وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

آماده باش محمدرضا عارف برای ریاست جمهوری دهم

مردم انقلابی ما در صحنه های مختلف با شعور بالای سیاسی و پیچیده عمل می کنند و هرگز قابل پیش بینی نیستند، بنابران مسوولان فعلی کشور باید محتاط تر و عاقلانه تر قدم برداشته و پیروزی در این میدان را به معنای حضور در دوره بعد ریاست جمهوری ندانند .

محمدرضا عارف،معاون اول دولت خاتمی، با بیان این مطلب تصریح کرد: با توجه به این که این انقلاب با اتکای مردم و توکل امام خمینی بر خداوند نصیب کشور و مردم شد، بنابراین نمی توان این اصل را از انقلاب جدا کرد و فراتر از باور امام و مردم گام برداشت .
وی ادامه داد: حضور و اتکا به مردم در تمامی صحنه ها به معانی جمهوریت است و نمی توان با اقدامات فراقانونی جمهوریت و اسلامیت را جدای از هم ترسیم کرد؛ چرا که جمهوریت بر حضور مردم تأکید دارد.
عارف، با اشاره به اظهارات امام (ره) مبنی بر این که باید اتکای نظام بر مردم باشد، گفت: مردم صاحب رای هستند و آنان باید در فضایی آزاد و عادلانه خدمتگذاران خودشان را انتخاب کنند و هیچ فردی از هیچ جناحی اجازه تصمیم گیری به جای مردم را ندارد .
وی، در مورد نظریه ای که در صورت از دست دادن مجلس هشتم اصلاح طلبان شانسی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری نخواهند داشت، افزود: عدم حضور اصلاح طلبان در مجلس هشتم لزوماً به معنای نبود و شکست ما در انتخابات ریاست جمهوری دور بعد نخواهد بود؛ چرا که ما با مردم بسیار پیچیده از نظر سیاسی رو به رو هستیم که عموماً نشان داده اند چند گام از مسوولان جلوتر هستند .

عارف ادامه داد: مردم انقلابی ما در صحنه های مختلف با شعور بالای سیاسی و پیچیده عمل می کنند و هرگز قابل پیش بینی نیستند، بنابران مسوولان فعلی کشور باید محتاط تر و عاقلانه تر قدم برداشته و پیروزی در این میدان را به معنای حضور در دوره بعد ریاست جمهوری ندانند .
وی معتقد است: عدم حضور در مجلس هشتم نباید اصلاح طلبان و طرفداران آنان را سرخورده کند ؛ چرا که لزوماً این مهم محقق نمی شود و با فرض این که اصول گرایان برنده ریاست جمهوری هستند، بی تفاوت و سرخورده نشوند و بعد از این انتخابات با برگزاری جلسات متعدد به فکر راهکاریی برای حضور در آن صحنه عظیم تأثیرگذار و سرنوشت ساز باشند .
معاون اول دولت خاتمی اذعان داشت: قطعاً حذف نیرو های انقلابی و جناح اصلاح طلب به حضور مداوم و ثبات سیاسی جناح رقیب نمی انجامد، چون مردم با تیزهوشی و آگاهی تمام جریانات را زیر ذره بین دارند و در موقع مناسب با حرکت و انتخاب خود نشان خواهند داد که با شعور و آگاهی بالا قادر به تصمیم گیری و تعیین سرنوشت و تغییر آینده اشان خواهند .
عارف تصریح کرد: هر اقدامی که موجب دلسردی مردم به نظام و انقلاب شود، قطعاً کم لطفی و خیانت به آرمان های امام (ره) و انقلاب خواهد بود .

وی‌ ، افزود : شاید عدم حضور مردم در برهه ای از زمان به نفع یک گروه و جناح باشد ؛ اما آگاه باشیم که این امر به مصالح نظام و منافع ملی آسیب جدی و جبران ناپذیری وارد می کند.
به اعتقاد معاون اول دولت خاتمی ، مسوولان اجرایی کشور باید به مردم اطمینان دهند که رای و نظر مردم را محترم شمرده و به آگاهی سیاسی و مردم اعتماد داشته و آن را مبنای تصمیم گیری هایشان قرار می دهند و هرگز به آرای مردم خیانت نمی کنند .
وی بیان کرد : اصلاح طلبان حتی با عدم حضور در صحنه مجلس هشتم به تلاش خود برای حضور جهت سازندگی و اصلاح امور و حمایت از منافع ملی ادامه خواهند داد و بلافاصله بعد از برگزاری انتخابات مجلس با تمام قوا و تجربه برای ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری همت می گمارند و نشان خواهند داد که هیچ جناح و قدرتی قادر به حذف آنها نخواهد بود.
عارف تأکید کرد : جناح تمامیت خواه حاکم قطعاً قادر به حاشیه راندن اصلاح طلبان و حامیان این انقلاب نخواهد بود ؛ چرا که این انقلاب متعلق به تمام مردم ، جناح ها و گروه ها است و با این احساس نمی توان آن را متعلق به یک جناح خاص دانست و برای حذف یاران امام و انقلاب کوشش کرد چون نتیجه ای جز شکست و بی آبرویی در پی نخواهد داشت، بنابراین بهتر است همه نگرش ها در کنار یکدیگر به حیات خود ادامه دهند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد