وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

دیدار کروبی با آیت الله جنتی در منزلش

حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی با اشاره به دیدار سه‌شنبه شب گذشته خود با آیت الله جنتی در منزل دبیر شورای نگهبان، این دیدار را مثبت و امیدوارکننده توصیف کرد.

دبیر کل حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به پرسشی درباره محتوای این جلسه، گفت:« در این دیدار که یک دیدار بسیار صمیمی و گرم بود ضمن عرض خسته نباشید و خدا قوت و تقدیر و تشکر از زحمات شورای نگهبان پیشنهادات خود را راجع به برخی کاندیداها و چهره‌ها از جریانات و گروه‌های مختلف ارایه کردم.»

کروبی با تاکید بر این که «صحبتم درباره اشخاص با دبیرشورای نگهبان تنها مختص کاندیداهای اصلاح طلب نبود»، گفت:« درباره افرادی که چه بسا چهره اصلاح طلب هم محسوب نمی شوند، نقطه نظراتم را با وی در میان گذاشتم.»

وی با بیان این که اقدامات خوبی تاکنون در زمینه تایید صلاحیت کاندیداها از سوی شورای نگهبان صورت گرفته است افزود:« امیدواریم حرکتهای بهتر و بیشتری در آینده در این زمینه انجام شود.»

کروبی با تاکید بر این که «دیدار شب گذشته ام با دبیر شورای نگهبان در راستای دیدارهای همیشگی من با چهره ها و مسوولان نظام بوده و هیچ چیز تازه‌ای نبوده است» گفت:«این شیوه و روش همیشگی من است که درمقاطع مختلف با مسوولان کشور و چهره‌ها دیدار و ملاقات می کنم، کما این که در این مدت و در انتخابات گذشته مکرر با مسوولان شورای نگهبان و سایر مسوولان کشور دیدار و صحبت داشته‌ام.»

وی افزود:« البته این دیدارها و نشست ها تنها از طرف من صورت نمی گیرد و بسیاری از بزرگان دیگر همچون هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی نیز در این راستا کار می کنند.»

کروبی در عین حال به جلسات و نشست های مکرر خود در انتخابات مجلس ششم با مسوولان شورای نگهبان و سایر مسوولان اشاره کرد و گفت:« در آن مقطع نیز من دو بار در جلسات شورای نگهبان حضور داشته ام و مکرر با آنها و سایر مسوولان صحبت می کردم.»

رییس مجلس ششم با بیان این که «حتی قبل از تشکیل مجلس ششم این شیوه را به بهترین وجه در پیش گرفته بودم» افزود:« لذا این دیدار و نشست های اخیر من شیوه جدید و تازه ای نیست و از گذشته وجود داشته است. من چه زمانی که مسوولیت داشتم و در حکومت حاضر بودم و چه زمانی که مثل امروز مسوول نبودم این گونه ارتباطات را محفوظ داشته و دارم که البته این نوع دیدارها نیز مختص شورای نگهبان نیست و بارها با مسوولان قوه قضاییه و مسوولان اجرایی دولت ها البته تا قبل از تشکیل دولت نهم همیشه جلسه داشته ام. امروز نیز با برخی وزرا این شیوه را ادامه می دهم.»

وی با اشاره به وارد شدن خود در برخی قضایا مثل بازداشت عباس عبدی در سال 72 و توقیف روزنامه سلام و مسائل پیش آمده در زمان شهرداری غلامحسین کرباسچی افزود:« من همیشه و در همه مقاطع پیگیر قضایا بوده‌ام و در زمان تصدی کرباسچی و پست شهرداری با این که وی از نزدیکان آقای هاشمی رفسنجانی محسوب می‌شد اما بارها در رابطه با مشکل کرباسچی با مسوولان قوه قضاییه وبا هاشمی رفسنجانی دیدار و گفت و گو داشتم.»

کروبی با اشاره به دوبار تماس تلفنی خود با آیت الله جنتی در رابطه با صلاحیت کاندیداهای مجلس هشتم و رایزنی اش با برخی وزرا و مسوولین طیف های مختلف مثل علی لاریجانی، محسنی اژه ای و جهرمی گفت:« من به طور مدام این صحبت ها و تماس ها را داشته و دارم که در راس آن با تشکیلات مقام معظم رهبری نیز دیداری داشتم و چند بار هم با برخی اعضای دفتر ایشان صحبت و رایزنی کردم ونشست شب گذشته ام با آیت الله جنتی نیز در همین راستا انجام شد.»

دبیر کل حزب اعتمادملی در ارزیابی از فضای سیاسی و انتخاباتی کشور گفت:« پیش از عملکرد هیات های اجرایی و رد صلاحیت های گسترده این هیات به فضا نسبتا خوش بین بودم، اما بعد از این رد صلاحیت ها و تکمیل آن توسط هیات های نظارت استان ها به فضا امید نداشتم و اوضاع را دشوار می دیدم؛ اما در این چند روز اخیر اوضاع را مناسب ترمی بینیم چرا که کارهای خوبی دارد انجام می شود.»

وی با اظهار امیدواری از این که اوضاع در آینده بهتر از پیش بینی های وی باشد گفت:« من بد بین نیستم چرا که کارهای خوبی انجام شده است.»

کروبی با تاکیدبر این که تلاش و همه اقدامات ما دراین مدت درچارچوب قانون بوده است، گفت:« ما در چارچوب قوانین همه تلاش خود را می کنیم که حق کسی در انتخابات پیش رو تضییع نشود؛ کما این که به آینده خوش بینم؛ چرا که شورای نگهبان در جلسات متعدد تلاش خود را برای برگزاری یک انتخابات خوب می کند.»

دبیر کل حزب اعتمادملی با بیان این که « در جلسه شب گذشته از دبیر شورای نگهبان خواستم که با سرعت هر چه بیشتر نتایج صلاحیت ها را اعلام کنند تا فرصت تبلیغات از دست کاندیداها نرود و ریزش نیرو نداشته باشیم» افزود:« آقای جنتی نیز عنوان کردند که حدالامکان برای اعلام نتایج صلاحیت ها تلاش می کنند.»

کروبی هم چنین درباره برخی فضاسازی های داخلی و خارجی علیه وی و حزب متبوعش خاطرنشان کرد:« ما تاکنون آن طور که بعضا گفته می شود نه پشت پرده فعالیتی داشته ایم و نه روی پرده. این ها فضاسازی‌های مسمومی است که درست می کنند تا کارها پیش نرود در حالی که من کار خودم را می کنم و معتقدم این موج های کاذب زودگذر هستند.»

رییس سابق مجلس تاکید کرد:« دیدگاه های من همواره راجع به همه کس و همه چیز روشن و شفاف بوده و خواهد بود.»

کروبی با اظهار خشنودی از این که فضای کار شورای نگهبان هم اکنون بسیار روشن است و رسیدگی به صلاحیت ها هم اکنون در مرحله خوبی قرار دارد گفت:« بعد از مرحله تعیین صلاحیت ها و خاتمه یافتن این کار به طور مبسوط از همه کسانی که در این زمینه زحمت کشیده اند تقدیر و تشکر خواهم کرد.»

وی با اظهار امیدواری از این که شورای نگهبان همه دقت خود را در این مرحله به خرج دهد تا حقی از کسی ضایع نشود افزود:« من بارها گفته‌ام که ما درون این نظام هستیم و اگر با مسوولان داخلی کشور از جمله شورای نگهبان و مسوولان عالی نظام ملاقات کرده و درخواستی از آنها می کنیم هیچ عار و ننگی برایمان نیست. افتخار من این است که هیچ وقت برای خود چیزی نخواسته ام و این برایم عار و ننگ است که از بیگانگان درخواستی کنم و به آنها امید ببندم.»

دبیر کل حزب اعتمادملی در پایان گفت‌وگوی خود با ایسنا تاکید کرد:« اگر از مسوولان داخلی کشور متعلق به هر گرایش و جناحی درخواستی داشته باشم ابا ندارم و آنچه ابا دارم کمک گرفتن از بیگانگان است.»
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد