وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

سفارش فله‌ای نامه‌هایی با تمبر 2 OLL

این‌روزها اخبار متفاوتی از ارسال نامه‌های ساختارشکنانه از سوی افراد وابسته به جریان فتنه در فضای مجازی منتشر می‌شود که افشا کننده پروژه‌ای از سوی سازمان جاسوسی امریکا (سیا) است.

به گزارش فضای مجازی فارس، به نقل از جوان، واقعیت آن است که پروژه‌ OLL نه برای امروز بلکه ریشه آن به دوران حاکمیت اصلاح‌طلبان بازمی‌گردد. دوره‌ای که در آن برخی جریانات افراطی همچون نمایندگان مجلس ششم نامه‌هایی سرگشاده و ساختارشکن را به مقامات عالی‌رتبه نظام ارسال کردند. از این رو می‌توان مجموعه تحرکات اخیر را فاز دوم این پروژه تعبیر کرد.
OLL چیست؟
اما شاید سؤال این باشد که پروژه OLL به چه معنا است. OLLمخفف
«Open letter to leader» یا همان نامه سرگشاده به رهبر است.
بر اساس این پروژه قرار است که نهضت نامه نگاری به مسئولان عالی نظام در آستانه انتخابات شکل بگیرد تا از این طریق و ایجاد چالش ظاهری برای رأس نظام، عملاً انتخابات و کلیت جمهوری اسلامی را با چالش بزرگتر روبه‌رو کنند و از این طریق اهداف براندازانه خود را پیگیری کنند. سرویس‌های جاسوسی به خوبی این نکته را درک کرده‌اند که بزرگترین مانع در راه تحقق اهدافشان وجود شخص رهبر انقلاب در رأس هدایت جامعه است و تجربه فتنه ۸۸ و همچنین موضعگیری‌های صریح شخص رهبری در قبال این وقایع، ‌برهم زننده تمام بازی‌های آنان بود. از این رو سازمان سیا با طراحی سناریوی OLL به دنبال آن بود که از طریق ارسال نامه از افراد عادی جامعه مقامات کشور، ‌عملاً جایگاه ‌ نظام را کوچک جلوه دهد . برهمین اساس شنیده می‌شود که هزاران نامه از سوی سازمان سیا آماده و قرار است به نام افراد مختلف و خطاب مسئولان عالی‌رتبه کشور منتشر شود.
نوری‌زاد آغاز کننده ماجرا
در همین رابطه می‌توان آغاز کننده سناریوی نامه‌نویسی را محمد نوری‌زاد عنوان کرد. فردی که کمپین نامه‌نگاری خطاب به رهبری را شکل داد و سایر فتنه‌گران را به نوشتن نامه دعوت کرد. دیری نپایید که سایر فتنه‌گران مرتبط با سازمان سیا نیز به دعوت نوری‌زاد دست به قلم شدند و نامه‌هایی را خطاب به مقامات نظام نوشتند؛ افرادی نظیر سروش، مصطفی تاج‌زاده، عبدالعلی بازرگان و برخی از آقازاده‌های وابسته به اصلاحات که نقش آنان در فتنه ۸۸ و ارتباطشان با سرویس‌های جاسوسی خارجی به اثبات رسیده و تعدادی از آنها نیز در کشورهای خارجی پناهنده شده‌‌اند، بخشی از این نامه نگاران بودند و به دنبال آنها هم برخی افراد ساده‌لوح نظیر احمد منتظری وارد این طراحی سرویس‌های جاسوسی شدند و به نهضت نامه‌نگاری پیوستند. اما در این میان نکته جالب آن بود که کسی در داخل به این نامه‌ها توجه نمی‌کرد و مردم نیز با مشاهده سوابق این جریان در فتنه ۸۸ عملاً اقبالی به این نامه‌ها نشان ندادند تا این طراحی سازمان سیا با شکست بزرگ مواجه شود. حالا پس از شکست این سناریو، سازمان جاسوسی امریکا که شاهد از بین رفتن تمامی طراحی‌شان در آستانه انتخابات نهم مجلس بود، دست به دامن باراک اوباما شد تا قوتی تازه به این کمپین بدهد. بنابراین اوباما هم وارد این نهضت شد و کوشید تا با ارسال نامه خطاب به رهبر انقلاب عملاً نقشی در احیای این کمپین داشته باشد.
نامه‌نگاری‌های متفاوت
واقعیت آن است که ماجرای نگارش نامه به رهبر معظم انقلاب از سوی باراک اوباما را باید نسبت به نامه‌نگاری‌های قبلی وی کمی متفاوت‌تر مورد بررسی قرار داد؛ تفاوتی که می‌توان آن را در لحن نامه مشاهده کرد.
این برای چندمین بار است که باراک اوباما به رهبر انقلاب نامه می‌نویسد. نامه‌های قبلی یک بار پیش از انتخابات سال ۸۸ بود که اخبار تأیید نشده‌ای در خصوص ارائه پاسخ از سوی رهبر انقلاب وجود دارد. نامه دوم نیز به گفته رسانه‌های امریکایی در تاریخ ۲۲ خرداد سال ۸۸ به رهبر جمهوری اسلامی ایران ارسال می‌شود که در آن اوباما با لحنی بسیار محترمانه، پیشنهاداتی را برای اصلاح روابط ایران و امریکا به رهبر انقلاب ارائه می‌کند. رهبری نیز در خطبه‌های مشهور خود در ۲۹ خرداد سال ۸۸، ‌اشاره‌ای تلویحی به این نامه می‌کنند و می‌فرمایند: «…از قول رئیس‌جمهور امریکا نقل شد که گفته ما منتظر چنین روزى بودیم که مردم به خیابان‌ها بریزند. از آن طرف نامه بنویسند، اظهار علاقه به روابط کنند، ابراز احترام به جمهورى اسلامى بکنند، از این طرف این حرف‌ها را بزنند. کدام را ما باور کنیم؟»
نامه‌ای برای برنامه‌های سری
اما گفته می‌شود که نامه این سری باراک اوباما به رهبری گویا لحنی غیر از آنچه که در گذشته داشته به خود گرفته است. اگرچه برخلاف ادعاهای رسانه‌ای، لحنی بسیار منفعلانه دارد. به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، مضمون نامه جدید اوباما به رهبر انقلاب که متن آن هنوز منتشر نشده است، مربوط به هشدارهای ایران نسبت به انسداد تنگه هرمز است و اینکه این اقدام ایران می‌تواند اقتصاد جهانی، به ویژه غرب را با بحران روبه‌رو کند. در این پیام، واشنگتن همچنین تهدید کرده چنانچه تهران اقدام به بستن تنگه هرمز بکند، واکنش امریکا را در پی خواهد داشت. از این رو نامه اخیر اوباما را نیز می‌توان در راستای برنامه سری OLL تفسیر کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد