وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

حدادعادل: انتخابات مجلس هشتم رقابتی خواهد بود

رئیس مجلس شورای اسلامی مقصود از اظهارات فرمانده سپاه پاسداران را درباره حمایت از اصولگرایان، بیانات مقام معظم رهبری در این باره دانست.
غلامعلی حدادعادل در ادامه نشست خبری امروز خود درباره اظهارات سردار سرلشکر جعفری گفت: این اظهارات از دو جنبه مسئله ساز شد؛ یکی به لحاظ زمانی که مطرح شد و دیگری به سبب عباراتی بود که در بیان مقصود به کار رفت.
حدادعادل افزود: بنده معتقدم نظر فرمانده سپاه در تأیید سپاه از اصولگرایی، همان مقصودی بود که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند.
وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از این، مشخصاتی برای اصولگرایی مطرح کردند که به عنوان چتری وسیع همه جناح ها را در بر می گیرد و به عبارت دیگر مقام معظم رهبری تعریف دیگری از انقلاب را ذیل عنوان اصولگرایی مطرح کردند.
رئیس مجلس تصریح کرد: معتقدم منظور سردار جعفری بیانات رهبری است هر چند معتقدم ممکن است برداشت های دیگری نیز از این اظهارات شود.
وی در ادامه درباره رایزنی های مجلس با اعضای شورای نگهبان درباره رد صلاحیت شدگان گفت: ما وظیفه داریم آنچه را می دانیم به اطلاع شورای نگهبان برسانیم تا حقی از کسی ضایع نشود و شورای نگهبان نیز به وظیفه خود بهتر عمل کند.
حدادعادل گفت: شورای نگهبان می خواهد حق مجلس و داوطلبان را رعایت کند و بدیهی است هیئت های اجرایی و نظارت تصمیماتی اتخاذ کرده اند که قابل تجدید نظر است.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده و نواب مجلس با اعضای شورای نگهبان رایزنی هایی انجام داده ایم و این رایزنی ها بی نتیجه هم نبوده است و امیدواریم حقی از کسی ضایع نشود.
وی با بیان اینکه قطعاً همه از نظرهای شورای نگهبان راضی نخواهند بود و ممکن است جوسازی و ابراز گله مندی کنند، گفت: همه ما باید کمک کنیم شورای نگهبان به نحو احسن به وظیفه خود عمل کند.
حدادعادل در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید نظر شما درباره اظهارات رسول منتجب نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی که گفته است نظارت استصوابی قانونی نیست و نظارت شورای نگهبان باید استطلاعی باشد چیست، تصریح کرد: اگر شورای نگهبان بخواهد نظاره گر باشد و نظارت کند باید نظارتش ضمانت اجرایی داشته باشد و دیگر صرف استطلاع کافی نیست.
وی افزود: انتقاد برخی جناح های سیاسی از شورای نگهبان حرف تازه ای نیست و در گذشته نیز از این نوع تعابیر گفته می شد که در انتخابات مجلس هشتم کمتر شده است.
حدادعادل گفت: تعجب من این است که چرا این موضوع قدیمی را مجدداً مطرح می کنند؛ ما این موضوع را تمام شده می دانیم.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا افرادی که در گذشته مسئول بوده و برای انتخابات مجلس هشتم رد صلاحیت شده اند افرادی هستند که در گذشته بی صلاحیت و فاقد دینداری بوده اند، گفت: استنباط بنده این است که رد شدگان به یک جناح خاص تعلق ندارند و از هر دو جناح رد صلاحیت شده اند.
حدادعادل افزود: تعداد افرادی که از اکثریت مجلس رد صلاحیت شده اند بیش از افرادی است که از اقلیت رد صلاحیت شده اند، اما تلاش می کنیم فارغ از مسائل جناحی، قانون رعایت شود و شورای نگهبان نیز برای این منظور تلاش می کند.
رئیس مجلس با بیان اینکه اگر شورای نگهبان صلاحیت کسی را رد کند به معنی مسلمان نبودن آن فرد نیست، تصریح کرد: خیلی از افراد ممکن است مسئول بوده باشند اما برای ورود به مجلس صلاحیت نداشته باشند.
وی گفت: زمانی می توان درباره رد صلاحیت ها اظهار نظر کرد که منابع و مدارک مراجع چهارگانه یاد شده در قانون را در اختیار داشته باشیم؛ زیرا مسلماً افرادی هستند که در گذشته مسئول بوده و دیدگاه هایی داشته اند که اکنون دیدگاه های خود را تغییر داده اند بنابراین نمی توان گفت چون فردی در 30 سال گذشته مسئول بوده است امروز هم باید صلاحیت وی برای هر کاری تأیید شود.
حدادعادل با بیان اینکه در کشور افرادی بودند که سمت های مهم و بزرگی داشتند اما بعداً سرنوشت های عجیبی پیدا کردند، تصریح کرد: ملاک، ‌وضع کنونی افراد است.
رئیس مجلس گفت: با توجه به تأیید صلاحیت هایی که در چند روز اخیر صورت گرفت، اطمینان داریم انتخابات مجلس هشتم رقابتی خواهد بود ولی البته کسانی هستند که در هر حال اعتراض خواهند کرد.
وی با اشاره به دیدارمهدی کروبی با آیت الله جنتی گفت: وقتی آقای کروبی پس از این دیدار اظهار رضایت می کند باید تصدیق کرد نظر نظام، غیررقابتی بودن انتخابات در ایران نیست.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد