وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

امیدواریم روند تائیدصلاحیت‌ها ادامه یابد

پورمحمدی با بیان اینکه هنوز افراد واجدصلاحیت برای حضور در انتخابات مجلس هشتم وجود دارند، از شورای نگهبان خواست با بررسی درست صلاحیت نامزدهای حضور در انتخابات آتی، امکان برگزاری انتخاباتی خوب و رقابتی را فراهم آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، وزیر کشور پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: ما معتقدیم هنوز افراد واجد صلاحیت برای حضور در انتخابات مجلس هشتم و حضور در مسابقه انتخابات وجود دارند و در واقع باید توجه داشت که برخی حوزه‌های انتخابیه نیازمند حضور کاندیداهای بیشتری هستند.

پورمحمدی ادامه داد: پیش از این و در مرحله بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی، تسهیلات و سوابق اجتماعی افراد موجب رد صلاحیت آن‌ها شده و ما این اطلاعات را در اختیار مسئولان در مراحل بعد قرار داده ایم.

وزیر کشور همچنین در خصوص برگزاری انتخابات رایانه ای نیز اظهار داشت: توافقات ما در این زمینه با شورای نگهبان انجام شده و در این دوره انتخابات رایانه ای و انتخابات سنتی را با هم انجام می‌دهیم و در این دوره انتخابات رایانه ای به کمک شیوه قدیمی می آید اما انتخابات رایانه ای به طور کامل در انتخابات آتی انجام می‌شود.

وی در واکنش به اهانت برخی سایت‌ های خبری به سید حسن خمینی، نوه حضرت امام‌(ره) گفت: ما هر آن ‌چه خلاف قانون و حرمت اجتماعی باشد را نمی‌پذیریم و معتقدیم فضای سیاسی باید با حفظ احترام و حقوق افراد همراه باشد، ضمن اینکه اگر انتقادی به مسئله ای وجود دارد، می‌توان بدون هتک حرمت آن را مطرح کرد.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه بی‌حرمتی خلاف ادب و فرهنگ دینی ایرانیان است، با اشاره به نزدیکی زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که مسایل اخلاقی رعایت شود.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی در خصوص تدابیر دولت نهم جهت پیشگیری از موارد مشابه، گفت: به دولت هر روز اهانت می‌شود و قطعا ما این گونه رفتارها را نمی‌پسندیم چرا که بدون شک نه به دولت و نه به هیچ جایگاه والای انقلابی نباید اهانت شود.

وی در ادامه سخنانش با تاکید بر لزوم حفظ آزادی بیان در فضای سیاسی جامعه، اظهار داشت: باید توجه داشته باشید که اظهارنظر با دخالت در انتخابات فرق دارد و آحاد مردم اجازه دارند در این موارد اظهارنظر کنند و نظر دهند؛ فضای جامعه را نباید بست.

پورمحمدی تاکید کرد: البته شکی نیست که دخالت در مسائل اجرایی انتخابات به نفع هیچ کس نیست و ما به عنوان مجری قانون به شدت تلاش می‌کنیم در امر انتخابات هیچ کس دخالت نکند اما معنای دخالت، حرف زدن نیست و اگر چنین دیدی وجود داشته باشد، به ایجاد فضای سانسور در کشور خواهد انجامید.

وزیر کشور در خصوص برخی ابراز نگرانی های نسبت به قرار گرفتن چهره‌های نظامی در پست‌های اجرایی انتخابات، اظهار داشت: اگر یک نظامی در پست نظامی خود باشد حق دخالت و قرار گرفتن در پست‌های انتخاباتی را ندارد اما اگر از هویت نظامی خود خارج شود هیچ منع قانونی وجود ندارد.

وی ادامه داد: ما تابع قوانین هستیم نه سلایق شخصی و فرمایش حضرت امام نیز مبنی بر اینکه نظامیان در پست نظامی خود حق ندارند در انتخابات را ندارند نیز ناظر بر همین معناست اما اگر این افراد هم از این پست خود خارج شوند منع قانونی وجود ندارد و ما تسلیم قانون هستیم.

پورمحمدی هم‌چنین با اشاره به رایزنی‌های فراوان و فشرده ای که در خصوص تائید صلاحیت ها انجام شده است، تاکید کرد: در این زمینه رایزنی های بسیاری صورت گرفته تا کسانی که مدارک شان ناقص بوده، این مدارک را کامل کنند و اگر مشکلی در این ارتباط وجود داشته است، رفع شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد