وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

تحلیل نمایندگان اصولگرا از دیدار کروبی، هاشمی و خاتمی

اعتماد ملی:‌ دیدار کروبی، هاشمی و خاتمی امیدهایی را در دل ردصلا‌حیت‌شدگان و نمایندگان رد صلا‌حیت‌شده برانگیخته است اما گویا برخی اصولگرایان تمایل زیادی ندارند که این جلسات و رایزنی‌هایی که قرار است با مقامات بلند‌پایه نظام صورت بگیرد، به نتیجه برسد.

دیروز اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی به میان خبرنگاران پارلمانی آمد تا نتایج نشست کروبی، هاشمی و خاتمی را برای خبرنگاران تشریح کند. پس از این اظهارات تعدادی از نمایندگان اقلیت نسبت به نتیجه بخش بودن این جلسات ابراز امیدواری کردند اما برخی از نمایندگان اصولگرای مجلس برگزاری این جلسات و رایزنی این افراد با مقامات بلند‌پایه نظام را بی‌تاثیر خواندند. احمد بزرگیان نماینده سبزوار درباره نتیجه‌بخش بودن رایزنی‌های کروبی، خاتمی و ‌هاشمی گفت: این آقایان مصلحت نظام را می‌خواهند و ارزشمند و دلسوز هستند ولی باید حواسمان باشد دخالت این شخصیت‌ها زمینه را برای ضایع شدن اصل قانون، نظام و ارگان‌های مسوول اجرای قانون فراهم نکند.این نماینده اصولگرای مجلس گفت: اعتقادم این است که دخالت این عزیزان در عین خیرخواهی باید به گونه‌ای باشد که دست مجریان قانون را نبندد.وی درباره نتیجه‌بخش بودن دیدار این افراد با مقام معظم رهبری گفت: بعید می‌دانم که نتیجه‌ای داشته باشد. مقام معظم رهبری نشان داده‌اند که تحت تاثیر رایزنی‌های ویژه قرار نمی‌گیرند و آنجا که مصلحت نظام باشد، خودشان مصلحت را درنظر می‌گیرند که نظر ایشان در آن زمینه برای ما مطاع است و درباره اقدام ایشان و فرمایش ایشان کوچک‌ترین صحبتی نداریم.نماینده سبزوار گفت: رایزنی این افراد برای گروهی که به صورت فله‌ای ثبت‌نام کرده‌اند، نیست بلکه برای چهره‌هایی است که حضور آنان در انتخابات ولو برای عده‌ای چالش ایجاد کند اما این چالش به نفع نظام خواهد بود.بزرگیان گفت: باید ببینیم که حضور فرد بیشتر به نفع نظام است یا علیه نظام و اگر صلا‌حیت حضور داشته باشند قطعا صلا‌حیت آنها مورد تایید قرار می‌گیرد اما اگر رد صلا‌حیت آنها به گونه‌ای باشد که حضورشان برای نظام و مجموعه قانونگذاری کشور بیشتر باشد قطعا تایید نخواهند شد.

پرویز سروری ، عضو هیات اجرایی جبهه متحد اصولگرایان اما این رایزنی‌ها را موثر می‌داند و امکان تایید برخی از رد صلا‌حیت‌شدگان را محتمل می‌داند و می‌گوید: برخی از نمایندگان مجلس که من دیدم موارد خاص نداشتند و به احتمال قوی در هیات نظارت بازمی‌گردند.نماینده تهران گفت: هنوز تکلیف رد صلا‌حیت‌شدگان مشخص نیست، رد صلا‌حیت‌ها 4 مرحله دارد. در این 4 مرحله باید بررسی شود تا ببینیم چه وضعیتی پیدا می‌‌‌کنند به‌علا‌وه اینکه نمی‌توانیم درباره همه افراد قضاوت کنیم. ما نمی‌دانیم که دلیل رد صلا‌حیت‌ها چه بوده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد