وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

آیت‌الله جوادی آملی: مبادا کسی به حرم امن انتخابات خیانت کند

آیت‌الله جوادی آملی در خطبه‌های این هفته‌ی نماز جمعه‌ی قم، با تبریک فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی (ره) با ایمان به خدا و خلوص نیت و برای اسلام قیام کرد و مسلمانان را از خودباختگی نجات داد.

به گزارش ایسنا امام جمعه‌ی موقت قم در ادامه به تدوین منشور اخلاقی انتخابات اشاره کرد و افزود: در حالی که ما سالانه در نماز جمعه تقوا را فریاد می‌زنیم، مسوولان اکنون به فکر تدوین منشور اخلاق انتخابات افتاده‌اند؛ ولی چون غفلت کرده‌ایم و حرف‌های نماز جمعه را تنها حرف و تکرار می‌دانیم، برای ما لذت‌بخش نیست.

وی ادامه داد: تقوا فقط مخصوص ملت نیست؛ بلکه دولت و ملت هر دو باید تقوا را پیشه کنند. اگر تقوا باشد اخلاق اسلامی هم هست.

امام جمعه‌ی موقت قم در ادامه به جناح‌بندی‌های سیاسی اشاره و آن را سمی برای جامعه دانست و گفت: ما اگر خود را نشناسیم و ندانیم که جناح سم است، ممکن نیست منشور اخلاقی انتخابات، مشکل ما را رفع کند.

استاد حوزه‌ی علمیه‌ی قم اضافه کرد: اگر اتحاد ملی و انسجام اسلامی نباشد حفظ آرای مردم و امنیت در تفسیر و اجرای قانون وجود ندارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مبادا کسی به حرم امن انتخابات خیانت کند که این سم بزرگی برای انقلاب است. ما باید همانند سلسله جبال در برابر دشمنان بایستیم.

وی در ادامه همگان را به شرکت در انتخابات دعوت کرد و گفت: انسانیت و خون شهدای اسلام و انقلاب ایجاب نمی‌کند که در انتخابات شرکت نکنیم یا بد شرکت کنیم. باید همه متقیانه و عاقلانه در انتخابات شرکت کنند تا دوستان خوشحال و دشمنان مایوس شوند.

جوادی آملی هم‌چنین با اشاره به خطبه‌های حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه، خیانت به دیگری در جریان انتخابات را به دور از اخلاق اسلامی دانست و گفت: اگر مکتب شیعه نتواند اخلاق سالم تحویل دهد، تدوین منشور انتخابات هرگز نمی‌تواند جلو بداخلاقی‌ها را بگیرد.

وی در بخش دیگر سخنانش به وضعیت خاورمیانه اشاره کرد و گفت: ما در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که پیرامون‌مان را آتش فتنه‌ی دشمنان فرا گرفته؛ اما با توجهات الهی، در امنیت به سر می‌بریم.

امام جمعه موقت قم به بیان مصادیقی در این زمینه پرداخت و افزود: دشمنان خاورمیانه را به آشوب کشیده‌اند. از سویی در غزه فجایع انسانی آفریده‌اند، از سوی دیگر در لبنان، ارتش را به جان حزب‌الله انداختند، در مورد ایران هم تا مرکب گزارش البرادعی از تهران خشک نشده، پیش‌نویس قطعنامه را تهیه کردند.

جوادی آملی در پایان با تاکید بر حفظ اتحاد و انسجام ملت ایران، اظهار کرد: تنها عاملی که می‌تواند دشمن را ناامید و از منطقه بیرون کند، اتحاد ملی و انسجام اسلامی است
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد