وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

هیچ داوطلبى به دلیل انتقاد یا اعتراض به دولت رد صلاحیت نشده است

وزارت کشور در پاسخ به بخشى از نامه یک نماینده مجلس به اعضاى شوراى نگهبان جوابیه اى را صادر کرد.
به گزارش ایرنا و براساس اعلام روابط عمومى وزارت کشور در بخشى از نامه این نماینده مجلس آمده است: شواهد زیادى وجود دارد که در این دوره کم تجربگى برخى مسئولان اجرایى، ثبت نام رایانه اى بدون آمادگى کافى و اعمال سلایق تنگ نظرانه باعث شده که حق و آبروى افراد بسیارى در معرض خطر قرار گیرد، وزارت کشور در پاسخ به این موضوع اعلام کرد: اگر منظور از مسئولان اجرایى که به زعم وى بى تجربه بوده اند، استانداران، فرمانداران و بخشداران است، این افراد همان مسئولینى هستند که براى اولین بار دو انتخابات را به صورت همزمان در۲۴ آذر ماه سال گذشته برگزار کردند.
وزارت کشور افزود: به رغم تجمیع دو انتخابات که از حیث حجم عملیات اجرایى، تعداد شعب و میزان اخذ رأى بسیار گسترده بود، نمایشى بسیار قوى از اجراى انتخابات در معرض دید افکار عمومى قرار گرفت و انتخابات یاد شده به نحو احسن و به صورت کم نظیرى با کمترین انتقادات برگزار شد، به طورى که پس از آن ۲۵۰ نماینده مجلس شوراى اسلامى طى نامه اى تشکرآمیز از تلاش هاى دست اندرکاران انتخابات تقدیر کردند. روابط عمومى وزارت کشور در ادامه تأکید کرد: جداى از دست اندرکاران یاد شده، هیأت هاى اجرایى نیز در امر انتخابات دخیل هستند که باید خاطرنشان کرد بیش از هفتاد درصد هیأت هاى اجرایى سابقه حضور در هیأت هاى اجرایى دوره هاى قبل را - حداقل یکبار - داشته اند. بنابراین اکثریت این افراد با انتخابات و روند برگزارى آن ناآشنا نبوده اند. وزارت کشور درباره تغییر روش نام نویسى به صورت اینترنتى نیز اعلام کرد: رایانه اى کردن انتخابات که در زمان ثبت نام از نامزدها با اشکالات اندک و زودگذر همراه بود، مورد نظر جامعه مترقى و پیشرفته امروزى است. روابط عمومى وزارت کشور افزود: ورود دراین عرصه فارغ از شعارپردازى ها احتیاج به اهتمام همه جانبه و بررسى دقیق هزینه - فایده و ایمان و اتکا به منابع و نیروهاى متخصص داخلى دارد و طرح شبهات غیرمستدل بزرگ ترین آفت براى چنین طرح هاى ملى است.
در ادامه پاسخ وزارت کشور درباره بررسى صلاحیت ها نیز آمده است: هیچ نماینده مجلس و یا داوطلبى به دلیل انتقاد و اعتراض به دولت ردصلاحیت یا عدم احراز نشده است و اگر وى مواردى را منطبق بر مستندات در اختیار دارند منعکس نمایند تا رسیدگى شده و در صورت نیاز برخورد قانونى با متخلفین صورت پذیرد. روابط عمومى وزارت کشور افزود: وزارت کشور تلاش بسیارى را جهت رفع ابهامات پرونده هاى داوطلبین منتقد دولت و تأیید صلاحیت آنها انجام داده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد