وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

امروزه مجموعه های دیگری نقش بدلی احزاب را ایفا می کنند

به هر میزان که بتوان امکان حضور تشکلهای سیاسی و مجموعه هایی را که بر اساس خرد منطقی، مبانی فعالیت های سیاسی خود را ترسیم کرده اند، در عرصه فعالیت سیاسی فراهم کرد، می تواند در پختگی خروجی انتخابات تاثیر گذار باشد

واقعیتی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که مجلس ارگانی سیاسی در ساختار جمهوری اسلامی است و این به معنی نفی سایر ارگانهای تاثیر گذار در تصمیمات کشور نیست.

سید کاظم حجازی ضمن بیان این مطلب به خبرنگار سرویس مجلس تابناک مهمترین جایگاه پارلمان در تمام کشورها، جایگاه سیاسی آن است که در معادلات بین المللی نیز این بعد آن مورد توجه است.

این نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گروهها و احزاب نیز مهمترین موضوع شاکله ایجادشان، ورود به عرصه مباحث سیاسی جامعه است، خاطر نشان کرد: به هر میزان که بتوان امکان حضور تشکلهای سیاسی و مجموعه هایی را که بر اساس خرد منطقی، مبانی فعالیت های سیاسی خود را ترسیم کرده اند، در عرصه فعالیت سیاسی فراهم کرد، می تواند در پختگی خروجی انتخابات تاثیر گذار باشد.

این عضو کمیسیون عمران در ادامه افزود: البته ما در سامان بخشی احزاب و گروهها نوپا هستیم و احزاب ما از رشد سلسله مراتبی خود کمتر توانسته اند بهره مند شوند در نتیجه اثر بخشی آنها در مباحث سیاسی کمرنگ است. برای اینکه نظامات کشور بتواند در روند صحیحی رشد کند، باید این بستر مهیا شود که احزاب و گروههایی که مقید به مبانی جمهوری اسلامی بوده و به دنبال بالندگی و رشد نظام هستند، بتوانند به در عرصه سیاسی عرض اندام کنند.

این عضو اصولگرای مجلس هشتم خاطر نشان کرد: وقتی یک حزب ابعاد تاثیر بخشی مجلس را مورد تحلیل قرار داد و بر آن مبنا افرادی را که توانایی عهده دار شدن این جایگاه را دارند شناسایی کرد و از آنها درخواست ورود به این عرصه را کرد، یقینا این افراد موضوعیت بهتری را پیدا می کنند برای اینکه در این مجموعه احساس وظیفه کرده و دخیل شوند.

وی افزود: بسیاری از این افراد به دلیل شئونات فردی و اقتضائاتی که در فعالیتهای خود دارند، تا این مطالبه از آنان صورت نگیرد، برای ورود به این عرصه اعلام آمادگی نمی کنند و روز به روز سطح کاندیداها نسبت به آنچه که باید باشد، کاسته خواهد شد.

حجازی در ادامه خاطر نشان کرد: البته امروزه مجموعه های دیگری نقش بدلی احزاب را ایفا می کنند اما چون موضوعیت آنها، انجام چنین تکلیف اجتماعی نیست، کار ابتر خواهد ماند و آثار مثبت آن را در فرایند بلند مدت شاهد نخواهیم بود.

نماینده اصولگرای همدان در ادامه در مورد نقش رسانه ها در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی اجتماعی گفت: رسانه ها از دو وجه باید مورد بررسی قرار گیرند. رسانه ها در وضعیت فعلی جامعه تا حدودی تبدیل به مجموعه ای حزبی شده اند و بر اساس مبانی از پیش تعیین شده ای اطلاع رسانی خود را شکل می دهند. به عبارتی آنچه را که قائل به آن هستند بازتاب می دهند که این آفتی برای رسانه هاست.

حجازی تاکید کرد: در حوزه مجلس نیز ناخواسته با همین نگاه ورود می کنند و مجلس را به جهتی در اذهان مردم سوق خواهند داد که مردم نوعی از انتخاب خاص را برای مجلس داشته باشند. نگاه کلان تر و سالم تری را می توان برای رسانه ها ترسیم کرد و آن اینکه بدون ترویج و تبیین یک فکر و دیدگاه معین، مجلس را به عنوان ماهو مجلس به مردم معرفی کنند و استانداردهای یک نماینده کامل را به مردم معرفی کنند که نتیجه خروجی آن به مراتب مفید تر خواهد بود.

این عضو مجلس هشتم با ییان اینکه برخی رسانه ها رسما ارگان یک حزب یا تشکل سیاسی هستند و اینکه روال ذکر شده در آنها صورت گیرد طبیعی است، گفت: اینگونه رسانه ها به دلیل اینکه تریبون آن حزب و تشکل خاص هستند اما دیگر مطبوعات و رسانه ها، به خصوص رسانه ملی بایستی این مراقبت کلان را داشته باشد تا مردم با واقف شدن به استانداردهای شناخت یک نماینده، بتوانند اصلح ترین انتخاب را داشته باشند که خروجی مجلس نیز مطابق با مطالبات عموم جامعه باشد و از طریق رسانه ها مکررا به نمایندگان گوشزد شود که وظیفه غایی خود فاصله نگیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد