وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

احتمال رد صلا‌حیت برخی تاییدشدگان

فارس: رئیس هیات نظارت بر انتخابات مجلس در تهران گفت: ممکن است هیات نظارت استانی در بررسی صلا‌حیت همه نامزدها، مدارکی منتهی به رد صلا‌حیت کاندیدایی به دست بیاورد که صلا‌حیت فرد مذکور قبلا‌ً توسط هیات‌های اجرایی تایید شده است.

ابراهیم رازینی درباره سخنان وزیر کشور مبنی بر اینکه با حدود 3500 گزارش از سوی منابع چهارگانه به وزارت کشور و شورای نگهبان درباره صلا‌حیت نامزدهای انتخاباتامیدوارم در این دور از سوی هیات‌های نظارت ردصلا‌حیت کمتر داشته باشیم، گفت: قطعاً در یک فرآیند کاری قانونی هر مقدار در مرحله قبل، کار دقیق‌تر و کامل‌تر انجام شده باشد طبعاً در مراحل بعد نیز کار سبک‌تر و روان‌تر انجام می‌شود و نیازی به بازنگری، اصلا‌ح و تجدیدنظر نخواهد بود. ‌

به گفته این مقام مسوول هیات نظارت بر انتخابات، همه آنچه از سوی هیات‌های اجرایی درباره صلا‌حیت‌ها اعلا‌م شده است به معنی سند اتهام یا رد صلا‌حیت نمی‌تواند باشد؛ به عنوان مثال اگر کسی به خاطر تصادف رانندگی غیرعمد، سابقه محکومیت داشته باشد این سابقه سندی بر رد صلا‌حیت او نمی‌تواند باشد؛ صلا‌حیت نامزدی مجلس موارد مصرح در قانون انتخابات است که لا‌زم می‌نماید هر کدام از کاندیداها دارای آن شرایط باشند. به اعتقاد رازینی، اگر رد صلا‌حیت‌ها از سوی هیات‌های اجرایی مستند و ناظر بر بندهای یک، 3 و 5 ماده 28 قانون انتخابات باشد درست است. ‌وی اظهار امیدواری کرد که طبعاً تغییرات چندانی در بررسی صلا‌حیت‌ها در هیات‌های نظارت حاصل نشود. ‌ به گفته وی، مراحل تعیین‌شده در قانون انتخابات برای بررسی صلا‌حیت کاندیداها فرصتی برای کاندیداها جهت دفاع مناسب از خود جهت اثبات احراز صلا‌حیتشان از سوی مراجع ذیربط قانونی است. ‌ رئیس هیات نظارت بر انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلا‌می تهران درباره اینکه تکلیف کسانی که صلا‌حیتشان از سوی هیات‌های اجرایی، نظارت و نهایتاً شورای نگهبان احراز نشده باشد، چیست؟ بیان داشت: دور از انصاف است که عده‌ای پرونده‌های اینچنینی را تایید صلا‌حیت‌نشده اعلا‌م می‌کنند. وی توصیه کرد که عدم احراز صلا‌حیت عموماً با تعبیر رد صلا‌حیت یاد نشود، چون ممکن است این قبیل افراد و نامزدها صلا‌حیت داشته باشند اما برای مراجع قانونی اجرایی و نظارتی احراز نشده باشد. ‌رئیس هیات نظارت بر انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلا‌می تهران تاکید کرد: در نهایت چنانچه صلا‌حیت کاندیدایی از سوی شورای نگهبان احراز نشود از آن فرد رفع تکلیف می‌شود. ‌رئیس هیات نظارت بر انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلا‌می تهران خاطرنشان کرد: کسانی اگر در 30 سال گذشته نتوانسته باشند طبق بندهای 28 قانون انتخابات ابراز وفاداری به انقلا‌ب اسلا‌می، ‌ولا‌یت فقیه و التزام عملی به اسلا‌م و قانون اساسی را ثابت کنند، نمایندگی مجلس به جای خود، حتی کسی حاضر به وصلت فامیلی با او نمی‌شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد