وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

استقبال روزنامه آمریکایی از رفتار انتخاباتی اصلاح طلبان

یک روزنامه آمریکایی از تهدید اصلاح طلبان رد صلاحیت شده به تحریم انتخابات استقبال کرد.

به گزارش رجانیوز، روزنامه لس آنجلس تایمز در مقاله ای نوشت گروهی که آنها را سیاستمداران ایرانی میانه رو که رد صلاحیت شده اندمی خواند ، روز پنج شنبه گذشته عهد کردند در مقابل رد صلاحیت شدن خود ایستادگی و انتخابات را تحریم کنند و این اقدام آنها را تلاش برای خارج کردن کنترل دست کم یکی از قوای حکومت از دست کسانی که این روزنامه آمریکایی آنها را تندروهای محافظه کار نامیده بود دانست.

این روزنامه که مورد علاقه ایرانیان فراری ساکن در لس آنجلس است، یادآور شد: بسیاری از افراد رد صلاحیت شده از اصلاح طلبان هستند که در اواخر دهه 1990 (پس از دوم خرداد 1376) سعی داشتند فرهنگ سیاسی ایران را تغییر دهند. آنها قول داده اند مخالفت خود را با رد شدن صلاحیتشان توسط شورای نگهبان، ابراز کنند.

لس آنجلس تایمز در ادامه مدعی شد 230 نامزد از حدود 300 نامزد معرفی شده حزب اعتماد ملی رد صلاحیت شده اند. 190 نفر از دویست نامزد جبهه مشارکت اسلامی که حزب اصلی اصلاح طلبان است و تمام نامزدهای مجاهدین انقلاب اسلامی، دیگر تشکیلات مخالف با اصولگرایان، نیز از شرکت در انتخابات منع شده اند.

این گزارش که به قلم دو ایرانی مقیم تهران تنظیم شده است، در اشتباهی که به نظر عمدی می رسد، مقام معظم رهبری را به جای شورای نگهبان مسئول تجدید نظر در مورد کسانی که به رد شدن خود اعتراض دارند اعلام نمود و یادآور شد فهرست نهایی نامزدها در تاریخ پنجم ماه مارس (15 اسفندماه)منتشر خواهد شد.

این روزنامه با اذعان به اینکه در ایران نظامی مردم سالار حاکم است که در آن انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری به طور منظم برگزار می شود، بدون در نظر گرفتن این نکته که انتخابات مجلس هفتم علی رغم تحریم اصلاح طلبان با حضور پر رنگ مردم برگزار شد، ابراز عقیده کرد: نخبگان سیاسی ایران به حضور گسترده مردم افتخار می کنند و این در حالی است که تحریم انتخابات توسط گروههای اصلاح طلب به اعتبار انتخابات لطمه خواهد زد.

این روزنامه در ادامه وارونه نمایی فضای سیاسی کشورمان مدعی شد: قانون اساسی ایران احزاب سیاسی را به رسمیت نمی شناسد. اما مقامات اجازه تشکیل برخی از گروههای سیاسی را می دهند و حتی از برخی سازمانهایی که به انقلاب اسلامی وفادار هستند حمایت مالی می کنند. این گروهها برای به دست آوردن قدرت و نفوذ رقابت می کنند، اگرچه اختیار نهایی در دست رهبری است!

این گزارش در ادامه با تذکر اینکه افزایش تعداد اصلاح طلبان در مجلس می تواند چالشی برای برنامه داخلی و نیز سیاستهای بین المللی احمدی نژاد که نشات گرفته از ایدئولوژی مذهبی است باشد، می افزاید: اما احمدی نژاد از جناح راست نیز با چالشی روبروست. غلامعلی حداد عادل رئیس مجلس ایران اخیرا با رئیس جمهور بر سر بودجه و قانون اساسی به مخالفت پرداخت.

نگاه حمایت آمیز این روزنامه آمریکایی در حالی است که بوش نیز چندی پیش از اصلاح طلبان ایران رسما اعلام حمایت کرده بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد