وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

هیات نظارت فردا اعلام نتیجه می‌کند

وزیر کشور خبر داد: عباس محتاج استاندار سابق قم که در حال حاضر به عنوان معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور و جانشین ذوالقدر انتخاب شده به صورت موقت سرپرست استانداری قم نیز هست تا استاندار جدید برای قم انتخاب شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد این‌که با توجه به محدودیت‌هایی که برای تبلیغات وجود دارد، بهترین روش برای تبلیغات برای کاندیداها به نظر وزارت کشور چیست؟ گفت: به نظر من کاندیداها با راهکارهای مختلفی که نیاز دارند، حس قوی‌تری را برای این امر پیدا خواهند کرد، چون ما درگیر مسائل اجرایی هستیم و ذهن‌مان معطوف به بحث تبلیغات نیست و بیشتر روی نرم‌های تکراری محدود است، ولی کاندیداها باید دنبال روش‌هایی برای برطرف کردن نیاز تبلیغاتی خود باشند و در این ارتباط نوآوری داشته باشند.

وی هم‌چنین گفت: نتایج بررسی‌های هیات‌های نظارت هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فردا(یک‌شنبه) به فرمانداری‌ها اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: هیات‌های نظارت تا روز 14 بهمن ماه فرصت دارند که نتایج بررسی‌های خود را به فرمانداری‌ها ابلاغ کنند تا از این طریق نتایج به کاندیداها اعلام شود.

با پایان آخرین مهلت بررسی صلاحیت و رسیدگی به شکایت داوطلبان انتخابات مجلس هشتم در هیات‌های نظارت شورای نگهبان و رسیدگی در هیات‌های نظارت استان‌ها با هماهنگی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، نتایج به فرمانداری اعلام و ابلاغ مجدد توسط فرمانداران به داوطلبان صورت می‌گیرد.

پس از بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی و اعلام نتایج بررسی هیات‌های اجرایی به داوطلبان توسط فرمانداران، داوطلبان به مدت 4 روز فرصت شکایت به هیات‌های نظارت شورای نگهبان را داشتند که این زمان از 7 بهمن ماه آغاز شده و روز 13 بهمن ماه به پایان می‌رسد.

هیات‌های نظارت استان‌ها پس از پایان فرصت یک هفته‌ای با هماهنگی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، نتایج بررسی‌ها را به فرمانداری، اعلام و ابلاغ مجدد توسط فرمانداران به داوطلبان صورت می‌گیرد. پس از آن، شورای نگهبان به مدت 20 روز از 14 بهمن تا سوم اسفندماه تصمیمات هیات مرکزی را بررسی خواهد کرد.

هیات‌های نظارت شورای نگهبان در واقع تصمیمات هیات‌های اجرایی را هم در باب تحقیقات محلی و هم در پاسخ استعلام مراجع چهارگانه با قانون انطباق می‌دهند و بررسی می‌کنند که آیا قانون را رعایت کرده‌اند یا خیر؟ بر اساس قانون اگر مواردی نقض نشده و موارد قانونی رعایت شده باشد، قطعا مصوبه‌ هیات‌های اجرایی تایید خواهد شد و اگر مواردی باشند که رعایت نشده باشند نیز قطعا توسط هیات‌های نظارت، اعمال قانون می‌شود و آن، مبنای صلاحیت داوطلبان می‌شود.

افرادی که صلاحیت‌شان در هیات اجرایی، تایید ولی با نظر هیات نظارت استان و مرکزی ردصلاحیت شده باشند، می‌توانند درخواست بررسی را از شورا داشته باشند. ردصلاحیت‌شدگان در شورای نگهبان از چهارم تا ششم اسفند ماه به مدت سه روز می‌توانند درخواست بررسی مجدد از شورای نگهبان داشته باشند.

بر اساس اعلام هیات نظارت بر انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان تهران؛ در مدت قانونی اخذ شکایت در مجموع 342 نفر شکایت کردند که پس از بررسی صلاحیت و رسیدگی به شکایت در هیات‌های نظارت، پس از اخذ نظر هیات مرکزی از طریق فرمانداری به اطلاع داوطلبان می‌رسد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد