وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

باهنر: هنوز ۲۰ نفر از نمایندگان تأیید نشده‌اند

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی می‌گوید: عملکرد شورای نگهبان به نسبت دوره گذشته در زمینه تأیید صلاحیت‌ها بسیار بهتر بوده است.



محمد‌رضا باهنر نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس در گفت‌وگو با خبر‌آنلاین در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید راهبردی که می‌توان از آن طریق شرکت مردم در انتخابات در شهر‌های بزرگ افزایش داد چیست، گفت: رقابت‌ها باید جدی باشد و شورای نگهبان نیز هر مقدار که امکان داشته باشد و با قانون مغایر نباشد در خصوص تأیید صلاحیت‌ها باید کار بیشتر و گسترده‌تری انجام دهد.

وی که می‌گفت عملکرد شورای نگهبان به نسبت به دوره گذشته مجلس بسیار بهتر بوده است، تصریح کرد: ولی ما فکر می‌کنیم بهتر از این هم می‌توان عملکرد داشت تا تأیید‌ صلاحیت‌ها بیشتر باشد.

باهنر درباره اینکه برخی از اصولگرایان مجلس معتقدند فضای فعلی انتخاباتی کشور سرد است و شور انتخاباتی دیده نمی‌شود هم اظهار داشت: به نسبت به انتخابات گذشته نمی‌توان گفت سرد است البته اگر فضا تا زمان انتخابات باقی بماند می‌توان این عقیده را تأیید کرد ولی در هر دوره‌ای از انتخابات ما شاهد افزایش شور انتخاباتی در زمان نزدیک به انتخابات هستیم و تجربه هم نشان داده هرچه به روز انتخابات نزدیک می‌شویم مشارکت مردم هم بیشتر می‌شود.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی درباره اینکه فکر می‌کنید آمریکایی‌ها چه راهبردی را برای تأثیر‌گذاری در انتخابات مجلس نهم دنبال خواهند کرد، گفت: ما علاقه‌مندیم که آنها هرچه بیشتر بر روی موضوع تحریم انتخابات کار کنند چراکه هرچه بیشتر بر این مسئله تأکید کنند نتیجه عکس را خواهند دید و ما به شدت علاقه‌مند هستیم آمریکایی‌ها بر طبل تحریم انتخابات بکوبند تا به این شکل حضور مردم در صحنه انتخابات بیشتر شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه گفته می‌شود به جز یک نفر از نمایندگان مرتبط با پرونده سو‌استفاده مالی کشور مابقی نمایندگان مرتبط با این پرونده رد صلاحیت شده‌اند، اظهار داشت: من این موضوع را نمی‌دانم و از لیست متهمین هم به طور دقیق خبر ندارم و چهره‌هایی هم که نام آنها مطرح است عموماً متهم هستند نه مجرم و فردی هم که نامش در رسانه‌ها برده و اعلام شده تأیید صلاحیت شده است در حالی که با این گروه مرتبط بوده بیشتر به مکاتباتش باز می‌گردد و سو‌استفاده شخصی و حزبی و یا تشکیلاتی در کار نبوده است.

باهنر درباره اینکه اکنون تعداد نمایندگان رد صلاحیت شده از شورای نگهبان چند نفر است، تصریح کرد: هنوز 20 نفر از نمایندگان تأیید صلاحیت نشده‌‌اند و ما به دنبال پیگیری این موضوع هستیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد