وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

شاخصه اصلی مجلس هفتم آرامش نسبی سیاسی آن بود

عشرت شایق ـ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ـ با حضور در دفتر منطقه‌یی ایسنای آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان، افزود: کمیسیون اصل 90 مجلس هفتم در کمال آرامش و احترام به اشخاص کار خود را در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، رفاهی، سیاسی، نظامی، حقوق و موارد محرمانه انجام داد.

وی اظهار کرد: تمامی سعی و تلاش اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس در راستای اصلاح رفتارها بود و در این زمینه مجلس هفتم بزرگ‌ترین ایراد مجلس ششم که همانا پرداختن به مسایل تشنج‌زا و قرائت پرونده‌های سیاسی و قضایی بود را از بین برد.

شایق تشکیل کارگروه نظارت بر سفرهای خارجی مسوولان اعم از دولت و مجلس را از مهم‌ترین اقدامات کمیسیون اصل 90 مجلس هفتم برشمرد و گفت: این کار گروه با قوت به کارهایش ادامه داد و نتایج ثمر بخشی نیز به همراه داشت.

به اعتقاد او کمیسیون اصل 90 مجلس هفتم جزو فراگیرترین کمیسیون‌ها بود که اعضای آن حتی در برابر عملکرد خود نیز پاسخگو بودند.

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی، عملکرد کلی فراکسیون‌های موجود در مجلس را نسبت به کمیسیون‌ها موفق‌تر ارزیابی کرد و افزود: فراکسیون‌ها عمدتا" خودجوش بوده و افراد علاقمند در آن‌ها حضور داشتند که به همین دلیل بنده فراکسیون‌ها را تخصصی‌تر از کمیسیون‌ها احساس کردم.

شایق اقدام‌های خوب فراکسیون‌های کشاورزی، تعاون، گردشگری، اشتغال و کارآفرینی و حمایت از معلولان را نسبت به کمیسیون‌های مجلس را دلیلی بر مدعای خود عنوان کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس در مجموع عملکرد مجلس هفتم را مطلوب بیان کرد و افزود: نخستین شاخصه این مجلس پرهیز از تنش‌های افراطی در دوره ششم آن بود و آرامش نسبی سیاسی از طریق برگزاری نشست‌های آرام و در عین حال اعلام نظر آزادانه در این دوره حاکم بود. البته در برخی موارد نیز انتقاداتی را می‌توان نسبت به عملکرد مجلس هفتم ارایه کرد.

این نماینده مجلس، غیرفعال بودن گروه‌های دوستی ـ پارلمانی بین کشورهای مختلف را از جمله نقاط ضعف مجلس هفتم برشمرد و گفت: شاید در این زمینه وزارت امور خارجه نیز دخیل باشد چرا که فعال‌سازی گروه‌های دوستی بیش‌تر از طریق این وزارت‌خانه از طریق ارتباطات سیاسی اتفاق می‌افتد.

شایق با اشاره به فعال بودن کمیسیون زنان و خانواده در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی، این دوره از مجلس را از کارآمدترین دوره‌های مجلس در زمینه فعالیت بانوان بیان کرد و یادآور شد: حذف این کمیسیون در دوره ششم مجلس باعث شد حوزه زنان در سایه دیگر کمیسیون ها کم رنگ‌تر شود
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد