وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

ملاک تبلیغات انتخاباتی قانون فعلی است

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت کشور گفت: ملاک تبلیغات انتخاباتی قانون فعلی است زیرا امکان تغییر قانون وجود ندارد.
محمد حسین موسی پور رئیس شورای اطلاع رسانی وزارت کشور با اشاره به رد طرح استفساریه ماده 61 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در مورد ممنوعیت چاپ عکس و پوستر اظهار داشت: ملاک تبلیغات انتخاباتی داوطلبین نمایندگی مجلس هشتم قانون فعلی بوده و به این ترتیب چاپ عکس و پوستر نامزدهای نمایندگی مجاز است.
معاون وزیر کشور افزود: با توجه به زمان باقیمانده تا روز برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و دستور جلسات علنی مجلس که اختصاص به بررسی بودجه سال 87 دارد، امکان تغییر در قانون انتخابات و تصویب قانون جدید وجود ندارد.
موسی پور افزود: البته بر اساس ماده 61 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی الصاق و نصب هرگونه اقلام و مواد تبلیغی از قبیل عکس، پوستر، بنر و پارچه های تبلیغی به طور کلی ممنوع است و داوطلبان نمایندگی می‌توانند از طریق چاپ و توزیع مواد تبلیغی اقدام به فعالیت انتخاباتی نمایند.
شورای نگهبان قانون اساسی دو روز پیش اعلام کرد طرح مجلس در مورد ماده 61 استفساریه نیست بلکه قانون گذاری است و این مسئله مغایر با اصل 73 قانون اساسی است.
پس از اعلام شورای نگهبان خبرگزاری فارس در مورد تعیین تکلیف نامزدها نسبت به چاپ یا عدم چاپ عکس برای تبلیغات باتوجه به مهلت اندک آنها تا زمان آغاز تبلیغات از مراجع مختلف سؤالاتی را مطرح کرد که تا زمان اعلام این خبر از وزارت کشور، هیچ مرجعی حاضر به پاسخ گویی شفاف در این مورد نشد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد