وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

قالیباف: پرده دری نشانه شجاعت نیست

شهردار تهران با اظهار گلایه از بی‌ارزش شدن مقوله اخلاق در جامعه اسلامی، گفت: کاش همه خیابان‌های ما چاله داشته باشد و در خیابان‌های خاکی حرکت کنیم اما دروغ نگوییم، غیبت نکنیم و سنت‌های الهی را زیرپا نگذاریم، یکی از سنت‌های الهی ستارالعیوب بودن است. باید توجه داشت پرده دری کار انسان‌های بی دین و بی‌تقواست نه انسان‌های شجاع، نباید فکر کنیم اگر کسی پرده دری کرد، خیلی شجاع و انقلابی است.




به گزارش ایسنا محمدباقر قالیباف در مراسمی که به مناسبت عید سعید غدیر خم در مسجد جامع ابوذر منطقه 14 تهران برگزار شده بود، ضمن تبریک عید غدیرخم ، با اشاره به شهدای غدیر به خصوص سردار شهید حسن تهرانی مقدم اشاره کرد و گفت: امروز اگر افتخار و عزت برای مسلمین وجود دارد و اگر کشور ما در امنیت به سر می برد، به برکت خون شهداست.

وی با اشاره به مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر شهدای حادثه انفجار چند روز گذشته خاطرنشان کرد: همه ما پیکر پاک شهدا مخصوصا سردار رشیدی را تشییع کردیم که در حوزه دفاع، بازدارندگی و مقابله با دشمن بدون اغراق به اندازه یک ملت بود و دشمن از او رعب و وحشت داشت . شهید تهرانی مقدم دومین فرزند یک خانواده بود که به شهادت می‌رسید . هنگامی که مادر این شهید بزرگوار را دیدم، استواری و مقاومتش شگفت زده‌ام کرد . اگر بنا باشد ما از کسی تجلیل کنیم باید از مادران شهدایی مثل شهید تهرانی‌مقدم که دو فرزند خود را تقدیم انقلاب کرده و چون یک کوه ایستاده تجلیل کنیم .

قالیباف با بیان اینکه حق شهید حسن تهرانی‌مقدم این است که ساعت‌ها در وصفش سخن بگوییم، افزود: افرادی که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند می‌دانند ارزش و اهمیت توپخانه چقدر است. تمام توپخانه دوران دفاع مقدس در میدان جنگ مدیون شخص «شهید حسن تهرانی‌مقدم» بود.

وی ادامه داد : روزی که بسیج و سپاه آمدند این تجهیزات را نداشتند، هر چیزی که از عراقی‌ها گرفته می‌شد، شهید تهرانی‌مقدم آنها را آماده می‌کرد و پس از آموزش‌های مختلف توانست آن توپخانه عظیم در دوران دفاع مقدس را ایجاد کند.

به گفته شهردار تهران، در روزهایی که همه شهرها به خصوص تهران، دزفول، ایلام، اهواز و خرم‌آباد مورد تهاجم و بمباران هوایی دشمن قرار داشت، شهید تهرانی مقدم اولین کسی بود که توانست موشک را در جمهوری اسلامی به برکت فرزندان این مرز و بوم آماده کند و او بود که نخستین موشک‌ها را به سمت دشمن پرتاب کرد.

وی با بیان این که این شهید والامقام حتی بعد از اتمام جنگ هم یک لحظه آرامش نداشت، گفت: امروز مگر افتخار نمی‌کنیم که کشور ما جز 5 کشور دنیاست که قدرت پرتاب ماهواره پیدا کرده است؟ باید بدانیم کسی که مهم‌ترین و بزرگترین نقش را در این مهم داشته سردار شهید تهرانی مقدم داشته است.

شهردار تهران تصریح کرد: اگر امروز این نظام ولایی پابرجا و امنیت برقرار است و احیای اسلام و عزت مسلمین را می‌بینیم به برکت امام (ره)، خون شهدایی مثل شهید تهرانی‌مقدم و به برکت ولایت است. از این رو در هر جایی که هستیم باید به یاد آنان باشیم.

وی اضافه کرد: دشمن هرروز می‌گوید می‌خواهیم به ایران حمله کنیم، بعد خودشان می‌گویند ما نمی‌توانیم حمله کنیم. این‌ها به برکت زحمات مجاهدان و سربازان گمنامی مثل شهید حسن تهرانی مقدم است که دشمن را وادار به عقب‌نشینی و جلوگیری از اعمال احمقانه می‌کند.

قالیباف در ادامه به عید سعید غدیر خم اشاره کرد و اظهارداشت: عید غدیر و نام غدیر یک حادثه تاریخی نیست که صرفا از بعد تاریخی اهمیت و عظمت داشته باشد، در واقع عظمت غدیر از عظمت مولی الموحدین امیرالمومنین (ع)است و شخصیت مولاست که غدیر را خلق کرده و آفریده است.

وی ادامه داد : سه حادثه و واقعه عظیم بعثت نبی مکرم اسلام (ص)، غدیر خم و واقعه عظیم کربلا در راستای هم در تاریخ بشریت اتفاق افتاده که هرکدام به نوبه خود مکمل هم هستند و همه انسان ها اگر بخواهند در مدار اصلی قرار گیرند و به اوج کمال خود برسند، باید به این سه واقعه توجه کنند.

شهردار تهران گفت : حضرت امام (ره) وقتی در وصف غدیر و مولا امیرالمومنین(ع) سخن می‌گفتند بسیار عمیق و تکان دهنده صحبت می‌کردند . ایشان می‌فرمودند ولایتی که در غدیر از آن نام می بریم تنها به معنای بخش معنوی‌اش نیست. اهمیت ولایت مربوط به آن است که ولایت از جنس حکومت و سیاست است و نگاه ما به این امر باید از جنس بحث سیاست عین دیانت و دیانت عین سیاست باشد. فرمودند اگر این گونه نگاه نکنیم در مقابل خدا و اهل بیت(ع) ایستاده‌ایم. چرا که این نگاه به ولایت و حکومت جزو مبانی و اساس دین است نه فروع دین.

قالیباف ادامه داد: امام (ره) می‌فرمودند اگر می‌خواهید آسیبی به مملکت نرسد از ولایت فقیه دفاع کنید. این جاست که معلوم می‌شود ولایت به معنای حکومت عمود خیمه یک مجموعه اسلامی است و این نعمت بزرگی است که باید قدرشناس آن باشیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: اهمیت این موضوع تا اینجاست که می بینیم در دعای عرفه وقتی حضرت امام حسین (ع) در صحرای عرفه با آن حالت در پیشگاه خدا اشک می ریخت ، یکی از شکرهایی که به جا می آورد آن جایی بود که می فرمود خدایا بر من منت گذاشتی و من در زمان و عصر نظام اسلامی متولد شدم نه در دوره جاهلیت و کفار .

شهردار پایتخت در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه برای پیاده سازی حکومت علوی باید هم در حوزه اثباتی تلاش کرد و هم در حوزه ثبوتی ، گفت : ما به هر دوی این ها نیاز داریم . در حوزه استدلال ، در حوزه عقل نظری ؛ همین کلام رسای امام (ره) مبنی بر این که ما نیازمند یک حکومت اسلامی در عصر غیبت هستیم ؛ اساس نظام ولایت فقیه است و باید مبنا قرار گیرد.

وی ادامه داد : مهم ترین اختلافات بین انقلابیون و ضدانقلابیون است به صورت مبنایی از همین جاست . پیش از انقلاب هم حضرت امام محکم در مقابل متحجران ایستادند و معتقد بودند سیاست عین دیانت است و اصلا فلسفه اسلام فلسفه حکومت اسلامی است و جامعه بدون حکومت اسلامی نمی تواند زنده باشد .

شهردار تهران یادآور شد: اگر در جامعه ای ، مجموعه ای و محیطی نوای روح بخش دین، دینداری ، شرع و شریعت اسلامی ساری و جاری شود ، مردم در سایه احکام الهی هم در بعد مادی و هم معنوی رشد می کنند.

وی با بیان این که در حکومت علوی علاوه بر روش های اثباتی به روش های ثبوتی هم نیازمندیم ، گفت : وقتی که اسلام و دین در مسند قدرت قرار می گیرند و وقتی نظام یک نظام ولایی می شود ، باید روش های ثبوتی در دستور کار قرار گیرد . در چنین فضایی بسیجی ، به عنوان انسانی وارسته و پاسدار خون شهدا کسی است که در عرصه ثبوتی یعنی در حوزه عینیت بخشیدن ، جامعیت بخشیدن و تحقق بخشیدن به همه استدلال هایی که در حرف آن ها را می گفتیم ، تلاش کند.

به اعتقاد قالیباف امروز دفاع از نظام ولایی در حوزه روش های استدلالی لازم است ولی کافی نیست.

شهردار تهران افزود: این که ما در حوزه عدالت سخن بگوییم خیلی خوب است ولی در نظام اسلامی و حکومت علوی و حکومتی که جهت گیری و رویکردش در مسیر حکومت مولی الموحدین علی (ع) است باید مردم طعم عدالت را بچشند و تنها تعریف عدالت را نشنوند . البته مردم ما آن قدر منصف و با محبت هستند که اگر شرایط کاملا ایده آل هم فراهم نشد اما حتی در سطح حداقلی نیز اگر جهت گیری ها به این سمت برود ؛ مورد قبول آنان است . آن ها حداقل باید وقتی جلو می روند و قیاس می کنند ، احساس کنند نسبت به گذشته در حل مشکلات آنان یک گام به جلو برداشته شده است.

شهردار تهران در ادامه اظهار داشت : وظیفه مدیرانی مثل من که پستی را در جامعه اسلامی اشغال کرده‌ایم این است که بدانیم مدیریت در جامعه ای دینی با مدیریت در یک جامعه غیر دینی متفاوت است . درست است که مدیریت یک فن است اما حتما مدیریت در حوزه های دینی با با غیردینی با هم متفاوتند.

قالیباف در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: امروز با جرات اعلام می کنم که بحث رشوه و تخلف در شهرداری تهران با 3 سال قبل که خودم در شهرداری حضور داشتم هم قابل قیاس نیست و اگر چه مواردی وجود دارد اما با کاهش چشمگیری مواجه شده است و اگر قبلا حجمش بالا بود امروز به شدت کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به قول خود به شهروندان تهرانی در بدو حضور در مجموعه شهرداری تهران ، یادآور شد: از روز نخست به مردم تهران قول دادم که اگر در دوره مدیریت من فاصله بین شمال و جنوب شهر کمتر نشود حتما بیشتر هم نخواهد شد ، امروز عدد و رقم نشان می دهد این فاصله کمتر شده است . البته در گذشته هرکس قول می داد که این فاصله را کمتر کند ، بعد از مدتی می دیدیم این فاصله بیشتر شده است.

قالیباف اضافه کرد: البته این بدان معنا نیست که ما سرعت و شتاب کار در شمال شهر را کم کرده ایم . بلکه کار در شمال شهر با همان سرعت گذشته در حال انجام است و این شتاب در جنوب شهر چند برابر شده است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به پروژه میدان شهید کلاهدوز گفت : بعد از جنگ که در محدوده شرق تهران زندگی می کردم همیشه در میدان شهید کلاهدوز ترافیک سنگینی بود . وقتی سوال می کردیم که چه زمانی این مشکل حل می شود می گفتند طرحی دارند که اجرا می کنند ولی هیچ گاه فکر نمی کردم که 22 سال از آن زمان بگذرد و من به عنوان شهردار تهران این مشکل را حل کنم . همچنین در مسیر افسریه همیشه می گفتند این مسیر موقتی است و اتوبان اصلی را می خواهند آن طرف تر ایجاد کنند که منظورشان همین اتوبان شهید یاسینی بود که احداث کردیم.

قالیباف ادامه داد : همین خیابان پیروزی همواره دچار مشکل بود که ما علی رغم جوسازی ها در صدد حل آن برآمدیم . در این محور باید باید عقب نشینی اتفاق بیفتد و هر کسی هم که حقی داشته باشد بر اساس قانون و منطق تمام هزینه های او را می پردازیم.

وی گفت: البته ما هرچقدر در این حوزه کار کنیم با توجه به اینکه هر سال 400 ، 500 هزار ماشین به شهر اضافه می شود کار ما دیده نمی شود ، ولی تصور کنید شهری که سالهای قبل یک و نیم میلیون ماشین داشته و ترافیکش قفل بوده امروز 5 میلیون خودرو دارد و اگر این احداث ها صورت نمی گرفت کسی نمی توانست در این شهر حرکت کند، اما ای کاش از مبنا طور دیگری تصمیم گرفته می شد و شهر را در اختیار ماشین ها نمی گذاشتیم.

شهردار تهران ادامه داد : بالغ بر 2 دهه است که اتوبان امام علی (ع) قرار است ساخته شود ، 2 نسل عوض شده و هنوز اتوبان امام علی (ع) در مسیرو مدار خود قرار نگرفته است . امیدوارم حتما تا بهار سال آینده بخش مربوط به منطقه 14 آن به اتمام برسد.

قالیباف به بحث خطوط مترو هم اشاره کرد و گفت : روزی که وارد مجموعه شهرداری شدم ، هیچ آثاری از خط 4 مترو در میدان کلاهدوز و خیابان پیروزی نبود اما امروز مترو در این مسیر ها جریان دارد و مردم از آن استفاده می کنند . هر چند مشکلات زیادی وجود دارد اما هیچ گاه لب به گلایه باز نکرده ایم . هر روز بداخلاقی های بی وقتی را می بینم که اگر بخواهیم به آن ها جواب دهیم دیگر کاری نباید انجام دهیم.

وی با بیان این که پیامبر اسلام (ص) هنگام بعثت فرمودند «من آمده‌ام برای اتمام مکارم اخلاق»، گفت : انسان غصه می خورد ، امروز اخلاق نزد برخی کم ارزش شده است به گونه ای که به راحتی دروغ می گوییم ، غیبت می کنیم ، تهمت می زنیم و آبروی برادر دینی مان را می بریم و جالب اینجاست که هر چه بیشتر این کار را می کنیم خود را حزب الهی تر محسوب می کنیم . این ها خلاف سنت های الهی است.

قالیباف با بیان اینکه اثر وضعی مال حرام این است که از خدا و دین خدا فاصله می گیریم ، خاطرنشان کرد: ما شهید دادیم که اخلاق را رعایت کنیم . نمی گویم به حوزه مادیات نباید توجه کرد و یا به آسفالت خیابان ها و کاشت گل و گیاه توجه نکنیم ، همه اینها باید باشد . برای مثال برخی می گویند شما در زمستان گل می کارید و گل ها یخ می زند این اسراف است. ولی من می گویم اصلا چنین نیست زیرا اگر یک لحظه چشم یک مومن به این گل ها بیفتد و روحش آرامش بگیرد ، همین کافیست.

شهردار تهران افزود : 33 سال از انقلاب ما می گذرد ولی هنوز در برخی رسانه ها می بینیم شرایط اقتصادی و پیشرفت روستاها را هنگامی که می خواهند با آمار ارائه دهند آن را با زمان شاه ملعون مقایسه می کنند . اولا اگر شاه خوب بود که مردم انقلاب نمی کردند بنابراین اوهیچ وقت الگو و ملاک نبوده و نیست و مهم‌تر این که شان ما این نیست که با آن زمان قیاس شویم. امروز اگر می خواهیم این کار را کنیم نمی گویم با کشورهای پیشرفته دنیا ، اما باید کشورمان را با کشورهای جنوب غرب آسیا و همسایگان خود قیاس کنیم و اگر در این قیاس سرآمد نباشیم ، این نشان دهنده ضعف ماست.

وی در پایان گفت : امروز من که در نظام اسلامی مسئول هستم نباید خود را با یک کارمند امروز اداری مقایسه کنم ؛ بلکه باید خود را با آن رزمنده ای مقایسه کنم که در میدان جنگ همسنگرش بودم و وقتی در کانال افتاده ، پایش قطع شده و ترکش خورده بود هنگامی که می خواستم کمکش کنم می گفت مرا رها کن و ادامه مسیر بده و خط را جمع کن .

به گفته شهردار تهران ، مدیریت جهادی و انقلابی یعنی بیش از دیگران در صحنه بودن و کار کردن.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد