وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

تعلل دستگاههای مسئول در پرداخت اعتبارات حیرت آور است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه معلوم نیست چرا باید هرساله این قدر از وقت مدیریت شهری ، نمایندگان مجلس ، سازمانها و نهاد های نظارتی به پیگیری اخذ اعتبارات یارانه مترو و اتوبوسرانی بگذرد گفت : ناهنجاری به حدی رسیده که علاوه بر زیر پاگذاشتن قانون و ندادن یارانه های مصوب مجلس ، با بودجه بیت المال و رسانه رسمی دولت اطلاعات غیر واقعی را به خورد جامعه می دهند.


مهندس سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد : هر ساله مجلس شورای اسلامی با تصویب تبصره های بودجه سال ، اهداف و راهبرد های سالانه کشور را برای توسعه موزون و پایدار و با تمرکز بر فعالیت های زیر بنایی فراهم می آورد . در حقیقت مجلس در جایگاه قانون گذاری مسیر حرکت مجریان قانون را شفاف و چارچوب فعالیت آنان را مشخص و به عبارت دیگر دولت رامکلف به اجرای مصوبات قانونی می کند .

وی افزود : قاعدتا" دولت به عنوان مجری مصوبات ، باید تلاش کند تا قانون به نحو شایسته به اجرا درآید و معیار سنجش عملکرد نیز همین است . طبیعی است که اگر حتی بخشی از قانون به خوبی اجرا و بخشی اجرا نشود اختلال در اجرای راهبرد های مجلس و برنامه های بلند مدت کشور ایجاد خواهد کرد.

معاون شهردار تهران اظهار کرد : بخشی از مصوبات هر ساله مجلس مسائل مرتبط با مترو است . مترو که اساس حمل و نقل پایدار و زیر ساخت توسعه در بسیاری از محورها است در سال های اخیر مورد کم لطفی هایی واقع شده و علی رغم مصوبات بسیار خوبی که مجلس شورای اسلامی داشته هیچ گاه به طور کامل به مرحله اجرا در نیامده در حالی که این اعتبار که می تواند منشاء خیرات بیشماری برای  توسعه پایتخت و کل کشور باشد.

وی تصریح کرد : اگر آمار تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن را بررسی کنیم می بینیم  سالانه بیست و چند هزار کشته و بیش ازسیصد هزار مجروح که حدود 30 درصد آن در شهرها واقع می شود ، گره های کور ترافیکی و میلیون ها ساعت اتلاف وقت مردم  در ترافیک شهری،  آلودگی هوا و بیماری های قلبی و عروقی و تنفسی ، تخریب محیط زیست و از بین رفتن میلیارد ها دلار اعتبارات کشور برای واردات سوخت ، وجود گازهای گلخانه ای و پدیده وارونگی دما و بسیاری مشکلات از این دست همه و همه ریشه در توسعه نیافتگی حمل و نقل عمومی و اجبار مردم به استفاده از حمل و نقل شخصی داشته و یا لااقل سهم به سزایی دارد.

تشکری تاکید کرد: اگر حمل و نقل انبوه بر و پاک (مترو) مورد بی مهری قرار نمی گرفت و مترو به سرعت ساخته و در اختیار مردم قرار می گرفت ، سالانه چند هزار کودک بی سرپرست نمی شدند ؟ چند هزار والدین داغدار نمی شدند ؟ آیا کسی هست که این مهم را نداند ؟ اگر همه می دانیم ، پس علت این قدر مقاومت در برابر توسعه مترو چیست ؟ آیا اجرا نکردن قانون و تحمیل مشکلات به مردم منصفانه است ؟ ای کاش به همین حد بسنده می شد ، متاسفانه ما هر از چند گاهی شاهد بد اخلاقی ها و اظهارات غیر مسئولانه افرادی  هستیم که با طرح مطالب به دور از واقعیت و اخلاق اسلامی به دنبال توجیه عملکرد ضعیف و قانون گریزی های خود هستند.

وی ادامه داد : ناهنجاری به حدی رسیده که علاوه بر زیر پاگذاشتن قانون و ندادن یارانه های مصوب مجلس ، با بودجه بیت المال و رسانه رسمی دولت اطلاعات غیر واقعی را به خورد جامعه می دهند . مگر مترو می تواند بدون یارانه مصوب مجلس ادامه حیات دهد ؟ چطور است که با علم به این که خود یارانه ها را نداده و مترو همچنان سرویس دهی می کند اظهار می دارند که شهرداری یارانه مترو را نداده ؟ آیا با جادو و جنبل چرخ مترو می چرخد یا حمایت های بی دریغ شورای اسلامی شهر و شهردار صبور تهران ؟ معلوم نیست چرا باید هرساله این قدر از وقت مدیریت شهری ، نمایندگان مجلس ، سازمان ها و نهادهای نظارتی به پیگیری اخذ اعتبارات یارانه مترو و اتوبوسرانی بگذرد و علت تعلل دستگاههای مسئول واقعا حیرت آور است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: در مورد استفاده از منابع اعتبار ارزی هم این تراژدی تکراری را شاهد هستیم . سه سال است که با دلایل واهی مصوبه استفاده از صندوق توسعه ملی و ذخیره ارزی در هفتاد خان بروکراسی دستگاههای دولتی متوقف است که انتظار می رود با مداخله و قاطعیت مجلس شورای اسلامی و ورود سازمان های نظارتی این گره کور گشوده و مسیر توسعه پایتخت هموار شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد