وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

همایش شایسته گزینی جبهه حامیان ولایت برگزار شد


در این همایش زمانی مشاور لاریجانی، سید حسین هاشمی، مرتضی غرقی، عباسپور فرد، بزرگوار شهردار منطقه 12تهران و موذن مشاور شهردار تهران نیز حضور داشتند.

ابوترابی فرد، لاله افتخاری، دلاور صیامی ، ایراندخت فیاض و علی مطهری در این همایش سخنرانی کردند.

همایش جبهه حامیان ولایت چهارم اسفندماه در حسینیه فاطمیون برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در این همایش با بیان این‌که «هر انسان عاقلی در اتخاذ تصمیم و سپردن مسوولیت به افراد به دنبال انسان‌هایی است که از صلاحیت‌های بالایی برخوردار باشند» اظهار کرد: ریشه مشکلات سیاسی و اجتماعی انسان در این نهفته است که کارها به دست اهلش سپرده نمی‌شود و امروز زمام قدرت سیاسی در جهان در دست ارودگاهی است که افراد زیاده‌خواه و آلوده به مطامع غیر انسانی، مدیریت آن را در دست دارند.

وی تصریح کرد: امروز ستمی که بر بشریت می‌رود و جنایاتی که در منطقه شاهد بوده‌ایم ناشی از حاکمانی است که کمترین صلاحیت را نداشته و با هدایت اردوگاه غرب به قدرت رسیدند و بالاترین جنایات را مرتکب شدند.

این عضو جبهه حامیان ولایت خاطرنشان کرد: پیروزی در دفاع مقدس و پیروزی در سه دهه از طول انقلاب اسلامی ثمره سپردن مسوولیت به دست اهل اوست، ‌زیرا در نوک هرم انقلاب اسلامی شخصیتی قرار گرفته که از صلاحیت و تدبیر برای اداره نظام اسلامی برخوردار است.

وی با اشاره به این‌که «در تمام مسوولیت‌ها باید تلاش کرد بهترین‌ها را شناخت و مسوولیت را به بهترین‌ها واگذار کرد» ‌گفت: خداوند را شاکریم که در سایه پیروزی انقلاب اسلامی تجربه مردم سالاری را به عنوان تجربه موفق مطرح کردیم.

وی با اشاره به دبیرخانه دائمی بین‌المجالس اسلامی در تهران گفت: مجلس شورای اسلامی در ایران از جایگاه فاخر و اقتدار برآمده از حضور مردم برخوردار است و امروز در دنیا برای دفاع از نظریه مردم‌سالاری دینی دارای یک پایگاه مقتدر هستیم و دنیا این را تشخیص می‌دهد که ایران به عنوان پرچم‌دار اقتدار جایگاه پارلمان در آسیا و دنیای اسلام نقش ایفا می‌کند.

ابوترابی با تاکید بر این‌که «مشارکت روزافزون می‌تواند به اقتدار و جایگاه مردمی نظام بیافزاید» اظهار کرد: با انتخاب بهترین‌ها و ارتقای سطح گزینش به سطح کارایی مجلس و نظام افزوده خواهد شد.

وی با بیان این‌که «باید اقتصاد کشور را تقویت کرد» گفت: مسوولیت مجلس نهم برنامه‌ریزی برای یک تحول جدی در عرصه اقتصاد است.

 علی مطهری نیز در این همایش اظهار کرد: اساسا مجلس برای چه بوجود آمده است و فلسفه وجودی مجلس چیست؟، متفکران جامعه‌شناسی و علوم اجتماعی معتقدند که عقل جمعی بشر اینجا رسیده که برای کنترل قدرت دولت‌ها و جلوگیری از سرکشی‌ها آن‌ها نیاز به نهادی به نام مجلس است نهادی که از طرفی قانون‌گذاری کند و دولت را در ریل قانون قرار دهد و از طرفی نظارت بر اجرای قانون داشته باشد.

وی با بیان این‌که «قدرت به طور کلی فسادآور است» گفت: اگر قدرت در یک جا تمرکز پیدا کرد فساد‌آور است.

مطهری افزود: نماینده خوب،‌ نماینده‌ای است که اولا تخصص لازم در یکی از رشته‌های مورد نیاز جامعه را داشته باشد و از طرف دیگر قدرت نظارت بر دولت را نیز داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: این قدرت از کجا ناشی می‌شود، اگر نماینده‌ای با حمایت دولت به مجلس راه‌ یابد آیا اگر تخلف دید می‌تواند در برابر آن بایستد، ولو وزیری را استیضاح کند، طبیعی است که نمی‌تواند این کار را انجام دهد و نمی‌تواند در مورد تخلفات دولت بایستد.

وی تاکید کرد: بنابراین اگر می‌خواهید رای دهید با چشم باز رای دهید، با تحقیق رای دهید و کاندیداهای خود را شناسایی کنید و اجازه ندهید مجلس محل کسانی شود که وارد مجلس شدند و نمی‌دانند فلسفه وجودی مجلس چیست.

وی با اشاره به جمله شهید مطهری که گفت «انقلاب فرزند خور نیست»، گفت: غفلت رهبران و مردم است که باعث می‌شود انقلاب فرزندخور شود و یک عده فرصت‌طلب می‌آیند کاری می‌کنند که انقلابیون اولیه کم‌کم به حاشیه رانده شوند.

مطهری در ادامه سخنان خود با اشاره به اصل ولایت فقیه و تجربه روحانیت در انقلاب اسلامی، اظهار کرد: روحانیت انقلاب را زود رها نکرده و همچنان در وسط میدان حضور دارد و منحرف کردن انقلاب کاری مشکل است البته بدان معنا نیست که نباید آگاه بود.

وی افزود: مجلس نهم باید کشور را به سمت اعتدال و عقلانیت پیش ببرد و جلوی بحران‌سازی‌ها را گرفته و اقتصاد کشور را نجات دهد، لذا نباید کاری کنیم که دوباره تندروها وارد مجلس شوند.

وی گفت: باید افرادی کرسی مجلس را به دست گیرند که سابقه ولایت مداری درخشانی داشته باشند و قطعا ساده‌زیستی، توجه به فرهنگ اسلامی و مردمی بودن را باید به دقت رعایت کنند.

وی تصریح کرد: عدم وابستگی به منابع قدرت و ثروت از شاخصه‌های یک نماینده به شمار می‌رود.

سیدحسین هاشمی نیز در این همایش انتخابات مجلس نهم را حساس‌ترین انتخابات در طول 34 سال عمر جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: همیشه تحریم‌ها و فشارها وجود داشته است، اما این فشار‌ها توسط استکبار اعمال می‌شود که در تاریخ بی‌نظیر و بلکه شاید کم‌نظیر باشد.

وی تصریح کرد: ‌کشورهای آمریکا، انگلیس، ‌فرانسه، روسیه و چین که در سازمان ملل دارای حق دفاع هستند تاکنون از آن استفاده نکرده‌اند، لذا حق وتو در مقابل دنیای استکبار حضور مردم در پای صندوق‌های رای است.

هاشمی افزود: این فرصت تاریخی برای همه است و اگر حضور ضعیف باشد، فشار آن‌ها دوچندان می‌شود و این فشار‌ها مسائل اقتصادی را تحت الشعاع قرار می‌دهد که اگر به بحران برسد جمع کردن آن دچار مشکل می‌شود.

وی با بیان این‌که «نیازمند مجلس قدرتمند هستیم» گفت: هیچ قانون اساسی نیست که به قدرت قانون اساسی ما در مجلس باشد.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی تنها مجلسی است که نمایندگان جزو استثنایی‌ترین در دنیا هستند و کسی نمی‌تواند شخصی را اخراج کند مگر خودش بخواهد.

وی خاطرنشان کرد: مجلس محل قدرت اراده ملت است.

 حسن زمانی یکی دیگر از اعضای جبهه حامیان ولایت نیز به حضور مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: مردم در 22 بهمن نیز نشان دادند همچنان پشتیبان ولایت، انقلاب و نظام هستند و امیدواریم در 12 اسفند نیز حضور باشکوه مردم را در پای صندوق‌های رای شاهد باشیم و یک بار دیگر مردم و نظام را با حضور بیمه کنیم.

زمانی با اشاره به این‌که «در مجلس انقلابی، وکیل‌الدوله نمی‌خواهیم» اظهار کرد: مجلس نهم، مجلسی شجاع، قوی، ولایت‌مدار و بدون حتی یک وکیل‌الدوله خواهد بود.

وی با بیان این‌که «در مجلس هشتم اقدامات خوبی انجام شده است» اظهار کرد: یکی از این اقدامات اجرای اصل 44 قانون اساسی است -که البته به نحو کامل اجرا نشده- و امیدواریم در مجلس نهم جبهه حامیان ولایت فراکسیونی را داشته باشند که اولین حرکت آن اجرای کامل اصل 44 قانون اساسی است.

وی تصریح کرد: همچنین تصویب طرح هدفمند کردن یارانه‌ها از دیگر اقدامات مجلس هشتم بود که در این قانون مهم درصد قابل توجهی از آن بر روی زمین باقی مانده و حمایت از صنعت، کشاورزی و تولید در آن به فراموشی سپرده شده است که نوید می‌دهیم که در مجلس نهم این قانون به طور کامل اجرا شود.

زمانی افزود: تقویت ارزش پول ملی از موضوعاتی است که در مجلس نهم پیگیری خواهد شد.

در این همایش مرتضی غرقی از اعضای جبهه حامیان ولایت و دلاور صیامی دبیر کل این حزب نیز به معرفی دیدگاه‌های خود و فعالیت‌های این حزب پرداختند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد