وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

کنگره آمریکا به دنبال امضای توافقنامه با ایران

در روزهای اخیر، موضوع نامه یا پیام اوباما به ایران در رسانه‌های داخلی و جهانی در صدر اخبار قرار گرفته است. اخبار منتشره حکایت از این دارد که کنگره آمریکا، پیش از این و از نزدیک یک سال گذشته به دنبال راهی برای ایجاد یک تواقنامه با ایران بوده است.

در حالی که در روز‌های اخیر، موضوع نامه یا پیام اوباما به ایران در رسانه‌های داخلی و جهانی، بالاترین اخبار بوده، اخبار منتشره، حکایت از این دارد که کنگره آمریکا، پیش از این و از نزدیک یک سال پیش، به دنبال کانالی برای ایجاد ارتباط با ایران بوده است.
 
به گزارش «تابناک»، سال گذشته، کنگره آمریکا به پنتاگون دستور داده است تا مطالعات و ارزیابی‌های خود درباره ایجاد یک توافق نامه دریایی با ایران را به کنگره اعلام کنند.

سایت خبری «کانزاس»، در همین ارتباط نوشته است، به دنبال دستور سال گذشته کنگره از پنتاگون، ارزیابی‌های ایجاد این توافق‌نامه دریایی صورت گرفته است و انتظار می‌رود، این ارزیابی‌ها در یک یا دو هفته آینده به آگاهی کنگره برسد.

بنا بر این گزارش، در صورت انتشار این ارزیابی پنتاگون در روز‌های آینده و همزمانی انتشار آن با نامه یا پیام اوباما به ایران، بی‌گمان معانی خاصی از این همزمانی‌ها برداشت خواهد شد.

در سپتامبر گذشته نیز وال استریت ژورنال گزارش داده بود که مقامات آمریکایی، خواستار ایجاد یک خط ارتباطی اضطراری میان سران ایران و آمریکا برای جلو گیری و جلوگیری از ایجاد درگیری بین نیروهای دو کشور در خلیج فارس شده بودند؛ موضوعی که در دولت جورج بوش پسر مطرح شد، هر چند مقامات نظامی وقت آمریکا این موضوع را انکار می‌کنند.

سخنان و مواضع آمریکا در قبال گفت‌وگو و یا ایجاد رابطه با ایران، عموما در سطح رسانه‌ها و ژست سیاسی مطرح است. در واقع، نقطه آغاز یک ارتباط با اعمال فشار و تحریم‌های همه‌جانبه عملیاتی نخواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد