وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

بازتاب سیلی سخت‌تر مردم ایران به دشمن در رسانه های جهان

رسانه های مختلف منطقه ای و بین المللی به پوشش اخبار انتخابات مجلس شورای اسلامی و حضور گسترده مردم در این انتخابات پرداختند.

*بلومبرگ: ایرانیان با وجود تحریم‌های بین‌المللی به صندوق‌های رأی رفتند

پایگاه اینترنتی بلومبرگ در قالب گزارشی در واکنش به حضور پرشور مردم ایران در انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی ایران در خصوص حضور پرشور مردم ایران در این انتخابات نوشت که با وجود آنکه تحریم‌های بین‌المللی اقتصاد ایران را هدف گرفته، مردم این کشور به پای صندوق‌ها رفتند و رأی دادند.

 

این پایگاه اینترنتی ادامه داد که انتخابات ایران در شرایطی برگزار می شود آمریکا و اتحادیه اروپا فشارهای زیادی را به اقتصاد ایران وارد آورده‌اند و راستای مسدود کردن فروش نفت ایران و معاملات با بانک مرکزی این کشور حرکت می‌کند.

 

انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی ایران صبح امروز ساعت ۸ آغاز شد و تا ۲۰:۰۰ امشب رسماً تمدید شده است.

 

*شهروند ایرانی در مصاحبه با رویترز: رأی می‌دهم تا از انقلاب محافظت کنم

رویترز در گزارشی به توصیف انتخابات امروز ایران پرداخت. رویترز ضمن اشاره به حضور پرشور مردم در نقاط مرکزی و جنوبی تهران مدعی شد مردم سایر نقاط تهران در انتخابات شرکت نکرده اند. رویترز افزود: علی‌رغم این،نتایج این انتخابات هیچ تأثیری در برنامه هسته‌ای و روابط بین المللی ایران نخواهد داشت.

 

این خبرگزاری در ادامه توصیف خود از شرکت مردم در انتخابات نوشت:  "یک مادر 28 ساله ایرانی با در آغوش داشتن کودک خود در صف حوزه اخذ رأی حسینه ارشاد گفت: رأی می‌دهم تا از انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان حمایت کنم."

 

از جمله نکات جالب در گزارش رویترز از انتخابات ایران، وجود سردرگمی و تناقض‌های مفهومی در جای جای آن بود. رویترز که در ابتدای گزارش سعی کرده است حضور پرشور مردم تهران را تنها به نقاط مرکزی و جنوبی تهران محدود کند در ادامه تحلیل خود مدعی شده است مردم عادی در این مناطق نارضایتی بیشتری از دولت و سیاست‌های آن دارند!

 

نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران از صبح امروز در حدود ۴۷ هزار حوزه رأی‌گیری آغاز شد؛ حدود ۴۸ میلیون نفر واجد شرکت در این انتخابات بودند.

 

رسانه‌های غربی از آغاز انتخابات سعی کردند به حضور گسترده مردم بی‌توجهی نشان داده و در عوض اذهان مخاطبان خود را به سمت موضوعات ساختگی نظیر مخالفت‌های داخلی در ایران سوق دهند.

*میدل ایست اونلاین: نسبت شرکت کنندگان در انتخابات ایران بین 50 تا 70 درصد است

پایگاه اینترنتی "میدل ایست اونلاین" طی گزارشی به انتخابات امروز مجلس شورای اسلامی ایران پرداخت.

 

این پایگاه اینترنتی نوشت حدود 48 میلیون ایرانی واجد شرایط رای دادن امروز برای انتخاب 290 نماینده مجلس شورای ایران به پای صندوق های رای می روند.

 

این پایگاه اینترنتی ادامه داد که حدود 3 هزار و 400 نامزد برای ورود به مجلس در این انتخابات رقابت می کنند و رهبر ایران تاکید کرده است که مردم ایران با شرکت در انتخابات "سیلی محکمی به صورت دشمن خواهند زد و عزم ایران برای مقاومت در برابر دشمن را تثبیت خواهد کرد".

 

این پایگاه اینترنتی نوشت که نسبت شرکت کنندگان در انتخابات در ایران بین 50 درصد تا 70 درصد تغییر می کند و در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 2008 حدود 55 درصد در انتخابات مشارکت کردند.

 

* فرانس‌24: مشارکت گسترده مردم سیلی محکمی به غرب است

 

شبکه فرانس‌24 گزارش داد تلویزیون ایران از ساعات اولیه امروز تصاویر صف‌های رای مردم برای انتخاب 290 نماینده مجلس شورای اسلامی را نشان داد.

 

 

 

این شبکه با پخش تصاویر حضور اولیه رهبر معظم انقلاب در پای صندوق رای، بخشی از سخنان ایشان را پخش کرد که رای دادن را وظیفه و حق ملت ایران توصیف کردند.

فرانس‌24 گزارش داد رهبر ایران از 48 میلیون فرد واجد شرایط خواست تا برای آینده، پرستیژ، امنیت و مصونیت کشورشان به پای صندوق‌های رای بروند.

این گزارش تصریح کرد که رای‌دهندگان ایرانی امروز به گفته رهبرشان می‌توانند با مشارکت گسترده سیلی محکمی به غرب بزنند.

"جواهر اسلامی" شهروند 77 ساله ایرانی که در یکی از حوزه‌های رای شرق تهران حضور یافته بود، در گفت‌وگو با فرانس‌24 اظهار امیدواری کرد که نمایندگان آتی مجلس شورای اسلامی بتوانند فرصت‌های اشتغال بهتری برای جوانان فراهم کنند.

 

* کارشناس بی‌بی‌سی: اصلاح طلبان در ۳ لیست در انتخابات حضور دارند

 

انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران امروز در رسانه های مختلف جهان بازتاب گسترده‌ای داشت.

شبکه بی بی سی عربی در ارتباط زنده تلویزیونی با حسن صدقیان کارشناس مسائل سیاسی به بررسی ابعاد انتخابات امروز مجلس شورای اسلامی در ایران پرداخت.

صدقیان در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا انتخابات امروز رقابت اصولگراها با اصولگراهاست، به بی بی سی گفت: اصلاح طلبان با اینکه گفته اند در انتخابات لیستی ارائه نمی‌دهند ولی نامزدهای اصلاح طلب در سه لیست مختلف حضور حضور دارند و در پارلمان نیز اقلیت را در اختیار دارند ولی در مجموع رقابت اصلی بین گروه‌ها و شخصیت‌های اصولگراست.

وی افزود: این انتخابات به تشکیل جناح‌های جدید و طیف‌های نو در مجلس خواهد انجامید و باور دارم که اختلافات کنونی بین گروه های اصولگرا درباره موضع‌شان در قبال سابقه 5 سال گذشته دولت احمدی نژاد رئیس جمهور ایران است.

صدقیان با رد اظهارات مجری بی بی سی که مدعی بود اختلاف بین جناح‌های اصولگرا درباره پایبندی به ولایت فقیه است، تاکید کرد که همه جناح‌ها رهبری را قبول دارند و اختلاف درباره میزان تائید و رد احمدی نژاد رئیس جمهور ایران و برنامه‌ها و مسیری که وی درپیش گرفته است، وجود دارد.

این کارشناس پیش بینی کرد که در انتخابات بعدی نمی‌توان انتظار پهن شدن فرش قرمز برای یک لیست خاص داشت و اقلیت های متعددی وارد مجلس خواهند شد.

صدقیان تاکید کرد که جناح‌های خارج از جریان اصولگرایی تشکیل خواهد شد و مجلس جدید شاهد طیف‌ بندی‌های جدیدی خواهد بود.

 

* انعکاس گسترده انتخابات ایران در شبکه‌های تلویزیونی و روزنامه‌های ترکیه

 

آغاز انتخابات سراسری نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ایران بازتاب گسترده ای در رسانه های ترکیه یافت.

 

خبرگزاری آناتولی ترکیه در گزارشی پیرامون انتخابات مجلس در ایران نوشت سه هزار و 467 نامزد انتخاباتی برای احراز 290 کرسی نمایندگی مجلس به رقابت می پردازند.

 

این خبرگزاری ترکیب مجلس فعلی ایران را به صورت دو سوم محافظه کار عنوان کرد و در ادامه افزود که در مجلس جدید نیز دو گروه اصلی جناح محافظه کار به رقابت با اصلاح طلبان پرداخته و تلاش می کنند تا آرای مردم را کسب کنند.

 

خبرگزاری آناتولی نوشت علیرغم نزدیکی دو قشر محافظه کار و اصلاح طلب به یکدیگر، هر دو قشر در درون خود با حالت‌های متفاوتی جلوه می کنند.

 

در گزارش خبرگزاری مذکور بر تامین آرامش و امنیت انتخابات از سوی شورای نگهبان، ستاد برگزاری انتخابات و وزارت کشور تاکید شد.

 

این روزنامه تصریح کرد که مردم ایران بعد از انتخابات ریاست جمهوری در سال 2009 برای اولین بار در پای صندوق های رای حاضر می شوند.

 

روزنامه صباح در ادامه گزارش خود از انتخابات ایران نوشت که اصلاح طلبان این انتخابات را تحریم کرده اند و به همین دلیل این انتخابات در عین حال میزان حمایت مردم ایران از نظام را نشان خواهد داد.

 

روزنامه ینی شفق ترکیه نیز در خبری پیرامون انتخابات ایران نوشت رقابت انتخاباتی بین تعداد زیادی جریان و گروه سیاسی اعم از محافظه کار و اصلاح طلب صورت می گیرد.

 

این روزنامه همچنین از حضور 350 روزنامه نگار خارجی به منظور تعقیب روند انتخابات در ایران خبر داد.

 

پایگاه خبری دنیابولتنی ترکیه نیز در گزارش خود تصریح کرد که در ایران قبل از هر انتخابات تعداد زیادی زیرگروه در قالب جناح های اصلی سیاسی در ایران تشکیل می شود و دو قشر اصلی محافظه کار و اصلاح طلب در درون خود با تم‌های متفاوتی مطرح می شوند.

 

دنیابولتنی با توجه به روند تحولات سیاسی ایران در سال های اخیر پیروزی محافظه کاران در انتخابات سراسری نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را پیش بینی کرد.

 

علاوه بر رسانه های مذکور، خبر آغاز انتخابات مجلس در ایران در بسیاری دیگر از رسانه های ترکیه منجمله کانال های تی آر تی و دیگر کانال های تلویزیونی این کشور و روزنامه های شناخته شده ملیت، حریت و غیره منعکس شد.

 

 

*روسیاالیوم: مشارکت در انتخابات پارلمانی ایران نسبتا گسترده است

 

پایگاه خبری شبکه روسی «روسیا الیوم» در گزارشی از انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که مشارکت مردمی نسبتا زیاد است.

 

روسیا الیوم نوشت: خبرنگار ما در تهران اعلام کرد که روند انتخاباتی به شکلی طبیعی در جریان است و استقبال مردم نیز نسبتا گسترده است.

 

این شبکه روسی افزود: مقامات ایران انتظار دارند که میزان مشارکت به 65 درصد نیز برسد همچنانکه مسئولان انتخاباتی اعلام کردند که احتمال تمدید زمان رای‌گیری تا دو ساعت وجود دارد زیرا استقبال مردم خوب است.

 

این شبکه همچنین نوشت: انتظار می‌رود که عوامل خارجی و مهم‌ترین آن، فضای تنش‌آلود میان غرب و تهران در خصوص برنامه هسته‌ای تاثیر خود را بر انتخابات بگذارد همچنانکه مسائل اقتصادی نیز وجود دارد.

 

 

*انتخابات ایران در صدر اخبار رسانه‌های روسیه قرار گرفت

 

خبرگزاری‌های رسمی روسیه (خبرگزاری‌های نووستی، ایتارتاس و اینترفکس) و پایگاه‌های خبری-اینترنتی این کشور  صبح امروز در صدر اخبار خویش از آغاز انتخابات سراسری نهمین دور مجلس شورای اسلامی در ایران خبر دادند.

 

بر اساس این گزارشات، حدود 45 میلیون نفر از مردم ایران شرایط را برای رای دادن در این انتخابات دارند و از ساعت 8 صبح الی 18 بعد ازظهر می توانند در پای صندوق‌های رای در 47 هزار حوزه انتخاباتی نمایندگان مورد نظر خود برای پارلمان این کشور را انتخاب کنند.

 

طبق اخبار رسانه‌های گروهی ایران، بیش از 5.4 هزار نفر نامزد کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی ایران شده بودند که صلاحیت 3.4 هزار نفر از آنان مورد تایید شورای نگهبان قانون اساسی ایران قرار گرفته است که این تعداد برای کسب 290 کرسی نمایندگی با یکدیگر به رقابت پرداختند که امروز سرنوشت  این مبارزه مشخص خواهد شد.

 

این گزارشات می‌افزاید، انتخابات این دور از مجلس ایران در شرایطی برگزار می‌شود که جمهوری اسلامی زیر فشار تحریم‌های بین المللی شرایط دشوار اقتصادی را سپری می‌کند.

 

حدود 350 خبرنگار از 170 رسانه گروهی خارجی انتخابات مجلس ایران را پوشش خبری می‌دهند.

 

*رسانه‌های آلمانی زبان از شکست سبزها و پیروزی اصولگرایان خبر دادند

 

روزنامه‌های، "ولت"، "بیلد"، "فرانکفورترآلگماینه"، "اشترن" و روزنامه اتریشی "اشتاندارد" از جمله نشریات آلمانی زبان بودند که برگزاری نهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را مورد توجه قرار دادند.

 

روزنامه آلمانی"ولت" نوشت که پس از انتخابات سال ۲۰۰۹ و اعتراض های مردمی و اتهام‌های وارد شده در زمینه تقلب این نخستین انتخابات در ایران است و آزمونی برای میزان محبوبیت "محمود احمدی‌نژاد" رئیس جمهور ایران محسوب می‌شود.

 

روزنامه آلمانی"بیلد" هم نوشت که این انتخابات از دید تحلیلگران داخلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما به نظر نمی‌رسد که در معادلات جهانی چندان موثر باشد.

 

روزنامه آلمانی"فرانکفورترآلگماینه" نیز با انتشار تصویری از یک شهروند ایرانی که در برابر انبوهی از تصاویر نامزدهای انتخابات ایستاده است به انعکاس دیدگاه‌های "آیت‌الله علی خامنه‌ای" رهبر انقلاب اسلامی ایران درباره اهمیت این انتخابات پرداخت.

 

روزنامه اتریشی "دراشتاندارد" نیز ضمن انتشار آماری از شمار شرکت‌کنندگان در دوره‌های قبلی انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس، رویکرد موافقان و مخالفان شرکت در این انتخاب را مورد توجه قرار داد.

 

روزنامه آلمانی"اشترن"  هم نوشت که انتخابات مجلس نهم قدرت محافظه‌کاران (بخوانید اصولگرایان)را به نمایش خواهد گذاشت.

 

روزنامه آلمانی"تاگس تسایتونگ" خبر انتخابات ایران را با عنوان " شکست سبزها" منتشر کرد و نوشت که از جنبش سبز که در سال ۲۰۰۹،  چندین ماه اعتراض کرد چیز زیادی دیده نمی‌شود.

 

"اشتوتگارتر تسایتونگ"، "اشپیگل"، "فوکوس" و "اشترن" از دیگر نشریاتی بودند که مطالبی درباره برگزاری انتخابات مجلس ایران منتشر کردند.

 

 

 

*خبرگزاری ترند: انتخابات پارلمانی ایران بازتاب جهانی داشت

 

انتخابات پارلمانی ایران از حدود چند ساعت پیش آغاز شده است و اولین رای توسط "آیت الله خامنه‌ای" رهبر ایران به صندوق انداخته شد.

 

براساس این گزارش، خبرنگارانی از کشورهایی چون آلمان، اسپانیا، آمریکا، اتریش، اوکراین، ایتالیا، برزیل، بلژیک، ترکیه، جمهوری چک، روسیه، فرانسه، ژاپن، فنلاند، کانادا، کره جنوبی، لبنان و ونزوئلا در حال پوشش خبری انتخابات پارلمانی در ایران هستند.

 

این پایگاه خبری به نقل از وزیر کشور ایران نوشت: مشارکت در انتخابات با حضور رای اولی‌ها و نسل‌های جوان بسیار بالا خواهد بود.

 

براساس این گزارش، بالغ بر ۳۰۰۰ کاندیدا در رقابت‌های انتخاباتی ایران حضور دارند و انتخابات در ۴۶۰۶۲ حوزه رای گیری برگزار می‌شود.

 

طبق این گزارش، انتظار می‌رود نتایج انتخابات بعد از ۴۸ تا ۷۲ ساعت به اطلاع عموم مردم برسد. این درحالیست که برای اولین بار انتخابات در بعضی از حوزه‌ها به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

 

 

*فرانس 24: انتخابات امروز پاسخی به اتهامات غرب درباره دموکراسی در ایران است

 

انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران امروز در رسانه های مختلف جهان بازتاب گسترده‌ای داشت.

 

فرانس 24 در گزارشی از تهران تصریح کرد که امروز 7 هزار صندوق رای از صبح آماده اخذ رای از مردم بوده‌اند تا 230 نماینده برای مجلس ایران را انتخاب کنند.

 

این شبکه با اشاره به پیش بینی‌ها درباره ادامه حضور اصولگرایان در راس قدرت در مجلس تاکید کرد که این انتخابات رویدادی مهم برای نظام ایران به حساب می‌آید.

فرانس 24 با اشاره به تقابل بین تهران و غرب درباره مسئله هسته ای، مدعی شد که این انتخابات در سایه تهدیدهای اسرائیل درباره حمله به تاسیسات و تحریم‌ها برگزار شده است.

 

این شبکه در ادامه با بازتاب سخنان رهبر انقلاب اسلامی درباره انتخابات تصریح کرد که رهبری بر مقاومت مردم ایران در مقابل دشمنان تاکید دارند.

این شبکه فرانسوی با اشاره به اهمیت انتخابات برای نظام جمهوری اسلامی ایران، این انتخابات را فرصتی برای جذب مشارکت، مشروعیت مردمی و پاسخ ایران به اتهامات غرب درباره غیر دموکراتیک بودن نظام جمهوری اسلامی دانست.

 

*صباح ترکیه: انتخابات مجلس ایران میزان حمایت مردم از نظام را نشان می‌دهد

 

انتخابات سراسری نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ایران بازتاب گسترده ای در رسانه های ترکیه یافت.

 

بر همین اساس روزنامه صباح ترکیه تصریح کرد که مردم ایران بعد از انتخابات ریاست جمهوری در سال 2009 برای اولین بار در پای صندوق های رای حاضر می شوند.

 

صباح در ادامه گزارش خود از انتخابات ایران نوشت اصلاح طلبان این انتخابات را تحریم کرده اند و به همین دلیل این انتخابات در عین حال میزان حمایت مردم ایران از نظام را نشان خواهد داد.

 

*ابراز تعجب بی‌بی‌سی از سرعت بالای اینترنت در تهران

 

بخش فارسی بنگاه سخن‌پراکنی دولتی انگلیس نتوانست تعجب خود را از عادی بودن شرایط در ایران در روز انتخابات پنهان کند.

 

بی‌بی‌سی تمایل دارد شرایط را همزمان با انتخابات در ایران غیرعادی جلوه دهد و یا دست‌کم از کاهش حضور مردم در انتخابات سخن بگوید.

 

انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح به وقت تهران آغاز شده و همچنان ادامه دارد. 48 میلیون نفر در این انتخابات واجد شرایط رای‌دادن هستند.

 

 

*‌خبرگزاری آناتولی: آرامش و امنیت بر انتخابات ایران حاکم است

 

آغاز انتخابات سراسری نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ایران بازتاب گسترده ای در رسانه های ترکیه یافت.

 

خبرگزاری آناتولی ترکیه در گزارشی پیرامون انتخابات مجلس در ایران نوشت سه هزار و 467 نامزد انتخاباتی برای احراز 290 کرسی نمایندگی مجلس به رقابت می پردازند.

 

این خبرگزاری ترکیب مجلس فعلی ایران را به صورت دو سوم محافظه کار عنوان کرد و در ادامه افزود که در مجلس جدید نیز دو گروه اصلی جناح محافظه کار به رقابت با اصلاح طلبان پرداخته و تلاش می کنند تا آرای مردم را کسب کنند.

 

خبرگزاری آناتولی نوشت علیرغم نزدیکی دو قشر محافظه کار و اصلاح طلب به یکدیگر، هر دو قشر در درون خود با حالت‌های متفاوتی جلوه می کنند.

 

در گزارش خبرگزاری مذکور بر تامین آرامش و امنیت انتخابات از سوی شورای نگهبان، ستاد برگزاری انتخابات و وزارت کشور تاکید شد.

 

 

*الرأی: رفتار ملت ایران قابل پیش‌بینی نیست/حضور غیرمنتظره مردم معادلات را عوض می‌کند

در گزارشی به انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران پرداخت و آماری از انتخابات و همه‌پرسی‌های تاریخ جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد.

 

الرأی با بیان اینکه، «امروز میلیون‌ها ایرانی به پای صندوق‌های رأی می‌روند»، تاکید کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های ملت ایران این است که تحلیلگران و ناظران قدرت پیش‌بینی گام‌های آن را ندارند و نمی‌توانند مواضع مردم ایران را در قبال بیشتر انتخابات‌ها پیش‌بینی کنند.

 

الرأی افزود: این ویژگی شامل انتخابات پارلمانی دور جدید (امروز) نیز می‌شود. بارها پیش آمده است که ناظران از حجم حضور و نحوه انتخاب مردم غافلگیر شده‌اند.

 

این روزنامه کویتی با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی مردم ایران نوشت: مردم ایران مردمی هستند که مدت زیادی ناخرسندی خود را از اوضاع اقتصادی یا اواضاع خدماتی نشان می‌دهد و در خصوص فضای آزادی‌های سیاسی و اجتماعی انتقاد می‌کنند تا جایی که تصویری ترسیم می‌کنند که گویی محبت مردم و نظام کاهش یافته است اما ناگهان مردم در مقابل چالش‌هایی که نظام با آن روبه‌روست [به صحنه] می‌آیند و معادلات را کاملا تغیییر می‌دهند و حضوری غیرمنتظره از خود نشان می‌دهد.

 

خبرگزاری آلمان نیز در این خصوص اعلام کرد که احتمال دارد، ساعات رای‌گیری تا چهار ساعت تمدید شود.

 

*سیاه نمایی العربیه از انتخابات مجلس شورای اسلامی

 

انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران امروز در رسانه های مختلف جهان بازتاب گسترده‌ای داشت.

 

شبکه تلویزیونی سعودی العربیه یکی از شبکه های عرب زبانی بود که انتخابات ریاست جمهوری ایران را بازتاب گسترده ای داد و بیش از همه بر محور اختلافات موجود در میان اصولگرایان تاکید کرد.

 

این شبکه مدعی شد که در انتخابات مجلس شورای اسلامی این دوره سه جناح اصلی درحال رقابت هستند و اصلاح طلبان نیز انتخابات را تحریم کرده‌اند.

 

بنابر گزارش العربیه سه جریان حاضر در انتخابات به رهبری آیت الله مهدوی کنی و آیت مصباح یزدی هستند و جریان سوم انشعابی به ریاست اسفندیار رحیم مشایی از گروه جبهه پایداری است که تعدادی از نمایندگان کنونی مجلس و وزرای دولت در آن عضویت دارند.

 

این شبکه با ادامه سیاه نمایی درباره انتخابات و بزرگنمایی اختلافات در میان اصولگرایان، تلاش کرد که انتخابات را تحت تاثیر تحریم‌های غرب علیه ایران توصیف کند.

 

العربیه در راستای سیاست های دولت ریاض مدعی شد که در این انتخابات مسئله سوریه به شکل گسترده‌ای مطرح است و این انتخابات در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تاثیر خواهد داشت.

 

*گزارش الجزیره از رای مردم شمال تهران در پاسخ به خواست رهبرشان

 

شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی با اشاره به آغاز انتخابات مجلس شورای اسلامی گزارش داد آیت‌الله خامنه‌ای در ساعات اولیه صبح امروز رای خود را به صندوق‌ انداخت و از مردم ایران خواست تا با شرکت در انتخابات به وظیفه شرعی و دینی خود عمل کنند.

 

این شبکه در ادامه سخنانی از ایشان را پخش کرد که حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند توصیه من همین توصیه‌های همیشگی است؛ رای دادن مسئولیتی برای ماست همچنان که حقی است متعلق به ما؛ که باید از آن استفاده کرد.

خبرنگار الجزیره از یکی از حوزه‌های اخذ رای در شمال تهران گزارش داد "مردمی که از ساعات اولیه صبح به این حوزه آمده اعلام کردند رای دادن وظیفه مسلمشان است. آنها به آنچه که خواست رهبرشان باشد عمل می‌کنند."

شبکه الجزیره نیز همانند سایر رسانه‌های غربی سعی کرد تا انتخابات مجلس را بدون حضور اصلاح‌طلبان توصیف کند و گزارش داد این انتخابات همه‌پرسی میان دو جناح راست سیاسی در ایران است.

 

این شبکه افزود: مشارکت گسترده مردم در این انتخابات پشتوانه‌ای برای دولت ایران تحت فشار‌های داخلی و بین‌المللی است.

 

*تحلیل فرانس اینفو از تأثیر انتخابات ایران بر روابط خارجی

شبکه رادیویی "فرانس اینفو" امروز در بازتاب انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی ایران نوشت: مردم ایران امروز برای انتخاب نمایندگان خود در مجلس برای مدت ۵ سال آینده به پای صندوق‌های رأی فراخوانده شده‌اند.

 

این شبکه رادیویی فرانسه‌زبان در ادامه با پیوستن به جبهه دیگر رسانه‌های غربی در تلاش برای تأکید بر اختلافات داخلی ایران، انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی را عرصه رقابت اصولگرایان و طرفداران "محمود احمدی‌نژاد" رئیس‌جمهور ایران خواند.

 

فرانس اینفو در پایان نوشت: این انتخابات قطعا پیامدها و نتایجی در آن سوی مرزهای ایران در پی خواهد داشت.

 

انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از صبح جمعه در حدود 47 هزار حوزه رأی‌گیری آغاز شده و 48 میلیون نفر در این انتخابات حق شرکت دارند.

 

*لس‌آنجلس‌تایمز:مردم ایران به هرکس که مخالف آمریکا باشد رأی می‌دهند

آمریکایی لس‌آنجلس‌تایمز در بازتاب انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی ایران با اشاره به تحریم‌هایی که آمریکا و غرب علیه برنامه هسته‌ای ایران تحمیل کرده‌اند، گزارش داد که مردم ایران به آن دسته از افرادی رأی می دهند که بیشتر ضدآمریکایی باشند.

 

لس‌آنجلس‌تایمز این اظهارات را در مصاحبه با رأی‌دهندگان ایرانی دریافت کرده بود به طوریکه "مرتضی عزیزی" یکی از کارکنان آژانس املاک اعلام کرد: به هرکاندیدی که بیشتر ضدآمریکایی باشد، رأی می دهیم.

 

این روزنامه آمریکایی همچنین تأکید کرد که بعید است انتخابات امروز مجلس شورای اسلامی ایران تغییری در موضع این کشور در زمینه برنامه هسته‌ای تهران به وجود آورد.

 

*رادیو فرانسه: مردم ایران از ساعات آغازین انتخابات مسیر صندوق‌های رأی را در پیش گرفتند

 

رادیو بین‌المللی فرانسه طی گزارشی به نقل از خبرنگار خود در تهران در بازتاب انتخابات مجلس شورای اسلامی نوشت: تلویزیون ایران از صبح‌ امروز اقدام به پخش تصاویر حوزه‌های اخد رأی در پایتخت، شهرهای بزرگ و شهرهای کوچک ایران کرد و مردمی را نشان داد که برای رأی دادن در حال حرکت به سوی حوزه‌های رأی‌گیری بودند.

رادیو بین‌المللی فرانسه در ادامه با انتشار خبر حضور مقام معظم رهبری در پای صندوق رأی لحظاتی بعد از آغاز رأی‌گیری نوشت: رهبر ایران نخستین کسی بود که رأی خود را به صندوق انداخت و از مردم خواست با مشارکت و حضور گسترده در انتخابات سیلی محکمی به قدرت‌های غربی زده و عزم و اراده ملت ایران را به رخ بکشند.

رادیو بین‌المللی فرانسه در ادامه گزارش خود نوشت: آنچه در این انتخابات برای دولت ایران مهم است، حضور و مشارکت گسترده‌تر مردم در مقایسه با انتخابات چهار سال گذشته است.

انتخابات پارلمانی ایران از صبح امروز جمعه با حدود ۴۸ میلیون واجد شرکت در انتخابات برای تصدی حدود ۲۹۰ کرسی پارلمان ایران آغاز شد.

 

*یورو نیوز سخنان رهبر انقلاب در هنگام رأی دادن را پوشش داد

"یورو نیوز" از آغاز انتخابات در ایران با رأی آیت الله خامنه‌ای، رهبری جمهوری اسلامی ایران خبر داد. یورونیوز نیز همانند سایر رسانه‌های غربی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را با اشاره به فتنه ۸۸ پوشش داد.

 

بی‌بی‌سی، گاردین، واشنگتن پست، صدای آمریکا، خبرگزاری آلمان، آسوشیتد پرس، لس‌آنجلس تایمز و سایر رسانه‌های غربی با واژه‌سازی بسیار مشابه، انتخابات مجلس شورای اسلامی را «اولین انتخابات بعد از انتخابات بحث‌انگیز سال ۲۰۰۹» عنوان کردند.

یورونیوز همچنین بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در هنگام انداختن رأی را پوشش داد و گفت رهبر ایران از مردم خواسته است با دیدن تهدیدهایی که علیه مردم ایران وجود دارد در انتخابات شرکت کنند.

 

انتخابات مجلس ایران از صبح امروز جمعه با حدود ۴۸ میلیون واجد شرکت در انتخابات برای تصدی حدود ۲۹۰ کرسی پارلمان ایران آغاز شد.

 

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران دقایقی بعد از شروع انتخابات و باز شدن حوزه‌های رای گیری، رای خود را به صندوق رای انداخت.

 

*اذعان رویترز به مردمی بودن مسئولان ایرانی

خبرگزاری رویترز با اشاره به انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی که از صبح امروز آغاز شد، از احتمال حضور تعداد زیادی از مردم در این انتخابات خبر داد و نوشت که هنوز سیاستمدارانی چون "محمود احمدی‌نژاد" رئیس‌جمهوری ایران از حمایت قشر ضعیف جامعه برخوردار هستند.

 

انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 بامداد امروز آغاز شده است. 48 میلیون نفر در این انتخابات واجد شرایط رای دادن هستند.

 

*تلویزیون الجدید: پیش‌بینی‌ها مشارکت بیش از 60درصد را در انتخابات ایران نشان می‌دهد

شبکه تلویزیونی الجدید لبنان با انتشار خبر آغاز انتخابات پارلمانی ایران اعلام کرد که بیش از ۴۸ میلیون ایرانی حق مشارکت در انتخابات دارند.

 

الجدید با بیان اینکه بیش از ۳۴۰۰ نامزد، برای به دست آوردن ۲۹۰ کرسی پارلمان رقابت می‌کنند، تاکید کرد: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که مشارکت مردم بیش از 60 درصد خواهد شد.

 

الجدید افزود: همچنین روند انتخابات در تمام طول روز در 47 هزار حوزه رأی‌گیری ادامه خواهد داشت و در شهرهای بزرگ مردم به لیست و در شهرهای کوچکتر به اشخاص رای خواهند داد.

 

در همین خصوص روزنامه القدس چاپ قدس فلسطین نیز به نقل از منابعی در ایران اعلام کرد که با توجه به فشارهای اخیر و تحریم‌های علیه ایران، مشارکت احتمالا افزایش خواهد داشت.

 

خبرگزاری آلمان نیز اعلام کرد که انتخابات مجلس ایران احتمالا تا چهار ساعت پس از پایان رأی زمان رای گیری تمدید خواهد شد.

 

*شینهوا: فشار غرب باعث افزایش مشارکت در انتخابات پارلمانی ایران می‌شود

انتخابات پارلمانی ایران از صبح امروز جمعه با حدود ۴۸ میلیون واجد شرکت در انتخابات برای تصدی حدود ۲۹۰ کرسی پارلمان ایران آغاز شد.

 

بر اساس این گزارش، آیت الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران دقایقی بعد از شروع انتخابات و باز شدن حوزه‌های رای گیری، رای خود را به صندوق رای انداخت.

 

طبق این گزارش، پرونده هسته‌ای ایران و فشار غرب به این کشور احتمالا میزان مشارکت را در میان ایرانیان را بالاتر خواهد برد.

 

*تقلای بی‌بی‌سی برای تنفس مصنوعی به فتنه ۸۸

بی‌بی‌سی  خبر آغاز انتخابات در ایران را با تنفس مصنوعی به فتنه ۸۸ انعکاس داد. پایگاه سخن‌پراکنی دولتی انگلیس انتخابات مجلس ایران را "اولین انتخابات پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۹ " عنوان کرد.

 

خبرگزاری فرانسه، خبرگزاری آلمان، گاردین، واشنگتن‌پست و سایر رسانه‌های غربی نیز با ادبیاتی مشابه خبر آغاز انتخابات در ایران را پوشش داداند.

 

بی‌بی‌سی همچنین گفت گزارش‌ها حاکی از آن هستند که بعضی از هواداران احمدی‌نژاد از مردم خواسته‌اند در این انتخابات شرکت نکنند. سایر رسانه‌های غرب نیز با رویکردی مشابه تلاش کردند اختلافات داخلی در ایران را برجسته جلوه دهند.

 

بی‌بی‌سی هچنین قدرت جبهه‌های مختلف اصول‌گرا در انتخابات جاری  را تعیین‌کننده موازنه قدرت در انتخابات ریاست جهوری سال ۲۰۱۳ خواند؛

انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از صبح جمعه در حدود 47 هزار حوزه رای‌گیری آغاز شده و 48 میلیون نفر در این انتخابات حق شرکت دارند.

 

*القدس: مشارکت ایرانی‌ها در اولین انتخابات پس از فتنه 2009 افزایش می یابد

 

روزنامه القدس چاپ شهر قدس فلسطین، با اشاره به انتخابات پارلمانی ایران و بیان اینکه رای‌گیری از ساعت 8 صبح به وقت محلی آغاز شده است، آن را اولین انتخابات پس از حوادث انتخاباتی ریاست جمهوری در سال 1388 (2009) اعلام کرد.

 

القدس نوشت: پس از گذشت سه سال از «فتنه» انتخابات ریاست جمهوری سال 2009 که در پی آن ناآرامی‌هایی ایجاد شد... ایرانی‌ها امروز وارد تجربه جدید در انتخابات پارلمانی می‌شوند.

 

این روزنامه با اشاره به مشارکت گروه‌ها و لیست‌های متعدد اصولگرا اعلام کرد که این انتخابات، با توجه به چالش‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی ایران و برنامه‌ هسته‌ای ایران، پیشینه‌ای خواهد بود برای قطب‌های جریان اصولگرایی در ایران.

 

القدس با بیان اینکه بیش از ۴۸ میلیون نفر از مردم ایران به این انتخابات دعوت شدند تا ۲۹۰ نماینده را از میان ۳۴۴۴ نامزد انتخاب کنند، منابع در تهران اعلام کرده‌اند که مشارکت در این انتخابات کمتر از انتخابات مشابه قبل نیست بلکه با توجه به فشارهای وارده بر ایران و تحریم‌هایی که به دلیل برنامه هسته‌ای بر آن اعمال شده، احتمال افزایش خواهد داشت.

 

القدس همچنین اعلام کرد که مقامات ایران مردم کشورشان را به شرکت همه‌جانبه در انتخابات تشویق کردند.

 

*خبرگزاری آلمان: انتخابات مجلس ایران ممکن است تا ۴ ساعت تمدید شود

این خبرگزاری نوشت: بر اساس اعلام وزارت کشور ایران، 48.2 میلیون ایرانی از جمعیت 74 میلیون نفری کشور می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

 

این خبرگزاری مدعی شده است که رقابت اصلی در این انتخابات بین اصولگرایان و طرفداران رئیس‌جمهور ایران است. اصولگرایان احمدی‌نژاد را به‌خاطر سیاست‌های ضعیف اقتصادی و اتخاذ شعارهای ملی‌گرایانه مورد سرزنش قرار می‌دهند.

 

بنابراین گزارش، یک گروه از اصلاح‌طلبان نیز در انتخابات شرکت دارد که شانس چندانی برای پیروزی در انتخابات ندارد. اصلاح‌طلبان تندرو به خاطر آنچه کمبود آزادی خوانده شده است، انتخابات را تحریم کرده‌اند.

 

خبرگزاری آلمان تصریح کرد که نتیجه این انتخابات نخواهد توانست تاثیری بر مواضع هسته‌ای ایران بگذارد.

 

 

*گاردین: مواضع هسته‌ای ایران با نتیجه انتخابات تغییر نمی‌کند

گاردین ضمن انعکاس خبر آغازانتخابات مجلس در ایران، اذعان کرد نتیجه این انتخابات تغییری در سیاست‌های بنیادین ایران و از جمله مواضع هسته‌ای ایران در قبال غرب نخواهد داشت.

 

گاردین همچنین در تلاش برای احیای حوادث فتنه ۸۸ با سایر رسانه‌های غرب همصدا بود. این روزنامه انتخابات ایران را "اولین انتخابات پس از انتخابات بحث‌برانگیز ریاست جمهوری" خواند.

 

بی‌بی سی، آسوشیتد پرس، واشنگتن‌پست و سایر منابع رسانه‌ای غرب نیز پیش از این انتخابات مجلس ایران را چالشی بزرگ بعد از انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرده بودند.

 

گاردین همچنین در تلاش برای تأکید بر اختلافات داخلی ایران شباهت حیرت‌انگیزی به سایر رسانه‌های غربی داشت. گاردین انتخابات ایران را "تلاش احمدی‌نژاد برای برگشت به عرصه قدرت" خواند.

 

انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از صبح جمعه در حدود 47 هزار حوزه رای‌گیری آغاز شده و 48 میلیون نفر در این انتخابات حق شرکت دارند.

 

*اذعان خبرگزاری فرانسه به امنیت برگزاری انتخابات در ایران

 

این خبرگزاری غربی مدعی شد که انتخابات مجلس شورای اسلامی به‌مثابه آزمونی برای محمود احمدی نژاد، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران است.

 

با این حال این خبرگزاری اذعان کرده است که به نظر می‌رسد زمان انتخابات امروز ایران نیز چون همیشه تمدید شود و در ضمن این انتخابات آشوب هایی همچون آشوب‌های پس از انتخابات 88 را در پی نخواهد داشت. با این حال پلیس ایران اعلام کرده است که برای مقابله با هر ناآرامی آماده است.

 

نکته دیگری که از نگاه شیطنت‌آمیز خبرگزاری فرانسه مغفول نمانده است، تحریم انتخابات از سوی برخی گروه‌هاست. این خبرگزاری از اشاره به مناقشه هسته‌ای ایران و غرب نیز غافل نشده و بار دیگر در خصوص پرونده هسته‌ای ایران داستان‌سرایی کرده است.

 

انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از صبح جمعه در حدود 47 هزار حوزه رای‌گیری آغاز شده و 48 کیلیون نفر در این انتخابات حق شرکت دارند.

 

*حیرت آسوشیتد پرس از صف‌های طولانی مردم ایران در پای صندوق‌های رای

 

خبرگزاری مشهور آمریکایی ضمن انعکاس خبر آغاز انتخابات مجلس شورای اسلامی، اعتراف کرده است که قدرت مجلس در ایران از دیگر کشورهای خاورمیانه بیشتر است. با این حال این خبرگزاری تصریح کرده است که به نظر نمی‌رسد این انتخابات تغییر شگرفی در سیاست‌های ایران ایجاد کند.

 

آسوشیتدپرس نوشته است که تلویزیون ایران صف‌های طویلی را در برابر حوزه‌های انتخابیه به‌نمایش گذارده است.

 

انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 بامداد امروز آغاز شده است. 48 میلیون نفر در این انتخابات واجد شرایط رای دادن هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد