وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

استقبال از رهنمودهای رهبر انقلاب درباره انتخابات

ایرنا: رهنمودهای روز جمعه رهبر معظم انقلاب درخصوص انتخابات ، با استقبال گسترده شخصیت ها ، احزاب و گروه های فعال در صحنه سیاسی کشور مواجه شد.
حضرت آیت الله خامنه ای در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ، انتخابات در نظام اسلامی را در مقایسه با سایر کشورها جزو سالم ترین انتخابات ارزیابی کردند و فرمودند: من به دست اندرکاران انتخابات توصیه کرده ام که باید قانون به شدت رعایت شود و همه نیز باید الزامات قانونی را بپذیرند و تسلیم قانون باشند زیرا قانون حد و فاصل حق و باطل است و قانون را نباید دور زد.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: باید مراقب بود به کسی ظلم نشود و در مقابل حق مردم نیز تضییع نشود و با لحاظ قانون باید رعایت کرد که افراد ناصالح معرفی نشوند و انسان های صالح هم از حقوق خود محروم نشوند.
در این دیدار که در سالروز بیعت تاریخی کارکنان نیروی هوایی ارتش با امام خمینی (ره) در 19 بهمن سال 57 برگزار شد، رهبر معظم انقلاب ، انتخابات را یکی از عرصه های حساس و تعیین کننده دانستند و در تبیین اهمیت آن افزودند: بررسی هر دوره از انتخابات در مقاطع مختلف نشان می دهد، تلاش تبلیغات خصمانه استکبار جهانی بر کاهش حضور و انگیزه مردم برای انتخابات متمرکز بوده است که همواره هم به نتیجه نرسیده اند و این مساله نشان دهنده اهمیت انتخابات است.
در پی اظهارات بسیار مهم رهبر معظم انقلاب ، شخصیت ها و نمایندگان جریان های سیاسی کشور با استقبال از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی ، رهنمودهای ایشان را آرامش بخش و راهگشا ارزیابی کردند.
مشاور ارشد رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص التزام به قانون گفت : با التزام همه به اجرای قانون ، دیگر کسی احساس مظلومیت نخواهد کرد. سیدمجتبی ثمره هاشمی با بیان این که قانون فصل الخطاب است و همه باید ملتزم به قانون باشند، افزود: با التزام همگان به قانون ، ملت منتفع خواهد شد و موجب می شود تا فرصت برای انتخاب نمایندگان صالح فراهم شود. ثمره هاشمی تاکید کرد: التزام به قانون در همه زمینه ها مشکل گشاست و عدول از آن نیز هر مشکلی را ممکن است ، ایجاد کند.مشاور ارشد رئیس جمهوری تصریح کرد: وقتی همه ملزم به اجرای قانون باشیم افراد فاقد صلاحیت نمی توانند به عنوان نامزد انتخاب شوند و افراد صالح نیز از حضور در عرصه انتخابات محروم نمی شوند. ثمره هاشمی تاکید کرد: اجرای قانون فقط مختص هیات های اجرایی یا نظارت یا برگزارکنندگان انتخابات نیست و قانون امری است که همگان اعم از مجری و ناظر و حتی خود رای دهندگان و انتخاب شوندگان باید به آن ملتزم باشند.وی تصریح کرد: قانون در جمهوری اسلامی ایران درخصوص انتخابات روشن و کامل است و ابهام های آن بسیار کم است و می توان آنها را نیز تا انتخابات بعدی برطرف کرد تا قانون تکمیل تر شود.

تکلیف شرعی و ملی
سخنگوی حزب اعتماد ملی ، نیز تدابیر و هوشمندی رهبر معظم انقلاب در تاکید بر برگزاری یک انتخابات سالم ، قانونی و با حضور گسترده مردم را ستود و گفت :بر آحاد جامعه و گروه ها و جریان های سیاسی است که در انتخابات حضور گسترده داشته باشند و آن را یک تکلیف شرعی و ملی بدانند. اسماعیل گرامی مقدم افزود: ایشان از حضور مردم به عنوان یک وظیفه و فریضه یاد کرده اند که این تاکید جزو اعتقادات مسلم حزب اعتماد ملی است.
وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد اگر همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات همچنین جریان ها و گروه های سیاسی فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص الزام رعایت قانون را مدنظر قرار دهند، مساله بهانه جویی هم رفع می شود. نماینده بجنورد در مجلس گفت : رهبر معظم انقلاب در این مدت دومین بار است که همگان از جمله دست اندرکاران انتخابات را به عمل به قانون توصیه می کنند. گرامی مقدم اظهار کرد: این توصیه متضمن دو نکته اساسی است ، اول آن که افراد واجد صلاحیت و دارای شرایط قانونی از حضور در صحنه انتخابات محروم نشده و نباید حق آنان ضایع شود و دیگر این که کسانی که براساس قانون شرایط لازم را برای ورود به مجلس نداشته باشند این امکان برای آنان نباشد و به عبارت دیگر قانون مانع ورود این افراد به مجلس باشد. وی ابراز امیدواری کرد که در بررسی نهایی شورای نگهبان با عمل به مر قانون برخی رفتارهای هیات های اجرایی و نظارت تصحیح شود.

انتخابات ، عرض اندام سیاسی ملت ایران
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، انتخابات بویژه در شرایط حساس کنونی را عرض اندام سیاسی ملت ایران در برابر قدرت های جهانی دانست.
علاءالدین بروجردی با استقبال از فرمایشات راهگشای رهبر معظم انقلاب که حضور مردم را مساله اصلی در انتخابات دانستند، افزود: حضور گسترده مردم در انتخابات نشان دهنده حمایت آنان از نظام جمهوری اسلامی است و ثابت می کند که ملت ایران نسبت به تعیین سرنوشت خود حساس هستند. بروجردی خاطرنشان کرد که یک انتخابات پرشور و با حضور حداکثری مردم می تواند تاثیرات بسیار مثبت تری را در انتخاب افراد اصلح به دنبال داشته باشد. رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب به دست اندرکاران انتخابات مبنی بر ضرورت رعایت قانون گفت : نظام جمهوری اسلامی یک نظام قانون مدار است و همه اقدامات بر مبنای قانون اساسی باید انجام شود و درخصوص انتخابات ، بویژه انتخابات مجلس که افرادی باید برای وضع قانون و نظارت بر اجرای آن به خانه ملت بروند، طبیعی است که همه دست اندرکاران و افرادی که داوطلب حضور در مجلس هستند، باید با دقت و حساسیت فوق العاده ای موازین قانونی را مورد توجه قرار دهند.

رعایت حد و مرزها
مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، رعایت قانون را به رسمیت شناختن حد و مرزها خواند و گفت : اظهارات جدید رهبر معظم انقلاب تاکیدی بر تقویت قانونگرایی در کشور و التزام همگان بویژه در عرصه انتخابات مجلس هشتم است.
کاظم جلالی افزود: ناظرین و مجریان انتخاباتی و همه احزاب و گروه های سیاسی و داوطلبان مستقل با این رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بیش از گذشته خود را به اجرای دقیق قانون ملزم می دانند. نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بی تردید، قانونمندی و قانونگرایی می تواند به عنوان محوری ترین عنصر رفع اختلاف ها منجر به توسعه سیاسی کشور و به رسمیت شناختن دقیق حد و مرزها شود.

بهانه جویی موجب دلسردی است
یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با استقبال از رهنمودهای بسیار مهم رهبر معظم انقلاب درخصوص موضوع انتخابات گفت : در جریان انتخابات کسانی هستند که با روند اداره امور مخالفت دارند و یا خواسته آنان در چارچوب قانون اساسی نیست ، اما چون نمی خواهند به صراحت بگویند ، به عناوین مختلف موجب دلسردی مردم می شوند. علی آقامحمدی افزود: عملکرد این گروه با گروه هایی که انتقاد دارند، اما مصر به فعالیت و حضور در انتخابات هستند، متفاوت است.
او تصریح کرد: افراد بهانه جو با یافتن دلیل موجه یا غیرموجه ، اصل حضور را زیر سوال می برند و حضور نیافتن را به نوعی تبلیغ می کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد