وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

احمدی‌نژاد و پیگیری برخی ردصلاحیت‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی با اظهار امیدواری نسبت به این که فضای رقابتی مناسبی را در انتخابات خواهیم داشت، گفت که تلاش ما به‌ویژه درهیات‌های اجرایی این بوده است که بسیاری از کاندیداهایی را که اتفاقا نسبت به دولت موضع سرسختی هم داشته‌اند، تایید کنیم.

به گزارش ایسنا، وزیر کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که فضای انتخابات آینده را به لحاظ رقابت بین احزاب و گروه‌ها چگونگی ارزیابی می‌کند گفت: فکر می‌کنم ان‌شاءالله فضای رقابتی مناسبی را در انتخابات خواهیم داشت؛ امیدوارم با تدابیری که شورای نگهبان اندیشیده است و بررسی‌های مجددی که در ارتباط با صلاحیت بسیاری از داوطلبان دارد و با تفسیر روانی که از قوانین دارند، امیدواریم صحنه رقابتی بسیار قوی‌تر و بهتر باشد.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله مردم ما با حضور قوی خود و انتخاب آگاهانه خود از میان کاندیداهای فراوانی که ان‌شاءالله حضور خواهند داشت، انتخاب خود را انجام دهند.

پورمحمدی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی معتقدند رقابت در انتخابات آینده درون‌جناحی است نه رقابت‌ میان جناح‌های مختلف گفت: این قضاوت‌ها عجولانه است؛ فکر می‌کنم زمینه‌ی رقابت انتخاباتی ان‌شاء الله کاملا باز خواهد بود؛ البته ما دغدغه‌های داریم قبلا هم مطرح کرده‌ایم و با دوستان در مجلس شورای اسلامی نیز در میان گذاشته‌ایم.

وی با بیان این که برخی از قوانین ما شفاف نیست و امکان برداشت‌های سلیقه‌یی یا تفسیرهای سخت‌گیرانه را هم فراهم می‌کند تاکید کرد که باید قوانین شفاف‌تر شوند؛ در این صورت هم مجریان راحت‌ترند و هم ناظران. ما خود را در تنگنا احساس می‌کنیم، باید با مجلس بیشتر گفت‌وگو کنیم، آمادگی داریم.

وی افزود: کارهای زیادی انجام داده‌ایم و مطالعات خوبی کرده‌ایم که قوانین‌مان شفاف‌تر باشد و چندان تفسیربردار نباشد که یک نفر تفسیر سخت‌گیرانه کند و دیگری تفسیری آسان ارائه دهد. این مساله همه را به زحمت می‌اندازد. ان‌شاءالله این مراحل را پشت سر بگذاریم، همه‌ مراتب آن نیازمند ارتقا و بهبودبخشی کیفی است. در مراتب مختلف از گام‌های اولیه تا مراحل نهایی و کامل نیاز به تکمیل و اصلاح داریم.

پورمحمدی در پاسخ به این پرسش که چرا تا کنون آماری از بررسی صلاحیت‌ها ارائه نشده است گفت: کار شده و تلاش زیادی شده است. مشکلات زیادی هم وجود دارد، تعداد زیاد کاندیداها و دقتی که می‌خواهد صورت بگیرد، عملا ارائه آمار را به تاخیر می‌اندازد. به همین دلیل ما از مجلس درخواست وقت بیشتری کردیم، مشکل از قبل پیش‌بینی شده بود اما مجلس به هر حال موافقت نکرد. فکر می‌کنم ما در نهایت ناچار هستیم در ابعاد مختلف امکان اجرای بهتر انتخابات را تدبیر کنیم و از مجلس محترم و نهادهای قانونگذاری کمک بیشتری بگیریم تا انتخابات در شکل باز هم به صورت برجسته‌تر ارائه شود.

پورمحمدی گفت: قضاوت من این است که در کشور ما الحمدالله انتخابات در شکل خوبی در دوره‌های مختلف تا کنون برگزار شده است. سلامت آن بسیار بالا بوده و قوانین انتخاباتی ما قوانین قوی است اما به هرحال باز هم پیچیدگی‌هایی دارد؛ ما نیازمند اصلاحات بیشتری در قوانین هستیم.

وزیر کشور همچنین در ادامه در خصوص تهمیدات امنیتی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات با توجه به معرفی معاون امنیتی انتظامی به تازگی گفت: کارهای امنیتی ما متکی به معاونمان نبوده است؛ حوزه‌های خاص خود هر کدام زحمات خود را کشیده‌اند، برنامه‌ها و کمیته‌های امنیتی را تدارک دیده‌اند. خوشبختانه جلسات دیگری داشته‌اند، تجارب قبلی نیز داریم و امیدواریم با کمترین عارضه امنیتی، انتخابات به سلامت برگزار شود.

خبرنگاری درباره نامه‌ی احمد توکلی به احمدی‌نژاد مبنی بر اینکه برخی از کاندیداها به دلیل مخالفت با سیاست‌های دولت ردصلاحیت شده‌اند و ارزیابی وزیر کشور سوال کرد.

پورمحمدی پاسخ داد: این قضاوت ناکافی است؛ اگر ایشان اطلاعات بیشتری داشتند، مشاهده می‌فرمودند که تلاش ما به‌ویژه درهیات‌های اجرایی این بوده است که بسیاری از کاندیداهایی را که اتفاقا نسبت به دولت موضع سرسختی هم داشته‌اند، تاییدشان کنیم؛ حتی در شورای نگهبان نیز آن را منتقل کردیم، حتی آقای رییس جمهور در مورد برخی از افراد شخصا پیگیری کردند و گفتند مگر این نیست که آنها به ما انتقادات زیادی می‌کنند اما ما دلیل بر رد آنها نمی‌بینیم مگر آنکه دلایل دیگری وجود داشته باشد که موارد آن را منتقل کردیم.

وی افزود: تفاسیر گوناگونی هست؛ انتخابات نیز عرصه‌ی بسیار وسیع و گسترده‌ای است و خواه‌ناخواه قضاوت‌های مختلفی وجود دارد.

پورمحمدی همچنین گفت: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی این بود که ملت ما خود را یافت و آن گوهر استثنایی که در طول قرن‌ها در درون خود حفظ کرده بود را بروز داد و آن، ایمان عمیق خود و استعدادها و کرامت‌ها و والایی‌های انسانی و دینی و تاریخی‌اش بود که همه‌ی آنها را یک جا در انقلاب بروز داد و می‌توان گفت ملت ما در انقلاب زندگی طیب و پاک به تعبیر قرآن حیات طیب را به دست آورد.

وزیر کشور اظهار داشت: ملت ما نشان داده است که آنچه انقلاب از قدرت، پیشرفت، عزت و اعتبار دارد، ناشی از اوست؛ هر آنچه داریم از ملت داریم و ملت می‌داند که این میراث را باید خود حفظ کند و هر قدمی هم که می‌خواهیم برداریم و هر حرکتی که می‌خواهیم آن را به نتیجه برسانیم و هر دسیسه و توطئه‌ای که بخواهیم آن را دفع کنیم و هر پیامی که مملکت بخواهد به دشمن بدهد، خود ملت باید پیش‌قدم شود و خالق صحنه‌ها شود.

وی گفت: از روز اول انقلاب، ملت خود همه‌ی پیروزی‌ها را خلق کرده است و انقلاب و جنگ و پس از آن را پیش برده است؛ امروز ملت ماست که همه‌ی صحنه‌ها را تثبیت می‌کند و در 22 بهمن و 24 اسفند نشان خواهد داد که اوست تصمیم‌گیر و تعیین کننده و کسی که سرنوشت خود را رقم خواهد زد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد