وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

راه‌اندازی دفاتر کارآگاه خصوصی در کشور

این دفاتر در واقع ستادخبری برای پلیس محسوب می‌شوند که ما را از مشکلات جامعه، نگرش مردم، شیوه‌های مجرمانه و ابزاری که مجرمان استفاده می‌کنند، آگاه می‌کند که همین امر منجر به کاهش تعداد پرونده‌های این جرم می‌شود.

رییس پلیس آگاهی ناجا به راه‌اندازی دفاتر کارآگاهان خصوصی در کشور اشاره کرد و گفت: تشکیل کارآگاه خصوصی ابزار جدیدی است که متناسب با شرایط امروز جامعه و توانمندی‌های پلیس، باید از آن برای پیشگیری از جرایم جعل و کلاهبرداری استفاده کرد.

به گزارش ایسنا سردار سید حسن بتولی درهمایش روسای مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا گفت: زندگی شهرنشینی امروز، زمینه وقوع جرم را فراهم کرده است چرا که این زندگی منجر به عدم شناخت انسان‌ها از یکدیگر شده و از طرف دیگر رشد تکنولوژی و اطلاع‌رسانی منجر شده تا انسان‌ها از نداشته‌های خود مطلع شوند و این نداشته را به صورت یک نیاز تلقی کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به محدودیت منابع، تامین نیاز به صورت قانونی امکان‌پذیر نیست و انسان به سوی کسب این نیازها از راه نادرست کشیده می‌شود.گفت: در زندگی شهرنشینی برای کاهش عدم‌شناخت، ابزار هویتی مانند کارت شناسایی را تعریف کردند و از آنجا که کلاهبردار با وجود این ابزار هویتی نمی‌تواند به اهداف خود برسد، دست به جعل اسناد می‌زند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با تاکید براینکه موفقیت در مبارزه با کلاهبرداری و جعل هر روز ابعاد وسیعی پیدا کرده و پلیس را به شیوه‌هایی جدیدی برای مبارزه تشویق می‌کند، خاطرنشان کرد: شناخت شرایط و نیازهای جامعه ما را به سمت نوع، مکان و زمان کلاهبرداری و جعل هدایت می‌کند.

نگاه پلیس به جرم کلاهبرداری باید نگاه پیشگیرانه باشد

به گفته بتولی، عدم‌تحلیل مسائل اجتماعی و این که پلیس پس از وقوع جرم، اقدامات خود را آغاز کند (پس رویدادی)، منجر به عدم‌کشف پیش‌دستانه می‌شود. بنابراین لازم است که پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری با شناسایی نشان گاه‌ها مانند آگهی روزنامه‌ها و مراکزی که منجر به وقوع این جرم می‌شوند، قبل وقوع جرم اقدامات خود را آغاز کند و نگاه پلیس به جرم کلاهبرداری باید نگاه پیشگیرانه باشد.

وی همچنین تاکید کرد: متناسب با تغییر شیوه‌های کلاهبرداری، نشانگاه‌ها، کمین‌گاه‌ها و شیوه و اقدامات پلیس نیز باید تغییر کند.

 راه‌اندازی دفاتر کارآگاه خصوصی در کشور

به گزارش ایسنا، بتولی در بخشی دیگری از سخنان خود به راه‌اندازی دفاتر کارآگاه خصوصی در کشور اشاره کرد و در خصوص اهداف این دفاتر اظهار داشت: هدف اول ما مشاوره به مردم است چرا که پلیس با دادن هشدار از انواع جرایم به جامعه و از طرف دیگر عدم ارایه راهکار به آنان، منجر به ایجاد احساس ناامنی در آنان می‌شویم.

وی تاکید کرد: با ارایه مشاوره به مردم با استفاده از کارآگاهان شاغل و به خصوص بازنشسته که مملو از تجارب هستند، منجر به کاهش تعداد پرونده‌ها در این جرم می‌شویم.

بتولی هدف دوم راه‌اندازی این دفاتر را آشنایی پلیس با آخرین روش‌ها و شگردهای کلاهبرداری دانست و خطاب به روسای مباره با جعل و کلاهبرداری سراسر کشور گفت: این دفاتر در واقع ستادخبری برای پلیس محسوب می‌شوند که ما را از مشکلات جامعه، نگرش مردم، شیوه‌های مجرمانه و ابزاری که مجرمان استفاده می‌کنند، آگاه می‌کند که همین امر منجر به کاهش تعداد پرونده‌های این جرم می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی کشور هدف سوم از راه‌اندازی کارگاه خصوصی را خدمات‌رسانی به سازمان‌ها از جمله بیمه اعلام کرد و افزود: شناسایی تصادفات یا آتش‌سوزی‌های عمدی یا غیرعمدی نیز یکی دیگر از اقدامات این دفاتراست.

بتولی، تشکیل کارآگاه خصوصی را به عنوان ابزار جدیدی دانست که متناسب با شرایط امروز جامعه و توانمندی‌های پلیس، باید از آن برای پیشگیری از جرایم استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه کلاهبرداری بیشترین عامل نگرانی در جامعه است، خاطرنشان کرد: باید به مردم شیوه‌های کلاهبرداری را آموزش دهیم تا به دام آن گرفتار نشوند.

بتولی در پایان ضمن قدردانی از تلاش معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری تاکید کرد: در این جرم شاهد تنوع تاکتیک، شیوه و هدف‌گذاری از سوی مجرمان هستیم بنابراین لازم است که معاونان مبارزه با جعل و کلاهبرداری نیز از جدیدترین و به روزترین ابزار و شیوه در مقابله استفاده کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد