وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

چاپ عکس و پوستر انتخاباتی ممنوع می شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آستانه انتخابات مجلس هشتم شورای اسلامی به دوفوریت طرحی رای مثبت دادند که در صورت تصویب نهایی آن ، چاپ عکس و پوستر از سوی کاندیداها برای معرفی خود ممنوع خواهد بود.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، این دوفوریت در حالی از سوی طراحان مطرح شد که آنان اعتقاد داشتند قانون انتخابات مرادش جلوگیری از اسراف و ریخت و پاش بوده ، لذا این ماده ناظر بر چاپ پوستر و عکس هم هست و شخص کاندیدا می تواند برای معرفی خود از بروشور، کارت و تراکت استفاده کند.
این طراحان اعتقاد داشتند که به علت ابهام در قانون ، فرد کاندیدا می تواند با چاپ پوستر و عکس آن را روی شیشه های مغازه ها، خانه شخصی یا خودرو و حتی لباس آویزان کند؛ لذا قانون در این زمینه مبهم است. براساس ماده واحده این طرح استفساریه سوال شده است که آیا مراد قانونگذار در ماده 61 قانون انتخابات مجلس مبنی بر این که هر گونه الصاق و نصب اعلامیه ، عکس ، پوستر، بنر و پارچه های تبلیغاتی به طور کلی ممنوع است ، آیا ناظر بر چاپ عکس و پوستر نیز هست یا خیر؟
که طراحان در پاسخ به این پرسش آورده اند: «بله ، از انجا که یکی از اهداف قانونگذار جلوگیری از اسراف و ریخت و پاش بوده ، این ماده ناظر بر چاپ پوستر و عکس هم هست و شخص کاندیدا می تواند برای معرفی خود از بروشور، کارت و تراکت استفاده کند.»
نمایندگان مجلس شورای اسلامی مجلس به دوفوریت طرح استفساریه ای رای مثبت دادند که در صورت تصویب نهایی ، رانندگانی که بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر هستند و از مزایای بیمه درمانی برخوردارند، الزامی به بیمه مجدد نزد سازمان تامین اجتماعی ندارند.
جهت تامین نظر شورای نگهبان ، لایحه مبارزه با پولشویی نیز برای دومین بار اصلاح شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد