وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

امام موسی صدر قطعاً زنده و در زندان‌های لیبی است

صبح روز سه شنبه 17 اسفند 1389  تعدادی از اعضای جبهه بین‌المللی آزادی امام موسی صدر، در محل دفتر صلیب سرخ جهانی در تهران با پاتریک یوسف، معاون عملیات کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در خاورمیانه و خاور نزدیک، پیر ریتر رئیس دفتر  صلیب سرخ جهانی در تهران و دورتا کریمیتساس مسئول روابط عمومی بخش خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کردند.

در این جلسه که آقایان محمدحسین صدر دبیر، عباس میر احمدی مسئول امور بین‌الملل و محمد نوری زاده مسئول کمیته فرهنگی جبهه بین‌المللی آزادی امام موسی صدر شرکت داشتند، نامه‌ای از جانب این کمیته با امضای 170 تشکل، خطاب به یاکوب کلنبرگر، برای پیگیری وضعیت امام موسی صدر ارائه شد.





لحظه تحویل نامه به پاتریک یوسف



در ابتدای این جلسه صدر با اشاره به ویژگی‌های سید موسی صدر و ایرانی بودن وی، اظهار داشت: امام موسی صدر، یکی از رهبران محبوب در خاورمیانه و ایران است.

وی افزود: جبهه بین‌المللی آزادی امام موسی صدر، تشکیلاتی بین‌المللی و حقوق بشری است که برای آزادی امام موسی صدر تلاش می‌کند و این جبهه از صلیب سرخ جهانی تقاضا دارد تا با کمک به جمع آوری اطلاعات درباره وی، به برگرداندن امام موسی‌صدر به ایران کمک کنند.

دبیر جبهه بین‌المللی آزادی امام موسی صدر، تصریح کرد: امام موسی‌صدر به مدت 33 سال است که در زندان‌های لیبی، مبحوس است و هیچ خبری از وی نیست که مناسب است همه نهادهای حقوق بشری درباره ایشان فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه برای امام موسی‌صدر کرامت انسانی مطرح بود، گفت: وی نقش بسیار مهمی در بین مسلمانان و مسیحیان در لبنان داشتند که قطعا زنده و در داخل زندان‌های لیبی است.

صدر با اشاره به مدارکی که اثبات کننده زنده بودن امام موسی صدر است، اظهار داشت: بر اساس اعلام نظر وزیر کشور مستعفی لیبی، امام موسی صدر زنده است؛ در سال 2002، زندانیان آزاد شده گفته‌اند که امام را در زندان دیده‌اند؛ وزیر اطلاعات لیبی در لندن، بعد از برکناری اعلام کرد که امام موسی صدر را قذافی زندانی کرده و وی اکنون زنده است.

در ادامه این جلسه نیز ریتر، رئیس دفتر عملیات کمیته صلیب سرخ جهانی افزود: پاتریک یوسف بعد از بازگشت به ژنو، نامه جبهه را به رئیس سازمان صلیب سرخ جهانی، ارائه خواهد کرد.

وی افزود: یوسف که خود اهل لبنان است و از احترامی که در لبنان به امام موسی صدر قائلند آگاهی دارد، بخش‌های مختلف جامعه لبنان وی را به عنوان شخصیتی والا می‌شناسند.

رئیس دفتر عملیات کمیته صلیب سرخ جهانی در تهران، تصریح کرد: اکنون 32 سال از مفقود شدن امام موسی صدر می گذرد و اگر بخواهیم کاری انجام دهیم نیازمند اطلاعات بیشتری درباره وی هستیم.

پاتریک یوسف معاون عملیات کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در خاورمیانه و خاور نزدیک نیز اظهار داشت: درست است که لبنانی هستم، ولی فقط لبنانی‌ها نیستند که مسئله امام موسی صدر را پیگیری می‌کنند، بلکه همه مردم خاورمیانه پیگیر موضوع وی هستند.

وی با بیان اینکه صلیب سرخ جهانی به درخواست‌ها برای آزادی امام موسی احترام می‌گذارد، گفت: یاکوب کلنبرگر، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ بر راه‌حل خود برای پیگیری وضعیت امام موسی صدر، تاکید کرد که این نیازمند برقراری رابطه با مقامات لیبیایی است.

معاون عملیات کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در خاورمیانه و خاور نزدیک، در پایان تأکید کرد: صلیب سرخ همه تلاش خود را برای پیگیری وضعیت امام موسی صدر انجام خواهد داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد