وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

بافت جبهه پایداری با جبهه متحد هماهنگ نیست

محمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار شفاف با بیان اینکه مجلس هشتم به دلیل مصالح نظام در مقابل دولت کوتاه آمد، گفت: مجلس هشتم را مجلس موفقی می بینم و یک تنوعی از فکرهای مختلف وجود داشت. به این معنا که جریانهای مختلف وفادار به نظام و انقلاب در مجلس حضور داشتند.

از سوی دیگر حرکتهای خوبی در مجلس هشتم انجام شد البته در پاره ای از موارد مجبور بودند گاهی نسبت به وظایف خود به دلیل مصالح نظام کوتاه بیایند و در مقابل دستگاه اجرایی انعطاف داشته باشند.

وی ادامه داد: در کل مدیریت مجلس را مدیریت موفقی می دانم و تنوع دیدگاهها و مواضعی که در موارد مختلف گرفته شد حتی برخی از نمایندگان مواضع آزاد اندیشی خوبی داشتند که مفید و قابل توجه بود هرچند که برخی آن را بر نمی تابیدند. برخی از مواضع آقای مطهری واقعا لازم بود و برای خیلی ها سنگین بود اما انعکاس آن در بیرون خوب بود و لازم است که این صحبت ها مطرح شود تا تعادلی ایجاد کند.



حجت السلام محمد غروی عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: طبیعتا وقتی در این مجلس گرایش های مختلفی وجود داشته باشد امکان دارد که برخی از این گرایشات تمایل بیشتری نسبت به دولت داشته باشند و حمایت های بیشتری کنند اما وکیل الدوله تعبیر خوبی نیست و ما باید تنوع فکری در این سطح را بپذیریم.

غروی با بیان اینکه وضعیت جبهه پایداری ویژه است، خاطرنشان کرد: برخی از افراد جبهه پایداری افراد متعادل و در مقابل برخی غیر متعادل هستند.بعضی افراد در این جبهه طرفدار دولت هستند منهای برخی از افراد دیگری که دولت از آنان حمایت می کند. در نتیجه جبهه پایداری وضعیت ویژه ای دارد و نمی توان مطلب کلی را عنوان کرد.امیدواریم آنها کاری نکنند که وحدت اصولگرایان خدشه دار شود.

وی با بیان اینکه بعید است جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری لیست مشترکی داشته باشند، یادآور شد: ممکن است مشترکاتی میان لیست جبهه متحد و جبهه پایداری وجود داشته باشد اما بسیار بعید می دانم که اصولگرایان کاملا لیست واحدی داشته باشند. بافت جبهه پایداری با توجه به شناختی که از افراد داریم به گونه ای نیست که خودشان را با جبهه متحد هماهنگ کنند و در چارچوب جبهه متحد اصولگرایان حرکت کنند چرا که جبهه پایداری تک روی داشته، دارد و خواهد داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به امکان حضور افرادی به صورت مشترک در لیست جبهه پایداری و جبهه متحد اصولگرایان اشاره کرد و افزود: امکان دارد که افرادی در دو لیست جبهه متحد و جبهه پایداری به صورت مشترک حضور داشته باشند چرا که هر دو مدعی اصولگرایی هستند و طبیعتا افرادی را هر دو جبهه قبول دارند و یا مصلحت می دانند که در لیستشان بیاورند.اینطور نیست که دیدگاه جبهه متحد و جبهه پایداری کاملا متفاوت باشد بلکه امکان دارد اختلافات و سلیقه های خاص میانشان وجود داشته باشد اما نقاط مشترکی نیز دارند که ممکن است بر اساس دیدگاههای مشترک کاندیداهای مشترکی داشته باشند.

غروی با بیان اینکه انتظار داشتیم همه زیر چتر جبهه متحد اصولگرایان باشند،گفت: هرچند که ممکن است گروهی سلایق مختلفی داشته باشد اما باید در جمع بندی به نقاط مشترکی برسند کسانی که تحت عنوان اصولگرایی بودند حاضر شدند که به نقطه مشترکاتی برسند اما برخی از این افراد بر اساس بافتی که داشتند بعید می دانیم که به اشتراک صد در صدی دست پیدا کنند و یکی از این مجموعه ها نیز جبهه پایداری است.

وی با تاکید بر اینکه ارائه دولیست از سوی اصولگرایان مناسب نیست، اظهارداشت: اگر مصالح را در نظر بگیریم باید اصولگرایان یک لیست واحدی بدهند و تک روی نکنند اما متاسفانه این کار را انجام دادند و سپس برای توجیه تک روی خود بیان می کنند که برای حفظ اصولگرایی و جبهه متحد اصولگرایی این اقدام را انجام دادند.آنچه انتظار است این که گروههای اصولگرا تعامل کنند و به نقاط مشترکی برسند و لیست واحدی را ارائه بدهند.حال ممکن است هر گروهی درصدی از نظرهایشان تامین نشود اما کارگروهی و کار مشترک اینگونه است و اینکه افرادی زود قواعد بازی را برهم بزنند و اقدام خود را توجیه کنند لا اقل برای ما قابل توجیه نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به عملکرد مجلس هفتم و هشتم اشاره کرد و ادامه داد: در مجلس هفتم و هشتم به طور واقع فرمایشات رهبری مد نظرشان قرار گرفت و با توجه به همه واقعیت ها حرکت این مجلس ها خوب بود و عملکرد مجلس هشتم را قوی تر می دانم.

غروی به جلسه مقام معظم رهبری با فراکسیون انقلاب اسلامی اشاره کرد و در خصوص اینکه این فراکسیون چقدر به فرمایشاتی که رهبری در آن جلسه فرمودند عمل کرده است، خاطرنشان کرد: بعد از انتخابات متاسفانه دچار افراط و تفریط شدیم یعنی شعار دادیم که جذب حداکثری و دفع حداقلی داشته باشیم اما این کار انجام نشد. عملا هر زمان افراد مصلح می خواستند قدمی در این خصوص بر دارند متهم می شدند و جو سازی هایی انجام می شد که این کار انجام نشد و این امر مهم تحقق پیدا نکرد.

وی با بیان اینکه جذب حداکثری در دستگاهها اجرا نشد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که جذب حداکثری باید داشته باشیم و تلاش هایی در این خصوص انجام دادند و تذکر هم دادند و گفتند که سیاست ما این است اما عملا این سیاست در دستگاههای مختلف خصوصا دستگاه اجرایی عملیاتی نشد. گاهی اوقات برخی، اشتباهات کوچک و موردی را بزرگ می کنند و توسعه می دهند لذا این فضا فضای جذب حداکثری و دفع حداقلی نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یاد آورشد: در حال حاضر در کشور به سمتی پیش نمی رویم که کسانی که به اصول انقلاب،نظام امام(ره) و رهبری و قانون اساسی پایبند هستند و تفکرات انحرافی ندارند را جذب کنیم و متاسفانه در جامعه این تحمل وجود ندارد وآنچه مورد نظر مقام معظم رهبری است دست کم عملیاتی نشده است.

غروی ادامه داد: چه کسانی که سخت ادعا می کنند که وفادار به انقلاب و نظام و رهبری و امام هستند و چه کسانی که این ادعا را ندارند، این مشکل وجود دارد و امیدواریم این موضوع حل شود. چرا که در این صورت همه دستگاهها متعادل عمل می کردند و وضعیت انتخابات آتی بهتر می شود اما اگر تنگ نظری ها وجود داشته باشد دغدغه هایی به وجود خواهد داشت.

وی در خصوص عملکرد جریان انحرافی گفت: اینکه انحرافاتی وجود داشته تردیدی نیست اما نمی توان افراد را مورد اتهام قرار داد البته گاهی اوقات برخی از مسئولین خود را بیش از اندازه به برخی وابسته کردند و بیش از اندازه خود را هزینه کردند .اکما اطلاعاتی در خصوص کم و کیف فعالیت جریان انحرافی ندارم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد