وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

قالیباف: برخی رد‌صلاحیت‌ها را قابل دفاع نمی‌دانم

محمدباقر قالیباف در جمع خبرنگاران تاکید کرد: به عنوان یک شهروند و یک عنصر سیاسی برخی رد صلاحیت ها را قابل دفاع نمی دانم و افرادی را می شناسم که علیرغم نظر مثبت 4 مرجع رسمی باز هم رد صلاحیت شده اند.به هر ترتیب رد صلاحیت ها نباید با شائبه سیاسی همراه باشد و امیدواریم هیات مرکزی نظارت مدافع حقوق افراد باشد.

به گزارش مهر، دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران در حاشیه جلسه امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سئوالات آنها پیرامون مسائل مختلف سیاسی و شهرداری تهران پاسخ گفت.

وی در جمع خبرنگاران صریح کرد: یک اشکال عمده که در انتخابات وجود دارد آن است که در قانون انتخابات بررسی صلاحیت ها و رد آنها شفاف نیست و باید یک بار برای همیشه این موضوع روشن شود تا سلیقه ها و نظرات افراد در این مسئله دخالت نکند.

قالیباف خاطرنشان کرد: شورای نگهبان باید به گونه ای عمل کند که حقی ضایع نشود و به کسی ظلم نشده و در بررسی نهایی به گونه ای عمل کند که انتخاباتی پرشور و با حضور همه سلایق و نظرها و افکار داشته باشیم.

شهردار تهران همچنین با تاکید بر اینکه نباید رد صلاحیت ها به گونه ای باشد که برداشت سیاسی از این موضوع بشود، افزود: نباید مسائل به خصوص در زمینه رد صلاحیت ها به سمتی برود که خدایی نکرده این شائبه بوجود آید که در هیئت های نظارت و اجرایی برخورد جناحی و خطی صورت گرفته است.

وی همچنین یادآور شد: شائبه برخورد سیاسی در مورد رد صلاحیت ها نباید شکل بگیرد هر چند چنین شائبه هایی هست اما امیدوارم این مسائل در هیئت نظارت مرکزی به زودی حل شود.

قالیباف همچنین در پاسخ به این سئوال که به نظر می رسد تکلیف نهایی اختلافات دولت و شهرداری تهران را انتخابات ریاست جمهوری دوره بعد روشن می کند، تصریح کرد: من چه زمانی در نیروی انتظامی بودم و چه الان که در شهرداری تهران خدمت می کنم هیچ گاه با کسی اختلاف نداشته ام و هیچ زمانی هم به دنبال ایجاد اختلاف نبوده و نیستم و اکنون نیز خود من چنین برداشتی را ندارم.

شهردار تهران در خصوص ارزیابی خود از لیست واحد اصولگرایان نیز خاطر نشان کرد: تمام وقت من در حال حاضر متوجه شهرداری است ضمن آنکه تشکیل گروه 6+5 جهت وحدت بین مجموعه اصولگراها کار خوبی می دانم که البته به نظر بنده در آن موقع کار می توانست جامع و کامل تر انجام شود.

وی همچنین تاکید کرد: به نظر من و به عنوان یک اصولگرا لیستی که ارائه شده قانع کننده نیست و به مبانی که از پیش تعیین شده بود عمل نشده است. به خصوص اینکه در مصادیق عنوان شده، عمل به این مبانی را نمی بینیم وامیدوارم در زمان باقی مانده تجدید نظر شده و افراد کارآمدتری که هم اکنون وجود دارند و از این لیست خارج هستند در لیست نهایی جبهه واحد اصولگرایی قرار بگیرند.گرچه اکثر افراد فعلی هم توانمند و قابل احترام هستند.

قالیباف تصریح کرد: اینکه هر کس بخواهد سهم خواهی کند و به لیاقت ها و کارآمدی افراد توجه نکند از دایره اصولگرایی خارج است. ضمن آنکه من به دنبال ارائه لیست و معرفی افراد خاصی نیستم و به نظر من علیرغم انتخاب 30 نفر برای تهران افراد مناسب تری هستند که می توانند در این میان باشند.

شهردار تهران تاکید کرد: ما باید دقت کنیم علاوه بر اینکه مجلسی خوب و ارزشی می خواهیم مجلسی کارآمد هم می خواهیم و اگر قرار باشد مجلس کارآمدی خود را از دست بدهد فقط به خاطر اینکه افراد سهم خود را تامین کنند به مردم وانقلاب ظلم کرده ایم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد