وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

برخی رسانه ها علیه هیات های اجرایی فضاسازی کردند

علیرضا افشار، معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور در بیست و یکمین نشست فصلی خانه احزاب ، نسبت به فضاسازی های صورت گرفته علیه عملکرد هیات های اجرایی در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس هشتم انتقاد کرد.
به گزارش جام جم ، علیرضا افشار وظیفه اصلی مجموعه مجریان انتخابات را حفظ سلامت انتخابات عنوان کرد و گفت: ما این وظیفه را در حد اعلای خود دنبال می کنیم. امکان دارد در یک نقطه از کشور مشکلاتی هم به وجود آمده باشد، اما از نظر سلامت مراحل اجرایی انتخابات مشکلی نداریم.
رئیس ستاد انتخابات کشور بررسی صلاحیت داوطلبان این دوره را در سلامت کامل عنوان کرد و اظهار کرد: ما هم معتقدیم که احراز صلاحیت ها باید ضابطه مند شود تا مسائل و مشکلات به حداقل کاهش یابد.
معاون سیاسی وزارت کشور خاطرنشان کرد: هیات های اجرایی تلاش کردند که به دور از برخوردهای سلیقه ای ، مساله صلاحیت های داوطلبان انتخابات را بررسی کنند.
وی درخصوص احراز و عدم احراز صلاحیت داوطلبان نیز با تاکید بر روشن و شفاف شدن مواد قانونی در این زمینه گفت: ماده 28 قانون انتخابات مربوط به احراز صلاحیت ها و ماده 30 این قانون درباره سوابق افراد از جمله در محاکم صالحه است. رئیس ستاد انتخابات کشور در ادامه افزود: وزارت کشور در این دوره از انتخابات از هیات های اجرایی خواسته بود تا افرادی که در دوره های قبل تایید صلاحیت شده اند را در صورت نداشتن پرونده و یا موارد مشخص تایید صلاحیت کند.
معاون سیاسی وزیر کشور با ارائه آمار مقایسه عملکرد این دوره هیات های اجرایی نسبت به دوره های قبلی انتخابات نیز گفت: در دوره اخیر 21 درصد ثبت نام کنندگان در هیات های اجرایی رد صلاحیت شده و 10 درصد صلاحیت آنان احراز نشد.
وی رد صلاحیت ها در هیات های اجرایی انتخابات دوره های چهارم و پنجم مجلس را به ترتیب 38 و 39 درصد اعلام کرد و گفت: در مجلس ششم و هفتم نیز هیات های اجرایی به ترتیب 8 و 5.3 درصد داوطلبان را رد صلاحیت کردند. رئیس ستاد انتخابات کشور در ادامه از برخی تخلفات در هیات های اجرایی در دوره ششم و هفتم انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت که تخلفاتی صورت گرفته ، اما اعلام آن را به صلاح نمی دانیم.
معاون سیاسی وزیر کشور رد صلاحیت داوطلبان در هیات های اجرایی در بیشتر استان ها در انتخابات مجلس هشتم را زیر 30درصد اعلام کرد. افشار با تاکید بر این که در این دوره ردصلاحیت ها از هر دو جریان سیاسی کشور بوده است ، نسبت به عملکرد برخی رسانه ها در فضاسازی نسبت به روند موجود در هیات های اجرایی انتقاد کرد. معاون سیاسی وزیر کشور گفت: در ابتدا نیز اعلام کردیم ممکن است دربررسی ، اشکالاتی هم رخ دهد، اما وزارت کشور اعلام کرده بود در صورتی که به اثبات برسد هیات های اجرایی جانبدارانه عمل کرده اند، آن هیات اجرایی منحل می شود. ما معتقدیم هیات های اجرایی باید به طور کامل بی طرف باشند تا انتخابات در سلامت بالا و بر اساس قانون برگزار شود. رئیس ستاد انتخابات کشور در ادامه مسائل مطرح شده و پیشداوری ها در خصوص سلامت انتخابات را به صلاح کشور ندانست.
وی در ادامه سلامت برگزاری انتخابات در ایران را کم نظیر و مثال زدنی عنوان کرد و گفت : وقتی که نتایج آرا خلاف جهت برگزار کنندگان انتخابات است ، این دلیل خوبی برای سلامت برگزاری انتخابات است.
رئیس ستاد انتخابات حفظ آرای مردم را وظیفه قانونی و شرعی مجریان انتخابات عنوان کرد و گفت: مجریان امانتدار رای مردم هستند اما در عین حال بر اجرای کامل قانون نیز تاکید دارند. وی با تاکید بر نقش احزاب در برگزاری انتخاباتی پرشور با حضور گسترده مردم ، گفت: نباید همه تلاش های سیاسی را منحصر به احزاب دانست و گفت جامعه زنده و پویا به احزاب نیاز دارد.
افشار با تاکید بر ایجاد زمینه پیوند احزاب با مردم خاطرنشان کرد: احزاب باید جایگاه و منزلت خود را در ایجاد اقتدار سیاسی برای نظام بیابند. وی در ادامه با بیان این که دشمنان از نفوذ فرهنگ انقلاب اسلامی در کشورهای منطقه هراس دارند، اظهار کرد: یکی از اهداف ما باید ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی باشد.
معاون سیاسی وزیر کشور وحدت ملی را یکی از پراهمیت ترین مسائل کشور در حوزه سیاسی عنوان کرد و گفت: احزاب و گروه های سیاسی در این خصوص می توانند نقش فعالی ایفا کنند.

احزاب ، ناظران فعال انتخابات هستند
علی اکبر مرتضوی کیاسری نیز در ادامه این مراسم ، احزاب را ناظران فعال عرصه انتخابات معرفی کرد و این نظارت را یکی از ضروریات برگزاری انتخابات دانست.
مرتضوی کیاسری با تاکید بر این که احزاب براساس رسالت شان وظیفه ایفای نقش در جریان برگزاری انتخابات دارند، برگزاری نشست های هر هفته یک بار و دو هفته یکبار، ایجاد تعامل با مسوولان وزارت کشور و برگزاری انتخابات و ایجاد هماهنگی با بازرسی انتخابات برای دریافت سهمیه بازرسی را از وظایف کمیته عالی نظارت بر انتخابات خانه احزاب عنوان کرد.
وی گفت: بسیاری تلاش دارند احزاب در نقش یک نعش عمل کنند، اما احزاب کشور امروز به سمت ایفای نقش زنده و پویا پیش می روند. رئیس کمیته عالی نظارت بر انتخابات خانه احزاب ایران ، ما بودن و جدا شدن از من را ضرورت کار انتخاباتی عنوان کرد و گفت: اگر رفتاری جز این حاکم شود نتیجه آن می شود که با رد صلاحیت یک فرد ضد ولایت نیز مخالفت می شود، در صورتی که نباید برای منافع خود از حضور کسانی در مجلس حمایت کنیم که تناسبی برای مجلس ندارند.

رئیس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان: اعتراضی به رد صلاحیت افراد فاقد شرایط نداریم
سیدعبدالواحد موسوی لاری ، رئیس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان نیز در بیست و یکمین همایش فصلی خانه احزاب گفت : در صورتی که ملاک بررسی ها قانون باشد، اعتراضی به رد صلاحیت جریان ها و افراد تندرو و فاقد شرایط نمایندگانی نداریم. وی در عین حال گفت: البته بر این مساله تاکید داریم که نباید به گونه ای عمل شود که فضای رقابتی وجود نداشته باشد. البته امیدواریم که شاهد تجدید نظر در رد صلاحیت ها در مراحل بعدی باشیم.
موسوی لاری تصریح کرد: طیف ها با شدت و ضعف بسیار در جریان اصولگرا و اصلاح طلب حضور دارند و قطعا هیچ کس تندروی را نمی پذیرد. ما هم زمانی که در مسوولیت برگزاری انتخابات بودیم به حذف رقیب فکر نکردیم ، زیرا معتقدیم همه کسانی که شرایط دارند باید در رقابت ها حضور یابند.

بیانیه خانه احزاب
به گزارش ایرنا، خانه احزاب ایران در بیانیه شماره 2 خود درباره انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی ، برگزاری انتخابات آزاد را تامین کننده امنیت و منافع ملی وحافظ دستاوردهای ملت انقلابی ایران دانسته و از تمامی جناح ها، جریان ها و گرایش های مختلف خواسته است تا از بروز هر گونه بداخلاقی سیاسی ، جنجال ، غوغاسالاری ، تخریب ، اهانت و اتهام به یکدیگر به طور جدی پرهیز کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد