وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

شب حساس برای سرنوشت سه جبهه انتخاباتی

شب گذشته همزمان با اعلام دقیقه نود نتایج بررسی‌های هیأت‌‌های نظارت، گروه‌های سیاسی در سه جبهه اصلی، شب سرنوشت‌سازی را پشت سر گذاشتند.

در نشست گروه «6+5» که تا ساعتی پس از بامداد نیز ادامه یافت، برای پر کردن هفت جای خالی بر لیست 23 نفره‌ای که در رسانه‌ها نیز منتشر شد، چهارده نفر مشخص شدند تا در مرحله بعدی نیمی از آنان مکمل لیست تهران باشند.

از حمیدرضا کاتوزیان و سیدعلی ریاض به عنوان دو تن از اعضای لیست چهارده نفره یاد می‌شود.

گفته می‌شود میرمحمدی، از اعضای دفتر رهبری و دکتر امیدوار رضایی، تنها افرادی هستند که از ائتلاف فراگیر اصولگرایان با محوریت لاریجانی، رضایی و قالیباف در این چهارده نفر جای گرفته‌اند و با توجه به لیست دو برابر ظرفیت، قاعدتا تنها یکی از آنها در لیست نهایی جای خواهد گرفت.

این در حالی است که بنا بر آخرین اخبار، امیدوار رضایی حوزه انتخابی خود را از تهران به مسجدسلیمان تغییر داده است.

در این حال خبرگزاری فارس با تاکید بر اینکه لیست اصولگرایان در تهران در حال نهایی شدن می‌باشد، اسامی احتمالی را علاوه بر علی لاریجانی اعلام کرد:
رایحه خوش خدمت:
1-فاطمه آلیا
2-روح الله حسینیان
3-مرتضی آقاتهرانی
4-علی اصغر زارعی
5-خانم صفایی
6- بیژن نوباوه
7- محمد کوثری
8- نسرین سلطانخواه
9- علی مطهری
10- علی ثمری
11- مهدی کوچک زاده

پیروان خط امام و رهبری:
1-محمدرضا باهنر
2- سید شهاب‌الدین صدر
3- فاطمه رهبر
4- مصباحی مقدم
5- ابوالحسن نواب
6- سید رضا اکرمی
7- لاله افتخاری
8- سید رضا تقوی
9- علی عباسپور
10- اسداله بادامچیان

اصولگرایان تحولخواه و جمعیت ایثارگران:
1- غلامعلی حدادعادل
2- زهره الهیان
3- حسین فدایی
4- علیرضا زاکانی
5- احمد توکلی
6- علیرضا مرندی
7- الیاس نادران
8- پرویز سروری

در صورت درستی این لیست، هر چهار نفر عضو گروه 6 به غیر از دو تن که کاندیدا نشده‌اند، در لیست قرار گرفته‌اند و از بین نمایندگان فعلی تهران امیررضا خادم، حمیدرضا کاتوزیان، الهام امین زاده، الیاس نادران، حسین مظفر، سعید ابوطالب، محمد خوش‌چهره، حسن غفوری فرد، علی ریاض و شیخ الاسلام که ثبت نام کرده‌اند، در فهرست اصولگرایان قرار نگرفته‌اند که تعدادی از آنها در قالب اصولگرایان فراگیر وارد عرصه می‌شوند.

از سوی دیگر، شنیده‌های خبرنگار «تابناک» حاکی از آن است که سران ائتلاف فراگیر اصولگرایان نیز شب گذشته مشغول رایزنی‌های نهایی بوده‌اند. این گروه با توجه به قطع مذاکرات از چند روز پیش از سوی گروه «6+5»، شب گذشته تصمیم قطعی برای معرفی لیست مستقل در تهران و دیگر حوزه‌های انتخابیه گرفت و احتمال می‌رود این لیست ظرف هفته جاری اعلام شود.

جلسات انتخاباتی دو جبهه اصولگرایان در شرایطی برگزار می‌شد که شمار زیادی از کاندیداهای اصلاح‌طلب تا آخرین ساعات شب گذشته مشغول دریافت نتایج بررسی شکایات خود به هیأت‌‌های نظارت از ردصلاحیت توسط هیأت‌‌های اجرایی بودند.

بنا بر اخبار دریافتی خبرنگار «تابناک»، هیأت‌‌های نظارت در بیشتر نقاط کشور نه تنها به تأیید صلاحیت کاندیداهای تأیید‌نشده نپرداخته‌اند، بلکه تعداد دیگری را نیز به لیست ردصلاحیت‌ها افزوده‌اند.

با این وصف، جلسات سرنوشت‌ساز اصلاح‌طلبان در دیشب و امروز بیشتر مربوط به شرکت و تداوم اعتراض و یا کنار کشیدن از صحنه انتخابات دور هشتم مجلس بود، امری که می‌تواند به صورت جدی در میزان مشارکت مردم و جایگاه انتخابات مجلس هشتم از نگاه افکار عمومی مؤثر باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد