وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

نباید مجلس هفتم را با مجلس ششم مقایسه کرد

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که در سی و ششمین نشست فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران در تالار اجتماعات مرکزی دانشگاه صنعتی امبیرکبیر گفت: توفیق کلان امام (ره) فراهم کردن شرایطی بود که جریان ناب شیعی بعد از قرن‌ها تبدیل به یک حکومت شد.
وی در ادامه امام خمینی را پیروز در 2 میدان اندیشه و عمل در صحنه داخلی و خارجی دانست و تصریح کرد:‌ امام در صحنه داخلی و در حوزه اندیشه با کسانی که دچار جمود و وادادگی بودند مبارزه کرد و در حوزه خارجی هم در مقابل غرب و شرق توانست معنویت را به عنوان گمشده بشر به انسان‌ها تقدیم کند.
زاکانی در این باره افزود: امام در حوزه عمل هم با «نه شرقی و نه غربی» گفتن در ترویج آموزه استقلال‌طلبی، نظام سلطه جهانی را دچار چالش جدی کرد.
عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به تلاش چند صد ساله برای غالب کردن تمدن غربی در جهان کنونی تصریح کرد: امام خمینی با حرکت خود جهت تاریخ را عوض کرد و اکنون انقلاب اسلامی در مسیر شکل‌گیری تمدن اسلامی یک رسالت جهانی برای خود قائل است.
زاکانی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون 4 گفتمان را تجربه کرده‌ایم، افزود: در دهه اول توجه به آرمان‌های انقلاب در داخل و عنایت به بیگانه‌ستیزی در مقابله تهاجم کور دشمن و بعد از جنگ در مقام سازندگی گفتمانی دیگر را تجربه کردیم.
این نماینده مجلس با بیان اینکه بعد از دوم خرداد 76 در بحث اصلاحات در حوزه‌های سیاسی و فرهنگی و بسط جامعه مدنی گفتمانی دیگر را تجربه کردیم اظهار داشت: از چند سال پیش شرایطی فراهم شد که گفتمان اصولگرایی در کشور مورد توجه قرار گرفت.
زاکانی با بیان اینکه مدعیان گفتمان اصولگرایی اعتقادات و ارزش‌های انقلاب را مدنظر قرار داده و به دنبال پیاده‌سازی آن هستند، اظهار داشت: این جهت باید در کشور حفظ شود و رهبری خواستار همین موضوع است.
عضو جبهه متحد اصولگرایان با بیان اینکه با همه فرازونشیب‌ها گذشته‌ای پرافتخار داریم، تصریح کرد: البته ما به دنبال تحقق جامعه اسلامی هستیم که آن‌هم جز به دست کسانی که به آرمان‌ها و ارزش‌ها عنایت دارند، محقق نمی‌شود.
زاکانی در ادامه اظهار داشت: عده‌ای به نوعی با سیاه‌نمایی تلاش می‌کنند تا برخی مشکلات تحمیلی را حاصل دسترنج و تلاش اصولگرایان بدانند که این ناسپاسی است.
این عضو جبهه متحد اصولگرایان در ادامه این نشست در پاسخ به سؤالات مختلف حاضرین با بیان اینکه مجلس هفتم با مجلس ششم اختلاف رویکردی داشته است، اظهار داشت: به همین دلیل نباید خیلی زیاد مجلس هفتم را با مجلس ششم مقایسه کرد.
وی اولین دستآورد مجلس هفتم را بازگرداندن آرامش به جامعه دانست و افزود: در مجلس ششم هر روز باید منتظر یک تنش جدید می‌بودیم.
زاکانی تبعیت از رهبری و توجه به منویات ایشان را از ویژگی‌های مجلس هفتم برشمرد و افزود: بر همین اساس مجلس هفتم همراهی‌های زیادی با دولت گذشته داشت.
وی با اشاره به لایحه اصل 44، کاهش نرخ سود بانکی، اصلاح لایحه مدیریت خدمات کشوری و .... اظهار داشت: اینها برخی از فعالیت‌های عمده‌ مجلس هفتم بودند.
زاکانی به نسبت دولت نهم و مجلس هفتم اشاره و اضافه کرد: نسبت بین دولت و مجلس می‌توانست بهتر از اینها باشد و خوشبختانه روزبه‌روز بهتر شده است.
این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه هر یک از نامزدها غیر از وعده‌های ملی اگر وعده‌ای بدهند نادرست است، تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از وقت مجلس صرف وعده‌های محلی و منطقه‌ای می‌شود.
زاکانی در این‌باره با اشاره به دیدار برخی از نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب اشاره و اضافه کرد: رهبری هم در این دیدار تأکید داشتند که حق وعده‌ دادن ندارید چرا که اگر به شما رأی ندهند تکلیفی ندارید، شما بگویید قانونی می‌گذرانم که ده‌ها پل ساخته شود اما درباره این پل نمی‌توانم قول بدهم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد