وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

برنامه جبهه متحد اصولگرایان برای مجلس هشتم

ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرایان برنامه‌های این جبهه برای هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری شهر، متن منتشر شده به این شرح است:

مقدمه: در نظام مردمسالاری دینی ایران، مجلس شورای اسلامی با رای مستقیم مردم شکل می‌گیرد و از جایگاهی رفیع برخوردار است، طبق قانون اساسی قوه مقننه در سرنوشت کشور نقش اساسی دارد و می‌تواند در تمام امور قانونگذاری کند، ما معتقدیم رفع مشکلات معیشتی، مهار تورم و ایجاد اشتغال آبرومند برای جوانان، رفع مفاسد و تبعیض‌ها از جامعه اسلامی‌مان، پیشرفت کشور و تحقق اهداف بلند چشم‌انداز 20 ساله نظام تا سال 1404 (دستیابی به مقام اول اقتصادی، علمی و فن‌آوی در سطح منطقه) خواسته‌ها و آرمان‌های بحق ملت ایران است و تحقق آن جز با خواست مردم و مشارکت جدی آن‌ها میسر نیست.
تشکیل دور جدید مجلس شورای اسلامی از افرادی متخصص، متعهد، مردمی، وفادار نسبت به آرمان‌های انقلاب اسلامی، راه امام خمینی و استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی ایران و مقاوم در برابر توطئه‌های دشمنان می‌تواند در تحقق خواسته‌ها و آرمان‌های به حق ملت کاملا موثر باشد.


نگاهی به مجلس هفتم و دستاوردهای آن
در یک نگاه کلی مهمترین رویکردها و دست‌آوردهای مجلس هفتم از این قرار بوده است:
1ـ حمایت قاطعانه از حقوق ملی در عرصه بین‌المللی به ویژه در امر فن‌آوری هسته‌یی و ارتقاء جایگاه ایران در سطح منطقه و جهان و افزایش تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل
2ـ پرهیز از تنش‌های سیاسی و تلاش برای حفظ آرامش جامعه
3ـ کاهش فاصله میان مردم و مسوولان، نزدیکی هرچه بیشتر با مردم و لمس مشکلات عمومی از نزدیک
4ـ پاسخگویی فوری به خواسته‌های به حق برخی اقشار جامعه (نظیر دو برابر کردن مستمری خانواده‌های بی‌سرپرست کمیته امداد امام خمینی در سال 83، الزام دولت به استخدام معلمان حق‌التدریسی و . . . )
5ـ برخوردار با مفاسد اقتصادی بزرگ و شروع کار از درون قوه مقننه (از جمله برخورد رییس مجلس با رانت‌خواری یکی از نمایندگان در سال 1383، عزل یک وزیر خاطری به دلیل مماشات وی با مفسدان اقتصادی در سال 1383 و طراحی و تصویب قانون اعلام نام محکومان پرونده‌های فساد در سال 1384)
6ـ حمایت از تولیدکنندگان داخلی و رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری
7ـ حذف تشریفات زاید و پرهزینه و حذف امتیازها و رانت‌های قانونی برای نمایندگان مجلس و مدیران عالی‌رتبه
8ـ پیشگیری از افزایش یک باره قیمت بنزین به حد قیمت‌های جهانی و تثبیت قیمت کالاها و خدمات شرکت‌های بزرگ دولتی
9ـ طراحی و تصویب تبصره 13 قانون بودجه به منظور گسترش حمل و نقل عمومی در سراسر کشور و مکلف کردن دولت به این‌که قبل از گسترش حمل و نقل عمومی و سهولت در دسترسی عموم به خدمات مطلوب حمل و نقل شهری و بین شهری، قیمت بنزین را افزایش ندهد.
10ـ گسترش بیمه‌های اجتماعی از جمله الزام دولت به گسترش خدمات پزشکی خانواده و نظام ارجاع برای همه روستاییان در جهت محرومیت‌زدایی از روستاها و گسترش خدمات یکسان بهداشتی و پزشکی برای همه آحاد ملت تا محروم‌ترین روستاهای کشور (در سال 1384)
11ـ طراحی و تدوین نظام اقتصادی کشور به اعتقاد ما طراحی و تصویب قانون سیاست‌های کلی اصل 44 برای تدوین وظایف و نقش دولت در اقتصاد، ایجاد و تضمین آزادی‌های اقتصادی برای سرمایه‌گذاری و تولید توسط بخش‌های خصوصی و تعاونی، انحصارزدایی از فعالیت‌های اعضای شرکت‌های دولتی و نهادها و مبناهای شبهه دولتی، واگذاری تصدی‌های دولتی (بجز آموزش، درمان و تربیت بدنی) به بخش خصوصی، یکی از مهمترین دستاوردهای مجلس هفتم بود و مجلس هشتم باید برای نیل به رشد عدالت محور با قدرت و قاطعیت همه توان خود را برای الزام دولت به اجرای صحیح و دقیق آن به کار گیرد.
12ـ اصلاح قانونی ساختار دیوانسالاری و بوروکراسی پیچیده اداری و نظام پرداخت ناعادلانه موجود برای طراحی و تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری در سال 1386
13ـ یاری گرفتن از مراجع علمی، دانشگاهی، پژوهشی در تصمیم‌گیری‌ها، به اعتقاد ما این رویه که به همت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در دوره هفتم سرعت گرفت، برای دوره هشتم نیز باید با فراگیری بیشتری ادامه یابد تا همه نخبگان و متخصصان کشور در روند قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین کشور مشارکت داشته باشند.
14ـ طراحی و تصویب قانون تسهیل ازدواج جوانان، این قانون دولت را مکلف به برقراری تمهیدات فرهنگی و مالی برای ازدواج جوانان کرده است، به اعتقاد ما اجرای این قانون می‌تواند از معضلات اجتماعی ـ فرهنگی بسیاری در خانواده‌ها و جامعه پیشگیری کند و مجلس هشتم باید در کنار الزام دولت به اجرای موثر و جدی آن، راه را برای افزایش اشتغال جوانان نیز باز کند تا به دو خواسته به حق جوانان یعنی اشتغال و ازدواج پاسخ داده شود.


مهمترین مسائل کشور، رویکردها و اولویت‌های مجلس هشتم از نگاه جبهه متحد اصولگرایان:

به اعتقاد جبهه متحد اصولگرایان، میهن عزیز ما با وجود همه تنگناها، موفقیت‌ها و تجربیات گذشته، ظرفیت و استحقاق این را دارد که با غلبه بر مشکلات و ناهنجاری‌ها، زندگی با رفاه و معنویت بیشتری برای شهروندان خود رقم زند، ‌جامعه‌ای آبادتر و سالم‌تر برای نسل آینده فراهم آورد و به عنوان کشوری پیشرفته در جایگاه اول اقتصادی، علمی و فن‌آوری در منطقه قرار گیرد.
به این لحاظ، جبهه متحد اصولگرایان معتقد است مهمترین مسائل کشور و اولویت‌های مجلس هشتم چنین است:


بسترسازی برای تحقق سند چشم‌انداز
در نگاه ما، تحقق سند چشم‌انداز، از مسیر اعتماد و حمایت همه‌جانبه از دانشمندان، فن‌آوران و کارآفرینان سختکوش، خودباور و میهن‌دوست میسر است و به این لحاظ، سند چشم‌انداز باید به گفتمان رایج و مسلط کشور تبدیل شود و بسترسازی نهادی ـ ‌اجرایی برای تحقق آن باید جهت‌دهنده همه سیاست‌گذاری‌ها در کشور باشد.


ادامه حمایت از حقوق ملی در مسائل بین‌المللی
در حال حاضر، با پایمردی ملی و پافشاری منطقی بر حقوق ملتی در مساله هسته‌یی، پیروزی شیرینی نصیب کشور شده است.
در ادامه این راه باید با تعامل مثبت و سازنده در عرصه‌ بین‌المللی و بر اساس عزت، حکمت و مصلحت، تهدیدات خارجی را دفع و یا تبدیل به فرصت کرده و جایگاه کشورمان را به عنوان بازیگری موثر در مناسبات جهانی و در جهت منافع ملی، تثبیم کنیم.


دوری از التهابات سیاسی و تمرکز بر مشکلات و خواسته‌های مردم
از نظر جبهه متحد اصولگرایان حفظ آرامش سیاسی، انسجام ملی و ایجاد فرهنگ همکاری در صحنه سیاسی داخلی با هدف توسعه سرمایه اجتماعی ضرورتی است و مجلس شورای اسلامی باید هم‌چنان با دوری از التهاب و غوغا و دعواهای سیاسی، توجه‌ها و همت‌ها را به سوی مشکلات واقعی و توقعات مردم جلب کند و پیگیر مطالبات عمومی از مسوولان اجرایی باشد.


قانون‌گرایی و همکاری و همدلی برابر پیشرفت کشور
به عقیده ما قانون‌گرایی، تمکین یکسان و بدون تبعیض همه به قانون و حداکثر کردن ضمانت اجرایی قوانین و مقررات کشور باید رویکرد اصلی مجلس هشتم باشد. باید گسترش فضای آزاداندیشی و نقد خیرخواهانه، افزایش تحمل و فرهنگ همکاری و همدلی بین نیروهای سیاسی و تعامل مثبت میان قوا، را خط مشی راهبردی خود قرار دهد.


کارآمدی و اثربخشی سیاست‌ها و قوانین
از نظر ما، کارآمدی و اثربخشی نهادها، سیاست‌ها و برنامه‌ها و قوانین کشور باید دغدغه دایمی نمایندگان مجلس هشتم باشد. به این لحاظ، اصلاح ساختارهای ناکارآمد، حذف مقررات زاید و نظارت بر اجرای دقیق و کامل قانون مدیریت خدمات کشوری برای اصلاح نظام اداری کشور باید از ابتدا در دستور کار مجلس هشتم قرار گیرد.


مهار تورم
به اعتقاد جبهه متحد اصولگرایان، در حال حاضر تورم؛ مهمترین مشکل عامه مردم ـ به ویژه طبقات کم درآمد کشور است. تورم شدید نه تنها مغایر عدالت و تشدیدکننده شکاف فقیر و غنی است، بلکه در تولید و سرمایه‌گذاری نیز اخلال ایجاد می‌کند. به این لحاظ، مهار تورم و کنترل عوامل موثر بر رشد قیمت‌ها باید اولویت اول مجلس هشتم باشد و نمایندگان مجلس هشتم باید با ابزارهای قانونی در اختیار خود، رشد بیش از حد نقدینگی را مهار و انضباط مالی را بر نهادهای پولی ـ مالی کشور برقرار سازند.


رفع مستمر موانع تولید و گسترش اشتغال
شواهد نشان می‌دهد مشکل بیکاری هنوز گریبانگیر بسیاری از خانواده‌ها است و مساله بیکاری دانش‌آموخته‌ها، حل این معضل را پیچیده‌تر کرده است. از نظر جبهه متحد اصولگرایان، راه حل مشکل بیکاری در رفع مستمر موانع تولید و سرمایه‌گذاری است. به این لحاظ، اصلاح مستمر قوانین و مقررات مانع تولید و سرمایه‌گذاری از جمله حذف انحصارات اقتصادی و بسط رقابت، افزایش شفافیت و ضمانت اجرای قوانین و مقررات و گسترش امنیت اقتصادی باید هدف و دغدغه دایمی و اصلی مجلس هشتم باشد.


آزادسازی فعالیت‌های اقتصادی، انحصارزدایی و اجرای قانون اصل 44
به اعتقاد جبهه متحد اصولگرایان، در حال حاضر نقش و تکالیف دولت در اقتصاد از حالت آرمانی و صحیح فاصله زیادی دارد. حضور سازمان‌ها و نهادها و شرکت‌های دولتی در بسیاری از تصدی‌ها و فعالیت‌ها، مانع حضور فعال و سالم بخش خصوصی و تعاونی شده و عملا کشور را از منافع رقابت، شکوفایی خلاقیت‌ها و بالقوه‌سازی ظرفیت‌های عظیم مردمی محروم کرده است. به این لحاظ، پیگیری و نظارت بر اجرای قانون سیاست‌های کلی اصل 44 با هدف آزادسازی فعالیت‌های اقتصادی و انحصارزدایی و نهایتا واگذاری تصدی‌های زاید دولتی به مردم، باید از اولویت‌های اصلی مجلس هشتم باشد.


مبارزه ریشه‌ای با مفاسد اقتصادی
به عقیده جبهه متحد اصولگرایا ن، فساد مالی ـ اقتصادی سازمان‌یافته موجود، یکی از مهمترین معضلات و منشا بسیاری از مشکلات جامعه امروز ایران است. ساختار رانتی اقتصاد ایران، پرداختن به معلول‌ها و غفلت از ریشه‌های فساد و فقدان شجاعت و جسارت در برخورد با مفسدان بزرگ باعث ایجاد شبکه‌های سازمان یافته رانت‌خواری و فساد مالی و پیوند نامبارک قدرت و ثروت شده است. به این لحاظ، خشکاندن ریشه‌های فساد، ارتقاء سلامت نظام اداری ـ سیاسی کشور، بسترسازی و پیگیری قانونی برای برخورد موثر با مفسدان بزرگ، وظیفه کلیدی مجلس شورای اسلامی است و برای تحقق آن، حضور نمایندگانی پاک‌دست و شجاع که دغدغه و جرأت قطع ریشه‌های فساد را داشته و اهل مماشات و رودربایستی با مفسدان نباشند، ضروری است.


ارتقای سلامت اجتماعی
از نظر جبهه متحد اصولگرایان، سلامت اجتماعی جامعه امروز ایران با حالت ایده‌آل فاصله زیادی دارد و انواع بزهکاری‌ها، اعتیاد، انحرافات اخلاقی و اجتماعی، خانواده‌ها و جوانان را تهدید می‌کند. به عقیده ما، راهکار ریشه‌ای حل این معضلات، ایجاد اشتغال و رشد فرهنگ کاری و گسترش معنویت در جامعه است و مجلس هشتم از این لحاظ وظیفه سنگینی به عهده دارد.


اشتغال و ازدواج جوانان
به اعتقاد ما، رفع موانع فرهنگی و مالی برای ازدواج جوانان با اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان و در کنار آن رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری برای رشد اشتغال و حل مشکل بیکاری جوانان، می‌تواند از معضلات اجتماعی ـ فرهنگی در بسیاری از خانواده‌ها و جامعه پیشگیری کند و مجلس هشتم باید با دوری از کشمکش‌های بی‌حاصل سیاسی، حل مشکل اشتغال و ازدواج جوانان را در اولویت توجه و دغدغه اول مسوولان کشور قرار دهد.
علاوه بر موارد ذکر شده، جبهه متحد اصولگرایان معتقد است حل مشکل مسکن، کارآمدسازی نظام درمانی کشور، شمول بیمه‌های درمانی، بیکاری و بازنشستگی برای همه اتباع و خانواده‌های ایرانی، مقابله با ناامنی‌ها، تبعیض‌ها، رانت‌خواری‌ها و بزهکاری‌های اجتماعی و . . . خواسته به حق مردم نجیب ایران است و مجلس هشتم باید با دوری از جنجال‌های جناحی، همت همه مسوولان و نخبگان کشور را به حل این مشکلات متمرکز کند.
جبهه متحد اصولگرایان بر این باور است که مجلس هشتم می‌تواند با وجود نمایندگانی متخصص، پاکدست، مردمی، پرکار و شجاع؛ جامعه ایران را از دشواری‌ها و ناهنجاری‌های فعلی خارج کرده و به سمت آرمان‌های بلند کشور هدایت کند.
به این لحاظ،‌ جبهه متحد اصوگرایان با تاکید بر ادامه نقاط قوت مجلس هفتم و عبرت‌آموزی از ضعف‌ها، مهم‌ترین برنامه‌های خود برای مجلس هشتم را به این ترتیب تعیین کرده است:



برنامه‌های جبهه متحد اصولگرایان برای مجلس هشتم

الف- در موضوع اقتصادی

1- مهار تورم از طریق:

* قراردادن هدف مهار تورم به عنوان اولویت اول کشور و قوه مقننه

* جلوگیری از رشد غیرمنطقی بودجه‌های سالیانه دولت و مهار رشد بی‌ضابطه نقدینگی

* رفع مستمر موانع تولید و سرمایه‌گذاری با هدف رونق تولید و افزایش عرضه کالاها و خدمات

2- بسترسازی برای گسترش اشتغال از طریق:

* اصلاح مستمر قوانین و مقررات مانع تولید و سرمایه‌گذاری از جمله حذف انحصارات، افزایش شفافیت و ضمانت جرای قوانین، گسترش امنیت اقتصادی، اصلاح قوانین و مقررات مالیاتی و گمرکی به نفع تولید و سرمایه‌گذاری و ...

3- آزادسازی فعالیت‌های اقتصادی و حذف انحصارات و تصدی‌های دولتی از طریق:

* نظارت بر اجرای کامل و دقیق قانون سیاست‌های کلی اصل 44 و تشویق و الزام دولت به تصویب آیین‌نامه‌ها و بسترسازی لازم برای اجرای آن

4- اصلاح نظام اداری کشور از طریق:

* نظارت بر حسن اجرای کامل قانون مدیریت خدمات کشوری با هدف کارآمدسازی نظام اداری،‌ قانونمندکردن استخدام در بخش دولتی، عادلانه‌کردن پرداخت به کارمندان دولت، حمایت از معیشت دو قشر فداکار پرستاران و معلمان که جامعه مدیون زحمات آنان است و رفع بی‌عدالتی در حق بازنشستگان و حمایت از آن‌ها در برابر تورم سالانه.

5- حل مشکل زمین و مسکن مستاجران و جوانان در آستانه ازدواج از طریق:

* حمایت همه‌جانبه از افزایش عرضه مسکن

* ترویج الگوها و فناوری‌های نوین در تولید انبوه، مقاوم و ارزان مسکن

* حمایت و نظارت بر اجرای کامل طرح کاداستر برای نقشه‌برداری هوایی و تعیین تکلیف حدود و مالکیت کلیه زمین‌های کشور با هدف پیشگیری از مساله زمین‌خواری و دعواهای حقوقی درباره زمین

6- گسترش حمل و نقل عمومی از طریق:

* نظارت بر حسن جرای قانون جامع حمل و نقل و مصرف سوخت (تبصره 13 سابق) تا حدی که وسایل حمل‌ونقل عمومی کارآمد و ارزان در دسترس همه باشد و استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی برای اکثر مردم نسبت به استفاده از خودروی شخصی مقرون به صرفه‌تر شود.

ب- در موضوع علوم، فناوری و آموزش:

7- حمایت از توسعه کیفیت و تقویت نظام آموزشی کشور از طریق:

* هدایت نظام آموزشی کشور به سمت بسترسازی برای شکوفایی خلاقیت‌ها و آموزش‌های کاربردی و مهارت‌های مورد نیاز نسل آینده

* تقویت و تجهیز مراکز آموزشی به روش‌ها و فناوری‌های نوین آموزشی

* حمایت از کادر آموزشی کشور و کاهش دغدغه‌های معیشتی آنان

* تقویت انگیزه نیروهای انسانی متخصص و دلسوز آموزش و پرورش به اداره کارآمدتر مراکز آموزشی

8- حمایت از تولید علم و فناوری از طریق:

* بسترسازی قانونی برای هدایت صنعت‌گران و تولیدکنندگان به رفع نیازهای فنی خود از طریق دانشگاه‌ها و مراکز پژوهش‌ داخلی

* حمایت از آزاداندیشی و نظریه‌پردازی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی

* رفع موانع و محدودیت‌های قانونی برای نوآوری، کارآفرینی و تجاری‌سازی اختراعات

* افزایش ضمانت‌های اجرایی و سهولت استفاده از حمایت‌های قانونی از اختراعات و نوآوری‌ها برای همه آحاد کشور

* حذف انحصارات و بسط رقابت در مراکز تولیدی – فنی و پژوهشی برای ظهور و شکوفایی استعدادهای علمی – فنی نخبگان و جوانان

ج- در موضوع فرهنگی و اجتماعی:

9- تحقق نظام جامع تأمین اجتماعی از طریق:

* گسترش و تکمیل پوشش بیمه‌درمانی، بیمه بیکاری و بیمه بازنشستگی برای همه خانواده‌ها، شاغلان و افراد جویای کار

* الزام دولت به شناسایی خانواده‌های نیازمند حمایت و کمک و هدفمندکردن یارانه‌ها

* الزام دولت و برنامه‌ها و بودجه‌ها به تامین حداقل نیازهای اساسی (خوراک، پوشاک، مسکن، بهداشت و درمان، آموزش) برای همه

10- ارتقاء سلامت اجتماعی از طریق:

* رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری و بسترسازی قانونی برای گسترش اشتغال جوانان

* بسترسازی قانونی برای رفع موانع ازدواج جوانا و نظارت بر اجرای کامل و دقیق "قانون تسهیل ازدواج جوانان"

* حمایت همه‌جانبه از گسترش فرهنگ کار و تلاش و گسترش ورزش‌های همگانی و قهرمانی

* تشویق و حمایت از وزارت کشور و نیروهای انتظامی برای مقابله ریشه‌ای با قاچاق مواد مخدر و سرکوب باندهای قاچاق و توزیع مواد مخدر

11- ارتقاء کارآمدی نظام بهداشت و درمان و سلامت از طریق

* افزایش سهم سلامت از بودجه کشور و واقعی‌کردن سرانه درمان و تعرفه‌های خدمات پزشکی به موازات اصلاح نظام مدیریت منابع با هدف کاهش سهم مردم از هزینه‌های درمان

* شفاف‌سازی حقوق بیماران و بیمه‌شدگان و نیز تکالیف کادر درمانی و سازمان‌های بیمه‌گر و افزایش ضمانت‌های اجرایی احقاق حقوق بیماران

* تدوین قوانین جامع و نظارت بر حسن اجرای مقررات در راستای استقرار نظام پزشک خانواده و ارجاع در سراسر کشور

* اصلاحات بنیادین در ساختار و سازوکار بیمه‌های سلامت، گسترش پوشش‌های بیمه درمانی به صددرصد مردم و گسترش بهره‌مندی از بیمه‌های مکمل درمانی

* گسترش فرهنگ اخلاق پزشکی و مقابله با سوء استفاده از یارانه‌های دارو و درمان

12- تقویت نهاد خانواده و رفع تبعیض‌های ناروا در حق زنان از طریق:

* اصلاح قوانین مرتبط با مسایل زنان و قانون‌گذاری برای پرکردن خلا‌های قانونی برای تضمین حقوق شرعی بانوان در خانواده و جامعه

* تقویت نهادهای مشاوره‌ای و هیات‌های حل اختلاف در امور جوانان و خانواده‌ها

13- توسعه و ترویج فرهنگ اصیل ایرانی – اسلامی از طریق:

* حمایت از تولید انبوه محصولات متنوع فرهنگی – هنری (کتاب، مطبوعات، تئاتر، سینما، موسیقی، عکاسی، هنرهای تجسمی، معماری و ...) در جهت گسترش فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی

* حذف انحصارات قانونی و رویه‌ای از تولید و توزیع محصولات هنری و بسترسازی برای ظهور و رشد استعدادهای بدیع جوانان در این عرصه

* بسترسازی برای افزایش تقاضای داخلی و خارجی محصولات فرهنگی – هنری کشور و تقویت اقتصاد فرهنگ و هنری به شکلی درون‌زا، پر رونق و بی‌نیاز از کمک‌های دولتی

* استفاده از فناوری و روش‌های نوین در حمایت از تولیدکنندگان محصولات فرهنگی هنری و حذف واسطه‌ها و رانتجویان از این عرصه

د- در موضوع سیاسی:

14- مقابله ریشه‌ای با مفاسد اقتصادی و مالی از طریق:

* اصلاح قوانین تبعیض‌آمیز، رانت‌زا و منشاء فساد

* استفاده از ابزارهای نظارتی قوه مقننه برای ناامن‌کردن فضا برای مفسدان، شکستن ارتباط نامشروع قدرت و ثروت و افشا و محو مفاسد مالی سازمان‌یافته و آغاز مبارزه با فساد از درون قوه مقننه

15- حفظ امنیت در همه اشکال آن از طریق:

* شفاف‌سازی حقوق و تکالیف شهروندان و تضمین حقوق خصوصی افراد

* حداکثرسازی ضمانت اجرایی قوانین موجود کشور، پالایش قوانین و مقررات زاید

* تقویت و تجهیز نیروی انتظامی و دادسراها به نیروهای انسانی کارآمد و فناوری‌های نوین برای افزایش سرعت و دقت رسیدگی به دادرسی‌ها، احقاق حق سریع شاکیان ذی‌حق و تنبیه سریع و موثر متجاوزان به اموال و حقوق خصوصی و عمومی شهروندان

16- حمایت‌ آزادی‌های فردی و اجتماعی از طریق:

* گسترش فضای نقد سالم، عالمانه و خیرخواهانه و پیشگامی قوه مقننه در ترویج فرهنگ مدارا و بهره‌مندی از نقد منتقدان

* حمایت از تشکل‌های مردمی و نظارت عمومی بر عملکرد مسوولان

* بسترسازی قانونی برای شفاف‌شدن منابع مالی احزاب و تشکل‌های سیاسی و بهره‌مندی جامعه از فعالیت احزاب و تشکل‌های مردمی سالم

نکته پایانی:

خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرمایند: "... خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آن‌که خودشان اقدام کنند..." (سوره رعد آیه 11)
تردیدی نیست که پاسخ به خواسته‌های به حق ملت و رفع مشکلات شهروندان، در تشکیل یک مجلس توانمند، با برنامه‌ و نمایندگانی که صادقانه خود را وقف خدمت به دین، کشور و هم‌میهنان خود کنند.
نظرات 1 + ارسال نظر
خانه پدری چهارشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 11:55

یک سوال چطور این وبلاگ با این همه ببینده چطور همیشه قسمت نظراتش صفر است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد