وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

طرح ممنوعیت انتقال آرای صندوق‌های انتخاباتی قبل از شمارش

خبرگزاری ایسکانیوز:طرح ممنوعیت انتقال آرای صندوق‌های انتخاباتی قبل از شمارش در محل شعب و اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی پس از بررسی در شورای نگهبان تایید نشد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران"ایسکانیوز" طرح ممنوعیت انتقال آرای صندوق‌های انتخاباتی قبل از شمارش در محل شعب و اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب جلسه‌ی هشتم بهمن ماه در جلسه‌ی ‌١٧/١١/٨٦ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نظر شورا به شرح زیر اعلام می‌شود:
‌١- عموم ماده (‌١)، در مورد مجلس خبرگان رهبری، مغایر اصل ‌١٠٨ قانون اساسی است.
‌٢- اطلاق بند (الف) ماده (‌١)، حتی در صورت تحقق انحلال در امر انتخابات، مغایر قانون اساسی است.
‌٣- واگذاری اختیار نظارت بر حسن انجام امور به نمایندگان نامزدها در بند (الف) ماده (‌١)، مغایر اصل ‌٩٩ قانون اساسی شناخته شد.
‌٤- اطلاق پاراگراف دوم از بند (الف) ماده (‌١)، مبنی بر اینکه نتیجه را به اطلاع عموم برسانند، نسبت به مواردی که موجب اخلال در امر انتخابات شود، مغایر قانون اساسی شناخته شد.
‌٥- نظر به اینکه حضور نمایندگان داوطلبان در فرمانداری‌ها در مواردی که موجب اخلال در انتخابات گردد، مغایر قانون اساسی شناخته شد.
‌٦- ذیل بند (ب) ماده‌ی (‌١)، در مواردی که افراد مذکور مرتکب تخلف شوند، نظر به اینکه موجب اخلال در امر انتخابات و مغایر برگزاری صریح آن می‌گردد، مخالف قانون اساسی است
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد