وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

سهم گروه‌های گوناگون سیاسی در انتخابات هشتم

در حالی که با اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها از سوی هیأت‌های اجرایی، هیأت‌های نظارت، کار بررسی صلاحیت‌ها و رسیدگی به شکایات را آغاز کرده‌اند، میزان افراد ثبت‌نامی و تأییدشده به تدریج آرایش سیاسی انتخابات را شکل می‌دهد، هرچند آرایش سیاسی مجلس هشتم را رأی مردم تعیین می‌کند.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، بنا بر گزارش‌های رسیده، چهره‌های شاخصی از اصولگرایان در همه حوزه‌های انتخابیه نام‌نویسی کرده‌اند و بنا بر اخبار رسیده، اکثر قریب به اتفاق آنان در مرحله نخست تأیید صلاحیت شده‌اند. این امر البته تا اندازه‌ای می‌تواند خطر تقسیم آرای اصولگرایان را در حوزه‌هایی که چند چهره مشهور و خوشنام اصولگرا حضور دارند، در پی داشته باشد.این در حالی است که جبهه مشهور به 6+5 اعلام کرده در تمام کرسی‌ها نامزد معرفی می‌کند.

از سوی دیگر، معدود افراد نام‌نویسی کرده اصولگرا که تأیید صلاحیت نشده‌اند، عمدتا ترجیح دادند بدون سروصدا به رایزنی و اعتراض بپردازند تا بتوانند در مرحله هیأت نظارت، مشکل بررسی صلاحیت خود را برطرف نمایند. در این میان تنها نام چند نماینده مجلس هفتم شامل سیدآبادی نماینده سبزوار، عطارزاده نماینده بوشهر، شاهی‌عربلو، علی مقنیان نماینده بیجار و رضا عبداللهی نماینده ماهنشان به عنوان تأیید صلاحیت‌نشده در سایت‌های اینترنتی منتشر شد.

از سوی دیگر، طیف اتحاد ملی و اصولگرایان مستقل، چندان با مشکل بررسی صلاحیت روبه‌رو نبوده‌اند، به گونه‌ای که سعید ابوطالب اعلام کرد: همه نامزدهای اصولگرایان مستقل تأیید صلاحیت شده‌اند.

در همین حال، رئیس اجرایی ستاد انتخابات اعتماد ملی اعلام کرد: 62 درصد از کاندیداهای این حزب در سراسر کشور از سوی هیأت‌های اجرایی ردصلاحیت شده‌اند. سلطانی‌فر گفت: با توجه به جمع‌بندی‌های انجام‌شده از میان 260 کاندیدای اعتماد ملی در کل کشور، 165 کاندیدای این حزب که معادل 62 درصد می‌شود، ردصلاحیت شده‌اند. وی توضیح داد: اعتماد ملی تنها برای 260 کرسی انتخاباتی کاندیدا داشت.

از سوی دیگر، به رغم اخبار ضد و نقیض درباره ردصلاحیت اصلاح‌طلبان، رئیس کمیته استان‌های ائتلاف اصلاح‌طلبان اعلام کرد که در استان‌ها، 41 درصد افراد ثبت‌نامی این گروه یعنی 339 تن تأیید صلاحیت شده‌اند که از میان آنها 84 تن مشهورند.

صفدر حسینی در جمع‌بندی آمار خود گفت: ما کلا 207 حوزه‌ انتخابیه داریم که پنج حوزه اقلیت و یک حوزه تهران است؛ بنابراین 201 حوزه مربوط به استان‌هاست. در مجموع این 201 حوزه 825 اصلاح‌طلب نام‌نویسی کردند؛ این یعنی چند برابر نیاز و 486 نفر از نیروهای مؤثر ما را که جزو نیروهای اصیل انقلاب هستند و عده‌ای از آنان هشت سال اسیر بوده و یا عضوی از خانواده شهدا هستند و عده‌ای استاندار بوده و مسئولیت‌های کلیدی به دلیل مقبولیت در نزد مردم داشتند، ردصلاحیت کرده‌اند.
وی بیان کرد: ما اکنون از 255 کرسی در کل کشور، تنها در 84 کرسی امکان رقابت داریم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد