وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

تایید صلاحیت‌ها ، مشارکت را افزایش می‌دهد

مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، تایید شدن صلاحیت تعداد قابل توجهی از نامزدهای رد صلاحیت شده را مثبت ارزیابی کرد و گفت: روند تایید صلاحیت‌ها و رقابتی تر کردن انتخابات می‌تواند به مشارکت و حضور پررنگ‌تر مردم در انتخابات منجر شود.

"کاظم جلالی" روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ستاد خبری ایرنا ویژه انتخابات، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "اتحاد ملی، انسجام اسلامی" ، وحدت را تنها عنصر خنثی‌کننده توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی انقلاب اسلامی دانست.

جلالی گفت: در شرایطی که دشمنان توطئه‌های زیادی را علیه جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی می‌کنند، گروه‌ها و احزاب سیاسی باید از سیل خروشان مردم در روز ‪ ۲۲‬بهمن درس بگیرند و با وحدت، اوج شعور و دانایی خود را از مسایل امروز جهان به نمایش بگذارند.

وی در خصوص بحث تعیین صلاحیت‌ها نیز گفت: بروز اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه‌ها در امر انتخابات امری اجتناب ناپذیر است اما باید با قانونگرایی بتوانیم مسایل مورد اختلاف را بدون جنجال حل و فصل کنیم .

این نماینده مجلس افزود: در شرایطی که دشمنان جمهوری اسلامی ایران به دنبال برجسته کردن اختلافات داخلی در بین خانواده بزرگ انقلاب هستند، گروهها و جریانات سیاسی و همچنین مجریان و ناظرین انتخابات باید با تمسک به قوانین، رفع اختلاف کنند و زمینه جنجال آفرینی ایجاد نکنند.

جلالی همچنین اظهار داشت: به نظر می‌رسد اشکالاتی در قانون مربوط به تعیین صلاحیت‌ها وجود دارد که باید حل و فصل شود. از جمله این اشکالات کوتاه بودن زمان هیات‌های اجرایی و نظارت است که می‌تواند عاملی برای برخی اشتباهات باشد.

مخبر کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی‌مجلس با تاکید بر اهمیت فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در استان یزد در خصوص انتخابات، تصریح کرد که نامزدها نباید وعده‌های خارج از توان خود به مردم بدهند چرا که این امر منجر به خدشه دار شدن کار نمایندگی و مجلس خواهد شد.

جلالی همچنین به احزاب توصیه کرد که به‌جای رقابت‌های میان افراد که ممکن است به جنجال آفرینی بیانجامد، به سمت رقابت برنامه‌ای پیش بروند و با ارائه برنامه‌های برتر به رقابت بپردازند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد