وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

حضور نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان در سایر لیست‌ها مشکلی ندارد

حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و عضو جبهه حامیان ولایت با حضور در همایش "انقلاب اسلامی، انتخابات مجلس نهم و بیداری اسلامی" که در تالار علامه امنیی دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از محورهای مهم در تدوین انقلاب اسلامی تحلیل در مقوله مهم اسلامیت، جمهوریت و جایگاه آن در شکل‌گیری نظام اسلامی گفت: تحلیل درست امام‌خمینی(ره) از شرایط امروز منطقه و جهان و دریافت نقش مردم در شکل گیری نظام‌های سیاسی و ضرورت ارائه مقابل قابل قبول از نظام اسلامی برای رویارویی با مقوله دموکراسی غرب جمهوری اسلامی را مطرح فرمودند.


وی افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل اقتدار و شادابی نظام جایگاه جمهوریت در این نظام اسلامی است و اگر تئوری نظام اسلامی را مطرح نمی‌کردیم امروز از چنین اقتدار، توانایی و ساختار در هر تشکیلات بهره‌مند نبودیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اسلامیت در کنار جمهوریت و تبیین معارف دین موجب شکل‌گیری نظامی شد که رهبری آن باید بر عهده مدیری توانا، سیاستمدار و مدبر باشد ضمن اینکه جمهوریت نظام با آراء مردم تعیین می‌شود و جمهوریت یکی از شاخص‌های مهم کلیدی در نظام اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: در آستانه انتخابات مجلس نهم باید زمینه را برای حضور گسترده مردم، حضور شایسته‌ترین‌ها برای انتخاب مردم و تعیین سیاست درست برای مشارکت حداکثری انجام دهیم. همانطور که آیت‌الله مهدوی‌کنی یکی از دستاوردهای فکری و مدیریتی جمهوری اسلامی هستند بر حسب ضرورت لازم دانستند تا با ورود به این عرصه زمینه مشارکت هر چه بیشتری را فراهم کنند.

ابوترابی‌فرد به روند شکل‌گیری منشور اصول‌گرایی اشاره کرد و افزود: با تصمیم آیت‌الله مهدوی‌کنی و آیت‌الله یزدی مجموعه‌ای با عنوان 7+8 تعریف شد که متشکل از 7 عضو هیئت داوری از بدنه جامعه مدرسین، حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارزه تشکیل شد که مجموعه‌ای از اصول‌گرایان را در 3 ضلع گرد یکدیگر آورد.

 

وی افزود: این 3 ضلع مجموعه‌ای از ایثارگران و رهپویان انقلاب، حزب موتلفه و جامعه مهندسین و مجموعه‌ای است که در شرایط فعلی با عنوان جبهه پایداری شناخته می‌شوند و هر کدام با معرفی 2 نفر در این مجموعه مشارکت کردند که در نهایت با برگزاری جلساتی منشور نهایی اصول‌گرایی تدوین شد.

وی تصریح کرد: مجموعه‌ای که در شرایط فعلی با عنوان جبهه پایداری شناخته می‌شود از ابتدا بر این باور بود که تنها هدف‌شان گفتمان اصول‌گرایی است اما بعدها تصمیمی اتخاذ کردند که در انتخابات نیز با رعایت و حفظ اصل اصول‌گرایی شرکت کنند.

ابوترابی‌فرد از نهایی شدن تدریجی کاندیداهای جبهه متحد اصول‌گرایان در شهرستان‌ها خبر داد و اظهار داشت: ممکن است احزاب دیگر از جمله جبهه پایداری، کاندیداهای ما را به عنوان نامزد خود در بعضی شهرستان‌ها معرفی کنند و در آخرین تصمیمی که اتخاذ شد، در صورتی که چنین کاری صورت گیرد هیچ مشکلی نخواهد بود.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تاریخ انقلاب اسلامی تاکنون سابقه نداشته است که با تکیه بر افراد صاحب فکر و عالمی همچون آیت‌الله مهدوی‌کنی و آیت‌الله یزدی مجموعه‌ای برای نامزدی انتخابات تأیید شود افزود: این افراد عالم مسئولیت و مدیریت قوی سیاسی را برای حضور در مجلس بر عهده دارند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه ایرادات مجلس هشتم چه مواردی بود تصریح کرد: به طور کلی عملکرد مجلس هشتم قابل قبول و قابل دفاع است به خصوص عملکرد مجلس پیرامون مباحث بین‌المللی و اتخاذ مواضع سیاست‌خارجی کاملاً شفاف و در جریان فتنه نیز شاهد کار کرد خوبی از مجلس شورای اسلامی بودیم به طوری که حتی یک بار نیز از تریبون مجلس مواردی خارج از چارچوب سیاست‌های نظام مطرح نشد.

وی در رابطه با تعامل بین قوا نیز با عنوان این مطلب که تعامل کاری یک سویه نیست، اظهار داشت: بر این باورم اگر جمعی از حد نصاب دین و اخلاق برخوردار باشند و با سایر قوا اتفاق‌نظر داشته باشند به دید کارشناسی و دینی مجلس نیز همواره قابل ارتقاء است.

ابوترابی‌فرد در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه دفاعی و سیاسی از قدرت‌های بزرگ به شمار می‌رویم و باید در حوزه اقتصادی نیز به چنین قدرتی دست یابیم و این با نگاه‌های سطحی میسر نخواهد شد و باید نگاه‌ها زیربنایی و با هدف تولید ثروت صورت گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد