وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

منشور اخلاق انتخاباتی شامل 5 بخش و 20 محور است

دبیر همایش "بررسی منشور اخلاق انتخاباتی" گفت: این منشور با نگاه ویژه به انتخابات مجلس هشتم در 5 بخش شامل مقدمه، سیاست ها، اهداف، محورهای اصلی و شیوه های اجرایی تدوین شده و دارای حدود 20 محور است.

مهدی علیخانی صدر دبیر همایش "بررسی منشور اخلاق انتخاباتی" و معاون اداره کل سیاسی وزارت کشور در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر اظهار داشت : پس از مشاهده رفتارهای خارج از اخلاق انتخاباتی در انتخابات گذشته و بنا بر تاکیدات رهبر معظم انقلاب، معاونت سیاسی وزارت کشور رسالت خود را آغاز حرکتی در این راستا دانست.

وی افزود : بر این اساس این معاونت تصمیم گرفت چارچوبی را به منظور رعایت اصول انتخابات با نگاه ویژه ای تدوین کند.

علیخانی صدر ادامه داد : طرح تدوین منشور اخلاق انتخاباتی با ابتکار معاونت سیاسی و کمیته منشور در یک کارگروه فرعی با حضور نمایندگانی از بخشهای مختلف نظام همچون دانشگاهیان، وزارت ارشاد، صدا و سیما، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و خانه احزاب ایران طراحی شد.

دبیر همایش بررسی منشور اخلاق انتخاباتی همچنین گفت : پس از تهیه متن پیش نویس، کارگروه اصلی برای تدوین منشور آن را مورد بازبینی و کارشناسی قرار داد.

وی تصریح کرد : پس از طی این مراحل نسخه ای را به خدمت مراجع عظام در قم ارسال کردیم و در تاریخ 15 بهمن در دیداری که با آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی و صافی گلپایگانی داشتیم آنان نیز بر نکاتی در این منشور تاکید کردند و به این ترتیب "منشور اخلاق انتخاباتی" نهایی شد.

معاون اداره کل سیاسی وزارت کشور از سخنرانی 6 شخصیت برجسته کشور از جمله صفارهرندی وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی، حجت الاسلام رئیسی معاون اول قوه قضائیه، حجت الاسلام سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران وعضو مجلس خبرگان رهبری ، حجت الاسلام مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتمادملی، حبیب الله عسگراولادی دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری و عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما در این همایش خبر داد و گفت : حجت الاسلام پورمحمدی وزیر کشور و علیرضا افشار رئیس ستاد انتخابات کشور نیز سخنانی را در این همایش ایراد خواهند کرد.

متن این منشور به منظور نهادینه سازی اخلاق انتخابات در اختیار رسانه ها قرار می گیرد و دبیرخانه همایش نیز نظرات مختلف را در این رابطه دریافت خواهد کرد.

همایش منشور اخلاق انتخاباتی در تاریخ 28 بهمن در سالن غدیر وزارت کشور با حضور تنی چند از اندیشمندان و نخبگان برگزار می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد