وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

انتخابات نقطه‌اساسی اتصال افکار مردم به مسوولان است

رهبر معظم انقلاب در دیدار با وزیر و مسوولان وزارت کشور و استانداران در تاریخ ‪ ۲۷‬آذر ‪، ۷۰‬طی‌بیاناتی انتخابات را نقطه اساسی وصل افکار و آرای مردم به بدنه‌ی نظام اجرایی دانستند.

رهبر انقلاب فرمودند:در باب انتخابات - که مساله‌ی روز شماست - مسائل بسیاری هست.لازم است ما جهاتی از بحث را در این‌جا مطرح کنیم.

آنچه امروز مطرح است و لازم است با شما برادران عزیز وزارت کشور و استانداران و فرمانداران و معاونان‌سیاسی و کارکنان وزارت محترم کشور مطرح بشود،این است که انتخابات،با همان جایگاه اساسی خود در نظام جمهوری‌اسلامی، همواره مورد توجه باشد.

انتخابات،آن نقطه‌ی اساسی وصل افکار و آرای مردم به بدنه‌ی نظام اجرایی است.اگر انتخابات - همچنان که بحمدالله در گذشته همین طور بوده است - با حضور مردم،با اراده‌ی مردم،باآزادی کامل و انتخاب آزادانه‌ی‌آنها انجام‌بگیرد و بخصوص اگر ان‌شاء‌الله در این انتخابات،حداکثر آگاهی از سوی مردم به کار برود،تا این که افراد صالح و شایسته و حقیقتا حائز شان نمایندگی این ملت عظیم،به مجلس فرستاده بشوند،نظام اسلامی می‌تواند مطمئن باشد که در جهت آرزوها و هدفهای خود در حرکت است.این،نقش انتخابات و شان والای انتخابات است.

رهبر انقلاب فرمودند:جایگاه مجلس،جایگاهی است بسیار عالی،انعکاس نظرات و اراده‌ی ملت در قوانین و مقررات کشور و رگه‌های اجرایی کشور است،این چیز کمی نیست.

مجلس بحمدالله در نظام جمهوری اسلامی،تا حدود زیادی معنای واقعی خودش را پیدا کرد.

مجلس،جای افرادی از بطن توده‌های انقلابی مردم است،آدمهایی علاقه‌مند و دلسوز - البته به طور اکثر - افرادی که می‌خواهند برای ملت کاری انجام بگیرد و تلاش می‌کنند که در این کار خوبی که مورد علاقه‌ی آنهاست،به‌نحوی سهیم باشند.

رهبر انقلاب افزودند:نباید دو روزمان یکسان باشد.روز به روز باید بهتر بشویم.دولتهای ما هم باید روز به روز بهتر بشوند.مسوولان و ماموران ما هم باید بهتر بشوند.هر فردی از افراد ما،در هر کاری که داریم،باید توقع بهتر شدن را از خودمان و دیگران داشته باشیم.

ما باید پیش برویم.معنای پیشرفت،پیشرفت ظاهری و مادی که نیست،پیشرفت به سمت هدفهاست.یعنی یک امر معنوی که با بهتر شدن ماها ممکن است.با بدتر شدن ما،روزبه‌روز از هدف دور می‌شویم.پس،مجلس هم محکوم به همین حکم است، انتخابات هم محکوم به همین حکم است.

ایشان افزودند:آنچه در انتخابات،از نظر شما برادران عزیز و زحمتکش مهم است،در درجه‌ی اول،سلامت انتخابات است.انتخابات باید به معنای واقعی کلمه، نمایشگر رای مردم باشد.

این به‌معنای آن نیست که ما فقط از تقلب کردن کسانی‌که ممکن است بخواهند چنین کاری بکنند،جلوگیری بکنیم - آن‌که به‌جای خود محفوظ و معلوم است و شان ماموران جمهوری اسلامی،اجل از این حرفهاست - بلکه بالاتر از این،فضای انتخابات،باید فضای سالمی باشد.

رهبر انقلاب فرمودند:فضای تبلیغات،باید با فضای پروپاگاندهای معمول‌دنیا تفاوت داشته باشد.

امروز در دنیا،دمکراسی،یک دمکراسی حقیقی نیست،زیرا فشار تبلیغات پر زرق و برق توخالی،با سخنان فریب‌آمیز،آن‌چنان بر ذهن مردم سنگینی می‌کند که امکان انتخاب درست را به مردم نمی‌دهد،نمی‌گذارند مردم فکر کنند.هر کس که مقداری از کارهای انتخاباتی کشورهای به اصطلاح دمکراتیک را مشاهده کرده باشد،این معنا برایش واضح است.حرفهایی که می‌زنند،وعده‌هایی که می‌دهند، قیافه‌هایی که می‌گیرند،تملقهایی که از بعضی از قشرها یا گروهها می‌گویند، ارتباطهایی که با جناحهای خاصی برقرار می‌کنند تا نظر آنها را جلب بکنند، اینها کارهای سالمی نیست.کارهایی است که وقتی در یک مجموعه‌ی مردمی انجام گرفت،فضا را مسموم می‌کند و قدرت فکر کردن به آنها نمی‌دهد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد