وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

ویژه: وضعیت دقیق اصلاح‌طلبان در استان‌های مختلف

با بررسی‌های کمیته‌ امور استان‌های ائتلاف اصلاح‌طلبان، وضعیت واقعی، غیر شعاری و دقیق این ائتلاف در استان‌های مختلف از نظر تعداد نامزدهای تایید صلاحیت شده و امکان رقابت با جناح مقابل آن‌ها مشخص شد.

اطلاعاتی که روز جمعه توسط «صفدر حسینی» رییس کمیته‌ امور استان‌های ائتلاف اصلاح‌طلبان اعلام شد و بر صحت و دقت آن مکرراً تاکید گشت، نشان می‌دهد که اصلاح‌طلبان حداقل در 84 کرسی از مجموع 255 کرسی انتخابات مجلس امکان رقابت عادلانه با جناح اصولگرا و در حدود 72 حوزه امکان حضور حداقل یک کاندیدا از فهرست سوم خود (افراد ناشناخته) را دارند.

به گفته حسینی؛ این ائتلاف در 201 حوزه مربوط به استان‌ها حداقل 825 کاندیدا داشته است که از این 825 نفر؛ 486 نفر ردصلاحیت شده‌اند. وی همچنین تصریح کرد که اصلاح‌طلبان در کل کشور هم‌اکنون از 255 کرسی، تنها در 84 کرسی امکان رقابت عادلانه دارند.

بر اساس گفته‌های صفدر حسینی که توسط وب‌سایت خبری ائتلاف اصلاح طلبان منتشر شده، می‌توان وضعیت دقیق این گروه در استان‌های مختلف را به شرح زیر تشریح کرد:

ـ در آذربایجان شرقی از 19 کرسی که باید مبنای رقابت باشد، 32 نفر اصلاح‌طلب ثبت‌نام کردند که 22 نفر ردصلاحیت شده و تنها ما در چهار کرسی امکان رقابت داریم. به جز یک کرسی در تبریز همه‌ نیروهای اصلی ما و در سایر شهرستان‌های آذربایجان شرقی ردصلاحیت شده‌اند.

ـ در آذربایجان غربی از 12 کرسی 37 نفر اصلاح‌طلب ثبت‌نام کردند، 34 نفر ردصلاحیت شده‌اند و در مجموع ما در دو کرسی امکان رقابت داریم و سایر کرسی‌ها لایه‌های یک تا سه ما را ردصلاحیت کرده‌اند. اردبیل هفت کرسی نمایندگی دارد که 21 اصلاح‌طلب ثبت‌نام کردند که 19 نفر از آنان ردصلاحیت شده‌اند؛ تنها در یک حوزه امکان رقابت داریم.

ـ در استان اصفهان با 19 کرسی نمایندگی، 57 اصلاح‌طلب ثبت‌نام کردند که 47 نفر از آنان ردصلاحیت شده‌اند و به طور کلی ما در پنج کرسی امکان رقابت جدی داریم. در شهر اصفهان به جز یک نفر همه را ردصلاحیت کرده‌اند.

ـ ایلام سه کرسی نمایندگی دارد، 17 اصلاح‌طلب ثبت‌نام کردند که 9 نفر ردصلاحیت شده‌اند.

ـ در بوشهر نیز که چهار کرسی نمایندگی دارد 15 اصلاح‌طلب ثبت‌نام کردند، هشت نفر را ردصلاحیت کرده‌اند و ما در سه کرسی امکان رقابت داریم.

ـ در استان چهار محال و بختیاری چهار کرسی نمایندگی مبنا قرار می‌گیرد، 13 اصلاح‌طلب ثبت‌نام کردند که شش نفر از نیروهای موثر ما را که امکان رای‌آوری داشتند ردصلاحیت کرده‌اند و ما در یک کرسی امکان رقابت داریم.

ـ استان خراسان شمالی چهار کرسی نمایندگی دارد، 18 اصلاح‌طلب ثبت‌نام کردند که 10 نفر از موثرین‌ها ردصلاحیت شدند و تنها در یک کرسی امکان رقابت جدی داریم.

ـ استان خراسان رضوی 19 کرسی دارد، 33 اصلاح‌طلب ثبت‌نام کردند که از آن‌ها 30 نفر را ردصلاحیت کرده‌اند و تنها در دو کرسی امکان رقابت برای ما وجود دارد؛ آن هم نه امکان رقابت جدی.


ـ در خراسان جنوبی نیز با سه کرسی نمایندگی 16 اصلاح‌طلب ثبت‌نام کردند که 14 نفر را ردصلاحیت کرده‌اند و هیچ امکان رقابتی در این استان برای ما وجود ندارد.

ـ استان فارس 18 کرسی نمایندگی دارد؛ 45 اصلاح‌طلب ثبت‌نام کردند که 30 نفر از موثرین ما را ردصلاحیت کرده‌اند و تنها در چهار کرسی امکان رقابت جدی وجود دارد. البته در شش کرسی دیگر هم امکان رقابت داریم اما جدی نیست.

ـ در قم نیز با سه کرسی نمایندگی، هفت نفر اصلاح‌طلب ثبت‌نام کرده‌اند، دو نفر از آنان رد شده‌اند اما در هر سه کرسی امکان رقابت جدی داریم.

ـ در استان قزوین با چهار کرسی نمایندگی؛ 11 اصلاح‌طلب ثبت‌نام کردند که شش نفر از نیروهای موثر ما را ردصلاحیت کرده‌اند و تقریبا می‌توان گفت هیچ کرسی با رقابت جدی نداریم اما سه کرسی در لایه‌های سه و چهار داریم که جدی نیستند.

ـ در شهر قزوین در واقع تمام نفرات اصلی ما را ردصلاحیت کرده‌اند و تنها در دو - سه استان آن هم در یک کرسی امکان رقابت وجود دارد و در واقع باید گفت تمام نفرات اصلی ما را در مراکز استان‌ها ردصلاحیت کرده‌اند.

ـ در استان کردستان با شش کرسی نمایندگی، 14 نفر اصلاح‌طلب ثبت‌نام کردند که از این مجموع 9 نفر را ردصلاحیت کرده‌اند؛ بنابراین در دو کرسی امکان رقابت جدی وجود دارد.

ـ در استان کرمان با 10 کرسی نمایندگی، 21 اصلاح‌طلب ثبت‌نام کردند که هفت نفر از آنان را ردصلاحیت کرده‌اند، ما در 9 کرسی می‌توانیم رقابت جدی داشته باشیم.

ـ در خوزستان با 18 کرسی نمایندگی، 40 اصلاح‌طلب ثبت‌نام کرده‌اند که 16 نیروی موثر از آنان را ردصلاحیت کرده اما در 10 کرسی امکان رقابت جدی داریم.

ـ در استان زنجان با پنج کرسی نمایندگی، 21 اصلاح‌طلب ثبت‌نام کرده‌اند که 15 نفر از موثرین ما را ردصلاحیت کرده و در سه کرسی ما امکان رقابت جدی داریم.

ـ در استان سمنان نیز با چهار کرسی نمایندگی 9 نفر اصلاح‌طلب ثبت‌نام کردند که از آنان پنج نفر از موثرین‌ها ردصلاحیت شدند و تنها در یک کرسی امکان رقابت داریم.

ـ در استان سیستان و بلوچستان که منطقه‌ حساسی است نیز با هشت کرسی نمایندگی، 25 اصلاح‌طلب ثبت‌نام کردند که کل آنان را ردصلاحیت کرده‌اند و هیچ امکان رقابتی در این استان برای ما وجود ندارد.

ـ در کرمانشاه نیز با هشت کرسی نمایندگی، 23 اصلاح‌طلب ثبت‌نام کردند که 11 نفر از آنان را ردصلاحیت کرده‌اند و در یک کرسی امکان رقابت جدی و در یک کرسی دیگر هم تا حدودی امکان رقابت وجود دارد.

ـ در کهکیلویه و بویراحمد با سه کرسی نمایندگی ما تنها در دو کرسی امکان رقابت جدی داریم.

ـ در استان گلستان با هفت کرسی نمایندگی، 27 اصلاح‌طلب ثبت‌نام کردند که 14 نفر از آنان را ردصلاحیت کرده‌اند و بنابراین ما در پنج کرسی امکان رقابت جدی داریم اما نیروهای شاخص ما مانند آقای احمدی دبیرکل حزب همبستگی را ردصلاحیت کرده‌اند.
ـ در گیلان نیز با 13کرسی نمایندگی، 36 اصلاح‌طلب ثبت‌نام کردند که 26 نفر از آنان را ردصلاحیت کرده‌اند و تنها در چهار کرسی امکان رقابت جدی وجود دارد.

ـ در رشت همه‌ نیروهای موثر اصلاح‌طلبان را ردصلاحیت کرده‌اند.

ـ در لرستان با 9 کرسی نمایندگی، 37 اصلاح‌طلب ثبت‌نام کردند که 28 نفر از آنان را ردصلاحیت کرده‌اند. بنابراین در سه کرسی امکان رقابت وجود دارد اما در خرم‌آباد همه نیروهای ما را ردصلاحیت کرده‌اند.

ـ در مازندران با 12کرسی نمایندگی، 17 اصلاح‌طلب ثبت‌نام کردند که شش نفر از نیروهای اصلی و موثر ما را ردصلاحیت کرده‌اند و در پنج کرسی امکان رقابت جدی وجود دارد.

ـ در استان مرکزی با هفت کرسی نمایندگی، 31 اصلاح‌طلب ثبت‌نام کردند که 25 نفر را ردصلاحیت کرده‌اند و تنها در سه کرسی امکان رقابت وجود دارد.

ـ در استان هرمزگان با پنج کرسی نمایندگی شش اصلاح‌طلب ثبت‌نام کردند که هیچکس را ردصلاحیت نکرده‌اند و در هر پنج کرسی امکان رقابت وجود دارد.

ـ در همدان با 9 کرسی نمایندگی، 34 اصلاح‌طلب ثبت‌نام کردند که 30 نفر از آنان را ردصلاحیت کرده‌اند و در چهار کرسی امکان رقابت وجود دارد.

ـ در یزد با چهار کرسی نمایندگی، 13 اصلاح‌طلب ثبت‌نام کردهد که هشت نفر از آنان را که از نفرات اصلی ما محسوب می‌شدند، ردصلاحیت کرده‌اند و در یک کرسی در استان یزد امکان رقابت جدی داریم.

ـ با هشت کرسی نمایندگی در شهرستان‌های تهران 24 اصلاح‌طلب ثبت‌نام کردند که 20 نفر از آن‌ها را ردصلاحیت کرده‌اند و فقط در یک حوزه آن هم حوزه‌ دماوند امکان رقابت جدی وجود دارد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد