وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

اطلاعیه شماره 10 ستاد انتخابات کشور

بسمه تعالی
اطلاعیه شماره 10
این ( حق انتخاب شدن ) یک حق شهروندی است که برای دارنده آن صلاحیتهایی لازم است که این صلاحیتها باید احراز شود . مقام معظم رهبری

پس از ثبت نام داوطلبان انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی که تا ساعت 24 روز 21 دیماه ادامه داشت ، هیأتهای اجرایی در 207 حوزه اصلی از تاریخ 22 دیماه تا اول بهمن بمدت ده شبانه روز براساس شرایط مندرج در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و استفاده از جوابیه های استعلام سوابق داوطلبان از مراجع چهارگانه و با بررسی های لازم در محل ، به بررسی صلاحیت داوطلبان پرداختند .
حدود 4000 جوابیه استعلام از مراجع چهارگانه برای حدود 3000 نفر از داوطلبین به ستاد انتخابات کشور واصل شد که بلافاصله عیناً در اختیار هیأتهای اجرایی سراسر کشور قرار گرفت .
نتایج نهایی بررسی صلاحیتها در کل کشور به شرح زیر به استحضار امت حزب الله می رسد :
صلاحیت حدود 5000 نفر از داوطلبان یعنی 69% ثبت نام کنندگان از سوی هیأتهای اجرایی تأیید شد . از جمله در تهران بالغ بر 1000 نفر تأیید صلاحیت شدند .
از 31% افرادی که صلاحیت آنان تأیید نشده ، 21% رد صلاحیت و 10% احراز صلاحیت نشدند .
از میان رد صلاحیت شدگان ، 69 نفر به موقع استعفاء نداده اند . 131 نفر محکومین به خیانت و کلاهبرداری و اختلاس به حکم محاکم صالحه قضایی هستند . 329 نفر سوء شهرت در محل سکونت داشته اند .
تعدادی از داوطلبان مدارکشان ناقص ماند به عنوان مثال ؛ 188 نفر مشکل مدرک تحصیلی و یا 5 سال سابقه کار کارشناسی داشته اند .
بقیه رد صلاحیت شدگان مسائلی نظیر اعتیاد یا قاچاق مواد مخدر ، محکومین به حدود شرعی ، وابستگان به رژیم سابق ، محکومین به اقدام علیه جمهوری اسلامی ، عدم اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام جمهوری اسلامی ، عضویت و یا هواداری از گروهکهای تجزیه طلب و تروریستی ، وابستگی و ارتباط با سرویسهای اطلاعـاتی بیگانه ، اهانت به مقدسات دینی و پیـامبر اعظم (ص) و ائمه معصومین (ع) ، محکومیت به اغتشاش در کشور و هواداری از فرق منحرف مذهبی داشته اند .
تمامی افرادی که صلاحیت آنها تأیید نشده ، از جمله قریب 700 نفر افرادی که صلاحیت آنها احراز نشده است ، می توانند در مهلت قانونی ، از سوم تا ششم بهمن ماه ، شکایات خود را به هیأتهای نظارت استانها ارائه نمایند تا مورد بررسی قرار گیرند .

ستاد انتخابات کشور
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد