وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

هشدار آیت الله بیات به شیوخ اصلاحات

برای فردا: آیت الله« اسدالله بیات زنجانی» ازمراجع تقلید ساکن قم در پی ردصلاحیت گسترده و سلیقه‌ای نامزدهای اصلاح طلب و مستقل انتخابات مجلس هشتم با صدو ر نامه ای شدید الحن وکم سابقه به وضع پیش آمده اعتراض کرد.

در این نامه که خطاب به شیوخ اصلاحات به نگارش درآمده به خاتمی، هاشمی وکروبی هشدار داده شده است که درصورت مقاومت نکردن در برابر موج ردصلاحیت‌ها، آینده انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در معرض خطر قرار می‌گیرد.
متن این نامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
برادران ارجمند حضرات آقایان علمای اعلام و حجج اسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی، کروبی و خاتمی-دامت برکاتهم

سلام علیکم
در سال‌های پس از ارتحال امام امت – رحمت الله علیه- مدت زمان زیادی است که اینجانب دیگر درگیری مستقیمی با کار سیاسی و دیوانی به ویژه در اشکال معهود و شناخته شده آن ندارم، اما به عنوان کسی که سال‌ها از نزدیک و در بخش‌های گوناگون با فعالیت سیاسی و اجتماعی دست و پنجه نرم کرده و تا حدی مصالح و مضار آن و جهت گیری وقایع و حوادث درون آن را دیده است، همواره کوشیده ام تا هیچ گاه مصلحت مردم و انقلاب اسلامی را فرو نگذارم و از درمیان گذاشتن آنچه در این باب هم به ذهنم می رسد، دریغ نورزم. اکنون هم با توجه به همین دغدغه و از باب ‹‹ النصیحةلائمة الامور ›› لازم دانستم تا چند موضوع را درباب انتخابات مجلس آتی و مسایل پیرامون آن با شما برادران درمیان بگذارم .

انقلاب اسلامی ما که اکنون درایام سالگرد پیروزی آن هستیم، برآمده از دل وحدت مردم است و حفظ و حراست از آن هم جز به مدد لطف الهی و هوشیاری همین مردم میسر نبود.
قصد ندارم که نقش رهبران، نخبگان و مدیران سیاسی و اجتماعی سی سال اخیر را در حفظ و حراست آن دست کم بگیرم، بلکه معتقدم شرط لازم پایداری انقلاب، حضور و آگاهی مردم است و واضح است که هر چیز منتفی به انتفای شرط لازم خویش است. شما عزیزان بهتراز هر کسی واقفید که اگر بنا بود تصفیه حساب‌های گروهی و جناحی پس از امام– رحمت الله علیه- که در مقاطع مختلف و به نام‌هایی چون احراز صلاحیت، نظارت و امثالهم صورت گرفت، عامل بقای انقلاب و حفاظت نظام در برابر نااهلان باشد، که سال‌ها پیش انقلاب و نظام اسلامی مدفون شده بود و دیگر سراغ آن را می بایست در کتاب‌های تاریخ گرفت.
چرا که چنین تنگ نظری هایی نتوانسته هیچ نظام و حکومتی را نجات دهد و وجود آن را تضمین کند . بالنتیجه، راز استمرار انقلاب و این نظام را باید در اراده مردم و خواست آنان جست.

بنده به عنوان طلبه‌ای که در این ایام بیش از شما عزیزان با مردم و بدنه حوزویان و دانشگاهیان سروکاردارم، متذکر می شوم که به شدت این نگرانی هست که مردم به عنوان شرط حقیقی استمرار نظام اسلامی، به واسطه محدودیت و عدم تنوع سلایق وگرایشات نامزدهای انتخابات، عرصه را تنگ ببینند و نهایتا" از مشارکتشان در انتخابات کاسته شود؛ مسلما" همچنین چیزی فقط به نفع دشمنان انقلاب و مطابق خواست آنان است.
در رای گیری های اخیر هم این موضوع ثابت شده که میزان مشارکت مردم نسبت مستقیمی با تنوع سلایق و تعداد کاندیداها دارد. به این ترتیب و بدون آنکه مقدمه ام از ذی المقدمه فربه ترشود، یادآوری مختصر چند مطلب را به حضور شما بزرگواران ضروری می دانم :

روند تائید صلاحیت ها و به اصطلاح مجعول و غیر فقهی‹‹ احراز صلاحیت ›› نیروهای مومن، متدین و علاقه‌مند به اسلام و نظام که متاسفانه هربار به حذف و کنار گذاشتن بی دلیل تعدادی از آنها منجرمی شود، همچون دمل چرکین و به ظاهر کوچکی است که هراز گاهی سربازمی کند و یقین بدانید اگر جراحی اساسی نشود، عفونتش به سراسر پیکره انقلاب تسری خواهد یافت و شادابی اش را به خزانی بی مانند تبدیل خواهد کرد، به گونه ای که همگان حتی از بخاطر آوردن یاد آن هم گریزان خواهند بود. کسانی هم که روزگاری می توانستند آن را درمان کنند، شرمسار اوقات و فرصت های از دست رفته خواهند بود.
اکنون عرض بنده آن است که همگرایی و رایزنی اخیر شما سه بزرگوار در باب مسایل انتخابات، نقطه عطفی است که می تواند بسیاری از حقوق از دست رفته نامزدها را بازگرداند و مانع ازآن شود تانیروهای اساسی و اصیل انقلاب و نظام به بهانه های واهی ردصلاحیت شده و از صحنه کنار بروند.

کاش بتوان تصور کرد که در صورت آسیب دیدن انقلاب به واسطه عدم اهتمام جدی و زیر بنایی شخصیت‌های تاثیرگذار، تاریخ و نسل‌های بعدی چه قضاوتی در باره آنها خواهند کرد؟ شما سه بزرگوار از فقهای درس خوانده همین حوزه های دینی هستید که برخی به خود جرأت می دهند با استناد به شریعتش آبروی مومنی را بریزند و بی هیچ پشتوانه ای از عدم صلاحیت او سخن بگویند. آیا تعالیم رایج در حوزه های دینی ما چنین چیزی را برمی تابد؟
خدا می داند چقدر تلخ است که بگویم و تذکر دهم که اگر روند حذف نیروهای آبدیده و صلاحیت دار و سپردن امور به افراد کم تجربه و گاه نا اهل به همین منوال ادامه پیدا کند و بخش‌هایی گسترده از جامعه نتوانند، به سهم خود، کرسی امور را تصاحب کنند، عاقبتی جز فروپاشی از درون و یا افتادن به ورطه دیکتاتوری درانتظار نظام اسلامی نخواهد بود.
طبیعی است که در آن صورت برای آحاد مردمی که در نظامی دیکتاتورمنش زندگی کنند، میان حکومتی مسمی به اسلام و یا حکومتی امریکایی چندان فرقی نخواهد بود و این خطری است که به واسطه مشکلات کنونی در روابط خارجی و دیپلماتیک کشور و نیز مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، دور از انتظار نیست.

اگر چهره های تاثیرگذار انقلاب و نظام، پیشتاز مراقبت و صیانت از ثقلین نظام اسلامی یعنی جمهوریت و اسلامیت نباشند به زودی خواهند دید که روند حذفی در پیش گرفته شده دامان خودشان را هم خواهد گرفت، همانطورکه نشانه هایی از آن را هم دیده ایم و دیده اید. آنهایی که در روندی از پیش حساب شده و بابرداشت هایی من عندانفسهم، تلاش دارند تا جمهوریت و اسلامیت نظام را در تقابل با یکدیگر نشان دهند، همانها هستند که در پی حذف مدافعان توأمان جمهوریت و اسلامیت هستند؛ هر روز به رنگی و بهانه ای از گوشه ای ندای خلع لباس خاتمی بلند می شود تا در عرصه اجتماعی و سیاسی او را برچرخ بنشانند؛ یکی سلسله جنبان حرکتی می شود که به نام مصالح نظام، نهایتا" پیری را از کنج مدرسه فقاهت و دیرمناعت، راهی خبرگان کنند که فقط وفقط با هاشمی بستیزند؛ این چنین است در مورد حق تضییع شده کروبی و هکذا در مورد نیروی های مومن و متدین کشور.

بدون آنکه در پی ترویج و توصیه فرقه گرایی باشم، ضمن اعلام حمایت از رایزنی و همفکری شما سه بزرگوار ، حاصل سخن بنده این است که امروز و درآستانه انتخابات مجلس و تائید صلاحیت ها، روز مباهله دو جانبه عقیدتی و سیاسی با کسانی است که درون مایه انقلاب اسلامی مردم ایران و اندیشه امام خمینی را درنیافته اند و اگر همین طور به پیش بروند، اندیشه قیم مآبانه ومنحرف ‹‹ خلافت اسلامی ›› را به جای ‹‹ جمهوری اسلامی ›› خواهند نشاند. تجلی این مواجهه و مباهله شما در مقاطع حساس کنونی هم تلاش برای درصدر نشاندن حاکمیت مردم و نمایندگان طیف‌ها و سلایق گوناگون آنهاست، حتی اگر به مذاق عده ای خوش نیاید.

قطعا" هم مستحضرید که ممکن است کسانی از همگرایی هاشمی، خاتمی و کروبی ناخرسند باشند وتلاش کنند تا به انحای مختلف آن را متوقف ساخته یا تحت الشعاع قرار دهند. برخی انعکاس های خبری جهت دار از رایزنی های شما حاکی از چنین عصبانیتی است. اما تلاش کنید تا به دوستداران انقلاب و امام و مجموعه‌های فکری و سیاسی اطراف خود تفهیم کنید که همفکری افرادی چون هاشمی، کروبی و خاتمی، همفکری برای تشکیل و ایجاد یک حزب، فرقه یا ائتلاف حزبی و جناحی نیست، بلکه حمایت از اندیشه اساسی ‹‹ جمهوری اسلامی ›› در برابر اندیشه انحرافی ‹‹ خلافت اسلامی ›› و صیانت از رای مردم در برابر خلافت مسلکان است؛ همگرایی برای احیای فقره‌های نادیده گرفته شده و صریح اندیشه امام راحل است که بارها و بارها با دخالت نظامیان در انتخابات مخالفت کرد، مجلس را به معنای تام آن در راس امور می دانست و از همان ابتدا تاکید کرد که ‹‹ جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد ››. برحجم این تلاش ها، رایزنی ها و تبادل نظرها بیافزایید تا خدای ناکرده شرایطی پیش نیاید که نیروهای توانمند و متعهد ناچار به کناره گیری جبری از فعالیت‌های انتخاباتی شوند که در آن صورت نتیجه آن به سود هیچ کس نخواهد بود.

والسلام علی عبادالله الصالحین
قم، 12 بهمن 1386،23 محرم الحرام 1429
اسدالله بیات زنجانی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد