وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

کروبی :عدم شرکت در انتخابات هیچ مشکلی را حل نمی‌کند

حجت‌الاسلام مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتمادملی گفت: بحث های سیاسی و جمعی در مجلس ششم بحث های نسنجیده ای بود که نگذاشت کارهای خوب انجام شده در مسائل اقتصادی جلوه کند. وی همچنین تحصن را کار بسیار غلطی دانست که دستاوردهای مجلس ششم و اصلاحات را برباد داد و باعث شکست آن شد.


به حرکت های تند و نسنجیده مجلس ششم اعتراض داشته و دارم‏
این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه مجلس ششم در شرایط خاصی پس از ماجرای سال 76 روی کار آمد، گفت: مجلس ششم که بنده هم به برخی حرکت های تند انجام شده در آن اعتراض داشته و دارم، به لحاظ کارشناسی و کارهای اقتصادی خوب عمل کرد اما بحث های سیاسی و جمعی در مجلس ششم بحث های نسنجیده ای بود که نگذاشت کارهای خوب انجام شده در مسائل اقتصادی جلوه کند.

بنده به برخی حرکت های تند انجام شده در آن اعتراض داشته و دارم،.بحث های سیاسی و جمعی در مجلس ششم بحث های نسنجیده ای بود که نگذاشت کارهای خوب انجام شده در مسائل اقتصادی جلوه کند.
وی افزود: متأسفانه در مجلس ششم یک جمع قلیلی کارهای تند، نسنجیده و حساب نشده ای انجام دادند که به پای همه نمایندگان نوشته شد و بنده نیز در روزنامه اعتماد ملی به تفصیل این تندروی ها را البته با احتیاط تشریح کردم. البته نمی خواستم دیگر این مسئله بپردازم ولی از آنجا که شما سئوال کردید در این باره صحبت کردم و اکنون نیز بسیاری هزینه آن را می پردازنند.
ماجرا از همان انتخابات مجلس ششم آغاز می شود که حرکت هایی از سوی تندروها شروع شد که منجر به شکل گیری این قضایا شد زیرا در انتخابات مجلس ششم درباره بحث صلاحیت ها موفقیت های خوبی داشتیم ولی کارهای نسنجیده ای که برخی از تندروها انجام دادند باعث شد که حوادث تلخی رخ دهد و مقداری رای باطل شود و بخشی هم حذف شوند؛ از سوی دیگر بخشی هم که وارد مجلس شدند به دنبال اتفاقاتی که در انتخابات روی داد از همان ابتدا دچار اختلافات شدند و همین باعث شد تا رهبر معظم انقلاب در برخی موارد برای حفظ مصالح کشور وارد ماجرا شوند. اگر در مورد ردصلاحیت های مجلس هفتم، برخی نمایندگان مجلس ششم آنگونه عمل نمی کردند این مسئله تا حدود زیادی قابل حل بود.
دبیرکل حزب اعتماد ملی گفت: مجلس هفتم هم در شرایط خاصی روی کار آمد یعنی بیش از70 نفر از نمایندگان دوره ششم که کاندیدای مجلس هفتم بودند و نیز تعدادی از فعالان سیاسی را ردصلاحیت شدند و نهایتا در تهران یک لیست مطلقا از تهران وارد مجلس شد که البته آنها هم زحمت کشیدند.
وی یادآور شد: تجربه ثابت کرده است هر جناحی که قصد یکدست کردن ترکیب مجلس را داشت، در انجام امور محوله ناکام بوده است.
رئیس سابق مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مجلس به تعبیر امام (ره) باید در رأس امور باشد، گفت: امام همواره بر اهمیت مجلس تأکید می کرد. ضمن اینکه آغاز فعالیت های مبارزاتی امام در انجمن های ایالتی و ولایتی و نیز موضوع کاپیتولاسیون بود که ایشان معتقد بودند که مجلس جایگاه واقعی خود را از دست داده و فرمایشی شده است.

تحصن کار بسیار غلطی بود‏
کروبی با اشاره به موضوع ردصلاحیت برخی نمایندگان مجلس ششم که در دوره هفتم نیز ثبت نام کرده بودند، گفت: در انتخابات مجلس هفتم یک جمعی از سوی هیئت های نظارت رد صلاحیت کردند که پس از آن ما شاهد تحصن نمایندگان مجلس ششم بودیم. بنده نیز به دلیل اینکه ردصلاحیت ها گسترده بود ابتدا در تجمع آنها شرکت و ابراز همدردی کردم اما از اینجا کار غلط شروع شد که علیرغم اینکه رهبری نیز رعایت دقیق قانون را به شورای نگهبان متذکر شدند، عده ای از نمایندگان تحصن کرده و آن را ادامه دادند.
این فعال سیاسی ادامه داد: متأسفانه ایستادن برخی نمایندگان مجلس ششم بر مسئله تحصن، کار را خراب کرد و درگیری را وارد فاز دیگری کرد که منجر به شکست شد.
بنابراین ابتدای تحصن مجلس ششم یک حرکت اعتراضی قابل قبول بود اما تبدیل آن به تحصن و ادامه اش ، کاری غلط بود.
دبیرکل حزب اعتماد ملی آغاز تندروی در مجلس ششم را اصرار نمایندگان این مجلس بر تصویب قانون مطبوعات، عنوان کرد و گفت: بنده معتقدم اگر برخی نمایندگان در این مورد هم درست عمل می کردند قانون مطبوعات هم به شکل متعادلی اصلاح می شد اما متأسفانه سماجت کردند و در نهایت حکم حکومتی صادر شد.
وی در خصوص وجه تمایز مجلس ششم با مجلس هفتم گفت: مجلس ششم در یک فضای باز آنچنانی شکل گرفت اما مجلس هفتم در فضایی روی کار آمد که عده زیادی ردصلاحیت شدند و البته برخی هم انتخابات را تحریم کرده بودند. بنده وارد این مسئله که کدام مجلس در کارهای عمرانی و اقتصادی بهتر عمل کرد نمی شوم هرچند که باید بگویم هر دو مجلس زحمت کشیده اند اما مجلس ششم کارهای خوبی انجام داد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد