وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

مقام و موقعیت ما، امتحان ماست

دکتر محمد باقرقالیباف/ وقتی این رفتار و این عکس العمل از شهید فرومندی دیده می شود، انسان به عمق مفهوم والای اخلاص پی می برد .نتیجه این اخلاص چه شد؟! بعد از مدتی، شهید فرومندی دوباره جانشین لشکر شد و تمام حاشیه ها تمام شد. چون خدا جای حق نشسته است! خدا با اخلاص انسان کار دارد نه با پست و مقام او.همه همرزمان می دانند که تنها چیزی که برای او موضوعیت نداشت این بود که کجا هست و چه مسئولیتی دارد. و تنها چیزی که برایش موضوعیت داشت، عمل خالصانه به وظیفه بود.

بیستم دی ماه، برای بنده و رزمندگان لشگر ٥ نصر خراسان، روز شهادت بزرگ مرد دوران دفاع مقدس، شهید محمد فرومندی است که برای همه ی ما معلم اخلاق بود.

درهمان سال های اول جنگ اتفاقی برایش افتاد که بزرگی اورا بیش از پیش مشخص کرد‎، تصور کنید به یک پاسدار، یک فرمانده جوان دوران دفاع مقدس، به کسی که همه عشقش و همه وجودش سپاه باشد بگویند که تو پاسدار نیستی، لباست را بکن و  برو! و به هر دلیلی این شخص را از سپاه بیرون کنند. چه حالی به او دست میدهد؟!

این کار، در سال ٦٠ ، خیلی بحث مهمی بود! مثل این که یک نفر را از همه هستی اش انداخته باشند! سپاه، آن موقع همه ی هستی ما بود.

شما فکر می کنید آن شهر، آن استان ، آن جامعه و آن مردم، نسبت به این آدم چه فکری می کنند و درباره اش چه حرفهایی می زنند؟! آیا یک فرمانده جوان که چهره شاخص استان بوده می تواند سر خود را بالا بگیرد؟!
 
اما همیشه اخلاص و اخلاق نیکوی شهید فرومندی برای ما مثال زدنی بود و این بار هم درس مهمی به ما داد. بدون حاشیه، بدون ناراحتی یک دست لباس بسیجی پوشید و گفت: رزمندگی را که از من نگرفته اند! من میروم به میدان جنگ و می شوم یک رزمنده عادی!
 
چرا؟ چون خدای بالای سرش را می بیند! چون نیتش درست است!

 وقتی این رفتار و این عکس العمل از شهید فرومندی دیده می شود، انسان به عمق مفهوم والای اخلاص پی می برد .

نتیجه این اخلاص چه شد؟! بعد از مدتی، شهید فرومندی دوباره جانشین لشکر شد و تمام حاشیه ها تمام شد. چون خدا جای حق نشسته است! خدا با اخلاص انسان کار دارد نه با پست و مقام او.
 
همه همرزمان می دانند که تنها چیزی که برای او موضوعیت نداشت این بود که کجا هست و چه مسئولیتی دارد. و تنها چیزی که برایش موضوعیت داشت، عمل خالصانه به وظیفه بود.
 
شهید فرومندی مصداق واقعی این جمله حکیمانه از حضرت امام (ره) بود:هرکس در هر مقام و موقعیتی که هست، همان مقام و همان مسئولیت امتحان اوست.

 ان شاء الله خدا ما را از رهروان واقعی شهدا قرار دهد.

  منبع: وبسایت دکتر محمد باقر قالیباف

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد