاج زاده، جریان احراز صلاحیت را مورد توجه قرار داده و انتخابات آتی را انتصابات خواند و گفت: حضور ما موجب مشروعیت این انتخابات می شود و راه کودتای نا مشروع پارلمانی را هموار می کند، آقای انصاری و جهانگیری هم اگر اصرار دارند بمانند بهتر است از شهرستانها نامزد شوند.

اظهارات تاج زاده مورد اعتراض برخی اعضای شورای مرکزی قرار گرفت لیکن افرادی چون مرتضی مبلغ و آذر منصوری با آن همراهی کردند.

رجبعلی مزروعی عضو شورای مرکزی و کمیته اقتصادی حزب نیز گفت: ما باید جریان اعتراضی را ادامه دهیم لیکن با توجه به قطعنامه سوم که در راه است و عملکرد ضعیفی که از دولت در حوزه اجتماعی و اقتصادی در افکار عمومی وجود دارد باید جریان رسانه ای و تبلیغی را روی این موضوعات و ردصلاحیت ها متمرکز کنیم.

یکی از اعضای حزب مشارکت ائتلاف و حضور در انتخابات را ضروری ذکر کرد و گفت: اگر کاری می خواهیم انجام دهیم، باید بر محور ائتلاف باشد و این ائتلاف هم باید با محوریت آقای خاتمی باشد.

جعفر کامبوزیا دیگر عضو شورای مرکزی نیز بر این باور است که بهترین پاسخ برای برخی تندروهای جریان حاکمیت، خاموشی است. وی گفت: ما باید پایگاه اجتماعی خود را سامان بیشتری دهیم چراکه هنوز نتوانسته ایم آن 20 هزار نیرو را سامان مناسبی دهیم.

دبیر کل حزب مشارکت نیز با طرح پیشنهادات مختلف گفت: یک گزینه دیگر هم علاوه بر گزینه های مطرح شده این است که نیروها را به شهرستانها بفرستیم، در تهران لیست ندهیم و در شهرستانها به صورت محدود فعالیت کنیم.

با مباحث صورت گرفته در شورای مرکزی حزب مشارکت، جمع بندی این شده که موضع گیری نهایی حزب، منوط به نظر آقای خاتمی (رییس جمهور سابق) باشد که در صورت تمایل وی این حزب نوع حضور خود در انتخابات آتی را مشخص کند.
نظرات 1 + ارسال نظر
رضا یکشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 10:48

من خودم رای نمی دم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد