وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید مورد اهتمام همه مسوولان باشد

نشست هفتگی جمعیت حامیان انقلاب اسلامی(جبهه حامیان ولایت) شب گذشته با حضور اعضای این تشکل برگزار شد.
این جلسه با  تلاوت قرآن توسط استاد حاج کریم منصوری قاری کشورآغاز شد ، ،دکتر احمد مهدوی نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس و نماینده مردم ابهر ،مهندس علی مطهری عضو کمسیون صنایع و معادن و نماینده مردم شبستر، محمد رضا دشتی اردکانی، رییس دفتر کانون سر دفتران و مهندس دلاور صیامی دبیر کل حامیان ولایت  پیرامون مسائل جاری داخلی و خارجی سخنرانی کردند.

احمد مهدوی نماینده مردم ابهر و نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن در این جلسه گفت: ایجاد اشتغال عبادت است حتی اگر یک بقالی باشد.  وی افزود: خدا شاهد است جوانی که فوق لیسانس داشته، آمده پیش ما گفته فقط بگذارید یک آبدارچی شوم.



وی افزود: ما در عرصه‌های مختلفی پیشرفت‌های بزرگی داشته‌ایم، وزیر دفاع که به مجلس آمده بود از پیشرفت 80 درصدی ساخت موشک S300 خبر داد و در چند ماه آینده جزء چند کشور معدود صاحب این موشک خواهیم بود. ما در دنیا در همه چیز حرف برای گفتن داریم، ولی در اقتصاد نه و این یک واقعیت است.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ، دلیل این‌که چرا مقام معظم رهبری سال‌های گذشته را سال جهاد اقتصادی نامگذاری نکرده‌اند، آماده نبودن بسترها عنوان کرد و گفت: کلمه جهاد برای کارهای مقدس مانند دفاع از دین و دفاع از ناموس و کشور بکار می‌رود و این یعنی این‌که آقایان قیام کنند برای اقتصاد کشور.

مهدوی همچنین گفت: باید برای این همه ثروتی که داریم جواب پس بدهیم، چرا باید گرسنه داشته باشیم، کمیته امداد درست نکردیم که آن را گسترش دهیم، زمینه هست باید بجوشیم، بخروشیم و از همه زمینه‌ها استفاده کنیم.

وی با انتقاد از فضای کسب و کار افزود: فضای کسب و کار هنوز آماده نیست و هر استانی در این مورد یک ساز می‌زند، در ماده هفت قانون اصل 44 گفته‌ایم هرکس به مردم دیر پاسخ دهد، مجرم است، اما این قانون هنوز اجرا نشده است، قانون خوب اجرای خوب می‌خواهد.

وی همچنین با بیان این‌که در بحث هدفمندی یارانه‌ها از دولت سپاسگزاریم گفت: بسیاری از مسایل در جهاد اقتصادی در این است که دولت راه را باز کند، تولید باید مورد حمایت قرار گیرد، با حرف نمی‌شود به دولت بگویید به ادارات یک دستور واحد دهد، مردم را اسیر نکنند.

نایب رییس کمیسیون اصل 44 ادامه داد: طبق آمار سال گذشته بانک جهانی از بین 187 کشور رتبه 137 را در فضای کسب و کار داریم، چرا باید این‌طور باشد، دنیا با وام بهره 3 درصد یا حداکثر 6 درصد کار می‌کند، اینجا یکی می‌آید وام بگیرد پشیمان می‌شود.

مهدوی در مورد امنیت اقتصادی نیز گفت: امنیت اقتصادی موضوع مهمی است و آن به معنای این است که اگر یک نفر آمد و سرمایه‌گذاری کرد، قوانین یک‌دفعه عوض نشوند، باید قوانین ثابت باشند.

نماینده مردم ابهر در مجلس همچنین در ابتدای سخنانش گفت: انتخاب رهبر برعهده مردم نیست، بلکه خدایی است و خداوند رهبر را انتخاب می‌کند، همچنان که بعد از رسول خدا، علی (ع) انتخاب شد . امام که منتخب‌الله است براساس قانون الهی انسان را هدایت می‌کند و هر گفتار و عمل و جنگ و صلح او برای خداست.

وی با اشاره به این‌که در زمان پیامبر کسانی عنایت ایشان را به علی (ع) دیدند، اما بعد از او همه‌چیز را زیرپا گذاشتند، ادامه داد: در این انقلاب نیز که ادامه راه انبیا است، دیدیم کسانی را که در رکاب امام (ره) بودند و دو آتشه هم بودند، در مسیر راه به جایی رسیدند که آبرویی که انقلاب به آنها داده بود را هیزمی کردند برای آتش دشمن.

مهدوی تصریح کرد: تنها تعبیر امام (ره) است که واقعیت این مردم را نشان می‌دهد و آن اینکه «این مردم از مردم صدر اسلام برترند» چراکه احساس مسوولیت کردند، امام خود را تنها نگذاشتند، رهبر انقلاب را یاری کردند و در برابر همه طوفان‌ها چون کوهی استوار ایستادند و همین باعث شد ما بعد از سه دهه در دنیا سربلند باشیم.

وی افزود: انقلاب یک تز جدید به دنیا معرفی کرد، اینکه می‌شود در اسلام تکیه زد و بدون قدرت‌ها زندگی کرد و سربلند بود. بعضی‌ها می‌گفتند شما خودتان را درست کنید، نمی‌خواهد انقلاب را صادر کنید، امروز می‌بینیم که موج انقلاب از مرزها گذشته و ملت‌ها را بیدار کرده است، جفاست بگوییم که آمریکا اینها را هدایت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر قیام بحرین به پیروزی برسد، کار عربستان تمام است و مطمئنا این خون‌هایی که ریخته شده است، نتیجه خواهد داد.


در ادامه این جلسه مهندس علی مطهری نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع به سخنرانی پرداخت و گفت: مشکلات مردم نظیر بیکاری حقیقتا قابل تحمل نیست و من به مردم این اطمینان را می‌دهم که نمایندگان شما این دغدغه را دارند.

مطهری با بیان این‌که تحقق سند چشم‌انداز کار آسانی نیست، افزود: باید دست به دست هم دهیم و برای این‌که بتوانیم به عنوان یک الگو مطرح شویم، لازم است به صورت جهشی به اهداف موردنظر برسیم.

وی همچنین به عنوان رییس کمیته مخابرات مجلس اظهار داشت: کمیته مخابرات یا کمیته فناوری اطلاعات یکی از شاخه‌های کمیسیون صنایع است که مباحث مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) را دنبال می‌کند.

وی افزود: در کمیسیون صنایع در فصل تحول نظام اداری در قالب فناوری اطلاعات در ماده 46 قانون برنامه تکالیف دولت مشخص شده است.

مطهری با بیان این‌که 140 هزار کیلومتر فیبر نوری از کارهای بزرگ زیرساختی است که انجام شده، افزود: امکانات فنی الکترونیکی کردن انتخابات موجود است، اما ملاحظاتی از نظر قانون دارد که باید حل شود تا بتوانیم به عنوان یک الگو آن راعرضه کنیم.

رییس کانون سردفتران نیز  در این جلسه اظهار داشت: نباید به پیشرفت‌های زودگذر و کوتاه ‏مدت دلخوش کرد‌ لذا باید در مسائل انقلاب اهداف درازمدت مورد توجه قرار گیرد، چرا‌که آنچه ‌مهم است، آینده انقلاب اسلامی است که قطعاً آینده‌ای روشن است، بنابراین باید با حفظ اصول ارکان انقلاب اسلامی و با تبعیت کامل از محوریت انقلاب یعنی مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای به سمت این آینده روشن حرکت کرد.


مهندس صیامی دبیر کل حامیان ولایت  نیز در این جلسه به ایراد سخنرانی پرداخت و بیان داشت: امروز یکی از مهمترین مسائل جهان اسلام مسئله مردم شیعه بحرین است که تحت سرکوب حاکمان ظالم خود و مزدوران سعودی هستند.


وی افزود: دفاع از مظلومان و مستضعفان جزو اصول انقلاب اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است، بنابراین دفاع از آزادی ملت‌های مظلوم منطقه و رعایت حقوق بشر درمورد آنها به معنای دخالت نیست بلکه یک اصل الهی، مردمی و قانونی است. اصل دفاع از مظلومان رسالت جمهوری اسلامی ایران است.

در جلسه فوق مهندس حامد طاهری جبلی مدیرکل روابط عمومی هلال احمر ، مهندس میراحمدی ،دکتر صفا،دکتر بهداد از شورای استان آذربایجان شرقی وکلیه اعضای شورای استان مازندران  حضور داشتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد